PREZES SĄDU REJONOWEGO
Kołobrzeg, dnia 6 maja 2024 r.
W KOŁOBRZEGU
ul. Katedralna 13, 78-100 KOŁOBRZEG
tel. (94) 357 51 32/fax (94) 352 26 20
administracja@kolobrzeg.sr.gov.pl
OA.0123.11.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-70091@
fedrowanie. siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
17 kwietnia 2024 r., na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), uprzejmie przedstawiam żądane
informacje:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną – 31 wniosków
2.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby – 0 spraw
3.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to
w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie
informacji, nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy
koordynacją
terminowego
załatwiania
tych
spraw)?
Prosimy
o
podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – kierownik Oddziału Administracyjnego
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził – nie brali udziału
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie - nie
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia – nie dotyczy
P R E Z E S
Sądu Rejonowego w Kołobrzegu
Monika Zabel-Szafer
podpisano elektronicznie
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2003.5046.3068
Nazwa dokumentu
Informacja publiczna (11) z 6.05.2024.pdf
Tytuł dokumentu
Informacja publiczna (11) z 6.05.2024
Sygnatura dokumentu
OA01.0123.11.2024
Data dokumentu
06.05.2024
Skrót dokumentu
BAE8E3269849C73C7E793ECC370AC3084AAE2F6A
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
06.05.2024 12:58:47
Podpisane przez
Monika Zabel-Szafer Prezes Sądu Rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 06.05.2024
Autor wydruku: Woźniak Marcin (Kierownik OADM)