PREZES ul. Osiedle Siejnik I 18 tel. 87 523 06 00
SĄDU REJONOWEGO 19-400 Olecko fax. 87 523 05 99
W OLECKU NIP 847-15-04-980
e-mail: oleckoQolecko.sr.gov.pl
www.olecko.sr.gov.pl
Olecko, dnia 18 września 2019 roku
A - 060-45/19
DECYZJA
Prezesa Sądu Rejonowego w Olecku
z dnia 18 września 2019 r.
Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1429) oraz art. 104 ustawy
z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2018 r.
poz. 2096 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska z dnia
1 września 2019 r., o udostępnienie informacji publicznej w części dotyczącej:
pkt 8. Średnia liczba spraw na sędziego w 2016, 2017, 2018 roku? (średnio we wszystkich
wydziałach),
pkt 9. Ile spraw miał/a sędzia z największą liczbą spraw w roku 2016, 2017, 2018? (niezależnie
od wydziału),
pkt 10. ile spraw miał/a sędzia z najmniejszą liczbą spraw w roku 2016, 2017, 2018?
(niezależnie od wydziału),
pkt 11. Procentowe wykonanie spraw przez sędziego/sędzię z największą liczbą spraw w roku
2016, 2017, 2018 (prosimy o dane na koniec roku),
pkt 12. Procentowe wykonanie spraw przez sędziego/sędzię z najmniejszą liczbą spraw w roku
2016, 2017, 2018 (prosimy o dane na koniec roku),
odmawiam udostępnienia informacji publicznej.
UZASADNIENIE
Wnioskodawca Sieć Obywatelska Watchdog Polska, pismem z dnia 1 września 2019 r.
zwróciła się do Prezesa Sądu Rejonowego w Olecku drogą elektroniczną z wnioskiem
o udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie przesłania następujących informacji:
1. Imię i nazwisko obecnego Prezesa tutejszego sądu.
2. Imię i nazwisko poprzedniego Prezesa tutejszego sądu.
3. Kiedy rozpoczęła się i kiedy zakończyła kadencja poprzedniego Prezesa tutejszego sądu?
4. Ilu było sędziów w tutejszym sądzie (sumarycznie we wszystkich wydziałach) na koniec 2016,
2017 i2018 roku?
5. Ile było nieobsadzonych etatów w tutejszym sądzie (sumarycznie we wszystkich wydziałach)
na koniec 2016, 2017 i 2018 roku?
6. Ilu sędziów delegowanych z innego sądu pracowało w tutejszym sądzie odpowiednio w ciągu
2016, 2017 i 2018 roku?
7. Ilu sędziów tutejszego sądu awansowało w ciągu odpowiednio - 2016, 2017 i 2018 roku?
8. Średnia liczba spraw na sędziego w 2016, 2017, 2018 roku? (średnio we wszystkich
wydziałach).
9. Ile spraw miał/a sędzia z największą liczbą spraw w roku 2016, 2017, 2018? (niezależnie od
wydziału).
10. Ile spraw miał/a sędzia z najmniejszą liczbą spraw w roku 2016, 2017, 2018? (niezależnie od
wydziału).
11. Procentowe wykonanie spraw przez sędziego/sędzię z największą liczbą spraw w roku
2016, 2017, 2018 (prosimy o dane na koniec roku).
12. Procentowe wykonanie spraw przez sędziego/sędzię z najmniejszą liczbą spraw w roku
2016, 2017, 2018 (prosimy o dane na koniec roku).
13. Czy tutejszy sąd w 2016 roku zbierał statystyki dotyczące liczby tomów akt dla każdej
sprawy rozpatrywanej przez danego sędziego /sędzię?
14. Czy tutejszy sąd w 2018 roku zbierał statystyki dotyczące liczby tomów akt dla każdej
sprawy rozpatrywanej przez danego sędziego /sędzię?
Pismem z dnia 5 września 2019 r. Prezes Sądu udzielił wnioskodawcy informacji
publicznej, o której mowa w pkt 1-7 oraz 13-14 wniosku z dnia 1 września 2019 r.
poinformował, że zakres informacji zawartej w pkt 8-12 wniosku obejmuje obowiązek
przetworzenia, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej,
a uzyskanie dostępu do informacji publicznej mającej charakter przetworzony, jest zasadne
jedynie wówczas, gdy wnioskodawca wykaże, iż udostępnienie informacji jest szczególnie
istotne dla interesu publicznego i wezwał wnioskodawcę do wykazania powodów, dla których
spełnienie jego żądania będzie szczególnie istotne dla interesu publicznego, w terminie 7 dni od
dnia otrzymania wezwania.
Stosownie do treści art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej, zawiadomiono wnioskodawcę, że wyznacza się nowy termin na
rozpatrzenie wniosku, wskazując dzień 11 października 2019 r.
W zakreślonym terminie wnioskodawca nie ustosunkował się do treści wezwania z dnia
5 września 2019 r.
Prezes Sądu nie dysponuje zestawieniem informacji żądanych przez wnioskodawcę
w pkt 8-12 wniosku. Przygotowanie i opracowanie informacji spełniającej wnioskowane
kryteria wymaga wyselekcjonowania, zgromadzenia i przekształcenia wybranych danych.
W tym celu konieczne byłoby oddelegowanie jednego lub kilku pracowników Sądu, którzy
w tym czasie nie mogliby realizować codziennych obowiązków służbowych. Udostępnienie
informacji zmuszałoby więc do podjęcia takich działań organizacyjnych i angażowania środków
osobowych, które mogłyby zakłócić normalny tok działania Wydziałów i utrudnić wykonywanie
przypisanych im zadań.
Analiza przepisów i stanu faktycznego sprawy prowadzi do konstatacji, iż żądana przez
wnioskodawcę informacja ma charakter informacji przetworzonej.
Żądając informacji publicznej przetworzonej wnioskodawca powinien więc wykazać,
w jakim zakresie jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Wnioskodawca w niniejszej sprawie nie wskazał jednak /śz
interesu publicznego w uzyskaniu informacji objętej pkt 8-12 wniosku.
Mając na względzie powyższe orzeczono jak w sentencji.
jagelaej istotności dla
2 $ądu Rejonowego w Olecku
j Katarzyła Jakubowska
U
Pouczenie: = "
Na podstawie art. 127 $1i2,art. 129$1i2 k.p.a. w zw. z art. 16 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji
publicznej od wydanej decyzji służy odwołanie do Prezesa Sądu Okręgowego w Suwałkach za pośrednictwem
Prezesa Sądu Rejonowego w Olecku w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.