PREZES
SĄDU OKRĘGOWEGO we WŁOCŁAWKU
ul. Żeromskiego 28, 87-800 Włocławek
tel.. 5423185 07; BOI: 54 231 85 70
e-mail: prezes(Qwloclawek.so.gov.pl strona WWW: www.wloclawek.so.gov.pl
Włocławek, dnia 30 kwietnia 2024r.
OA.123.29.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-69970(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 17 kwietnia 2024r., który wpłynął do Sądu
Okręgowego we Włocławku drogą elektroniczną w dniu 17 kwietnia 2024r. o godzinie 10.42
zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (tekst jednolity
Dz. U. 2022 r., poz. 902 ze zm.) uprzejmie przedstawiam odpowiedzi na zadana pytania:
1.Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną.
W 2023r. do Sądu Okręgowego we Włocławku wpłynęły 92 wnioski.
2.W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez „sprawę?
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
- organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej — 2;
- organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej — 2
3.Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej
formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy do 2023 r.,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
e) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD od 2024r.,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4.Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
Rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD od 2024r.,
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej
(w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak
sprawy, sygn. akt sprawy).
I inne
Odnośnie pkt j i k nie ma odpowiednich rubryk w tym zakresie w systemie, ale w przypadku
zaistnienia w/w sytuacji zostanie to odnotowane w notatce urzędowej.
5.Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Kierownik Oddziału Administracyjnego Sądu Okręgowego we Włocławku.
6.Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
©) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
$) inne.
7.Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
Pracownicy Sądu Okręgowego we Włocławku w 2023 r. nie brali udziału w szkoleniach
z zakresu dostępu do informacji publicznej.
8.Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie
9.Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach 'z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie
możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie,
to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o
sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Prezes LA. we Włocławku
o omńald Jankowski
V