Formularz informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.), zwanym
dalej „RODO”, informujemy że:
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Siemianowice Śląskie
reprezentowana przez Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach
Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10. Może się Pani/Pan kontaktować z nim w następujący sposób:
- listownie na adres: ul. Jana Pawła II 10, 41-100 Siemianowice Śląskie,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: ratusz@um.siemianowice.pl;
2. Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można
się skontaktować w następujący sposób:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@um.siemianowice.pl,
- listownie na adres siedziby Administratora
lub,
- telefonicznie pod numerem 32 765 11 16.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3.
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
- uzyskania informacji publicznej, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6
ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
oraz ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- archiwizacji, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w związku z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
4. Dane osobowe w postaci numerów telefonów lub adresu e-mail są gromadzone
i przetwarzane w celu kontaktu telefonicznego umożliwiającego załatwienia sprawy
w sposób celowy, oszczędny i terminowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO
tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo
w ramach sprawowania władzy publicznej w związku z art. 44 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy o finansach
publicznych.
5. Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać organy lub podmioty upoważnione na podstawie
odrębnych przepisów, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów,
świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
6. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
tj. przez to okres 5 lat. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku następnego od daty
zakończenia sprawy. Po upływie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega,
po uzyskaniu zgody dyrektora właściwego archiwum państwowego, brakowaniu.
7. Posiada Pan/Pani prawo do:
- dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- sprostowania (poprawienia) danych, które są nieprawidłowe lub niekompletne,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych tj. prawo otrzymania od Urzędu Miasta Siemianowice
Śląskie swoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie
informatycznym, nadającym się do odczytu maszynowego. Prawo do przenoszenia danych
osobowych przysługuje tylko do Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO.
8. Nie wszystkie powyższe żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących
praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych,
jak i często – sposobów ich gromadzenia. Ponieważ Państwa dane osobowe w Urzędzie Miasta
Siemianowice Śląskie przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa.
W większości przypadków nie będziemy mogli zrealizować na przykład prawa do przenoszenia,
czy prawa do usunięcia Pani/Pana danych.
9. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa, konsekwencją
niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia Pani/Pana wniosku.
10. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa,
ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, kancelaria@uodo.gov.pl), gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie
danych osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy RODO.
11. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania
decyzji i nie będą profilowane.
12. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do kraju trzeciego lub do organizacji
międzynarodowych.
13. Na warunkach określonych w RODO, ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych opartych na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f)
RODO w tym profilowania na podstawie tych przepisów. W razie wniesienia takiego sprzeciwu nie
będziemy mogli dalej przetwarzać Pana/Pani danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie
ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pana/Pani
interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.