WÓJT GMINY GRÓDEK
u.A
iG
Chodkiewiczów 2
16-040 GRÓDEK
tel. 85 718 06 64, fax 85 811 00 10 SANA AR 2020 r.
SG.1431.2.2020
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-19060Q©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na Państwa wniosek z dnia 10.02.2020 r., w sprawie udostępnienia informacji
publicznej dot. raportu o stanie gminy, przekazuję odpowiedzi na zadane pytania:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym? NIE
2) Jak przygotowano ww raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
3
a)
b)
c)
d)
e)
f)
pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacje do koordynatora
lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego przygotowaniem
raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie osobą/osobami
całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos na
temat treści ww raportu (należy wybrać wszystkie możliwe odpowiedzi)
a)
b)
c)
d)
e)
f)
8)
h)
nie informowano o tym mieszkańców
informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub
wójta/burmistrza/prezydenta
informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych
przez samorząd
informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas spotkań z
mieszkańcami
władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o opisanie w
jaki.
4) Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy? 2 radnych
5) Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie gminy? 0
6) Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie gminy? 0
1 Wiesław Kulesza
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) (RODO) Wójt Gminy Gródek informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych _ wUrzędzie Gminy
Gródek jest: Wójt Gminy Gródek, mający siedzibę w Urzędzie Gminy Gródek,
ul. A. i G. Chodkiewiczów 2, 16-040 Gródek.
2. Wrazie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie
działania Urzędu Gminy Gródek, a także przysługujących uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować
z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy Gródek za pomocą adresu: iodoQgrodek.pl,
telefonicznie (857180664) lub listownie na adres siedziby Urzędu.
3. Pani/Pana dane przetwarzane są w związku ze złożonym wnioskiem o udostępnienie informacji
publicznej w celu jego rozpatrzenia zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1330 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą oraz ustawą z dnia 14 czerwca
1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096). Pani/Pana dane są
przetwarzane na podstawie w/w przepisów prawa, a w pozostałym zakresie na podstawie art. 6 ust. 1
lit. a RODO tj. zgody osoby której dane dotyczą.
4. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych
osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które będą przetwarzały Pana/Pani dane
osobowe w imieniu Administratora na postawie zawartej z Administratorem umowy powierzenia
przetwarzania danych osobowych (tj. podmioty przetwarzające).
5. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w
pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie zgodnym z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów
z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67), a w
przypadku wyrażenia zgody do czasu jej odwołania.
6. Posiada Pan/Pani prawo do:
—- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
—- przenoszenia danych - w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub
na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę oraz - przetwarzanie odbywa się w sposób
zautomatyzowany;
— cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby,
której dotyczą.
7. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza
przepisy o ochronie danych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Podanie danych osobowych jest wymogiem w/w przepisów prawa. Konsekwencją niepodania danych
jest niemożność realizacji wobec Pani/Pana praw, obowiązków oraz uprawnień. W przypadku gdy
podanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby której dane dotyczą, ich podanie jest
dobrowolne.
10. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.