WÓJT GMINY LEŻAJSK
URZĄD GMINY LEŻAJSK
37-300 Leżajsk, ul. Łukasza Opalińskiego 2
REGON: 000546377, NIP: 8161593943
e-mail: sekretariat © poczta.gminalezajsk.pl
STOWARZYSZENIE SIEĆ OBYWATELSKA WATCHDOG POLSKA
02-605 Warszawa, ul. Ursynowska 22/2
e-mail: biuroQsiecbywatelska.pl
epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
PISMO PRZEWODNIE
W SPRAWIE WNIOSKU Z DNIA 27 KWIETNIA 2020 ROKU
Szanowni Państwo,
Wójt Gminy Leżajsk wyraża ubolewanie z powodu opóźnienia związanego z odpowiedzią na Państwa
wniosek o udzielenie informacji publiczne z dnia 23 kwietnia. Opóźnienie wynikało z faktu, że
wniosek został przesłany na nieprawidłowy, nieaktywny obecnie adres
ug.sekretariat ©gminalezajsk.pl w związku z czym pracownicy urzędu nie byli w stanie odnotować
jego wpływu. Od bieżącego roku Urząd Gminy Leżajsk posługuje się innym adresem e-mail:
sekretariat poczta.gminalezajsk.pl. Pod tym adresem można składać wszelkie wnioski i zapytania
związane z dostępem do informacji publicznej.
Wójt Gminy Leżajsk wyraża nadzieję, że to opóźnienie — niezawinione przez pracowników
obsługującego go urzędu — nie wpłynęło negatywnie na Państwa działalność na rzecz jawności życia
publicznego w Polsce.
Odpowiedź w sprawie udzielenia dostępu do informacji publicznej oraz informacja o zasadach
przetwarzania danych osobowych osoby składającej wniosek stanowią załącznik do niniejszego
pisma.
Z wyrazami szacunku
Z up. WÓJTA
WÓJT GMINY LEŻAJSK
URZĄD GMINY LEŻAJSK
37-300 Leżajsk, ul. Łukasza Opalińskiego 2
REGON: 000546377, NIP: 8161593943
e-mail: sekretariat ©poczta.gminalezajsk.pl
STOWARZYSZENIE SIEĆ OBYWATELSKA WATCHDOG POLSKA
02-605 Warszawa, ul. Ursynowska 22/2
e-mail: biuroQsiecbywatelska.pl
epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
W odpowiedzi na wniosek z dnia 27 kwietnia 2020 roku Wójt Gminy Leżajsk informuje, że dane
osobowe, pochodzące z Rejestru Wyborców zostały udostępnione Poczcie Polskiej 30 kwietnia 2020
roku, na podstawie wniosku złożonego dnia 23 kwietnia 2020 roku o numerze PRZ.85.2020.
Jednocześnie Wójt Gminy Leżajsk informuje, że wbrew żądaniu Poczty Polskiej, należycie
zabezpieczył dane osobowe podlegające udostępnieniu poprzez ich zaszyfrowanie z wykorzystaniem
klucza AES-256. Hasło dostępowe, spełniające wewnętrznie przyjęte standardy bezpieczeństwa,
miało zostać przekazane w bezpieczny sposób, oddzielnym pismem, jednakże Poczta Polska nie
zwróciła się do Wójta Gminy Leżajsk o jego udostępnienie.
W związku z powyższym, wedle najlepszej wiedzy Wójta Gminy Leżajsk, Poczta Polska dysponuje
zabezpieczonym plikiem z danymi pochodzącymi z Rejestru Wyborców, jednakże dane zawarte
w zabezpieczonym pliku nie powinny być dostępne dła pracowników Poczty Polskiej. Brak
dostępności wynika bowiem z zastosowania silnego hasła.
W toku udzielania odpowiedzi na niniejszy stanowisko zajęli:
Jerzy Duda — sekretarz gminy Leżajsk
Z wyrazami szacunku
mgr Jek
Sekretaf
INFOMRMACJA O ZASADACH POSŁUGIWANIA SIĘ DANYMI OSOBOWYCH
TEMAT: WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
KOGO DOTYCZY INFORMACJA: WNIOSKODAWCY, OSOBY REPREZENTUJĄCE WNIOSKODAWCÓW
Kto wykorzystuje dane: Wójt Gminy Leżajsk.
Kontakt: 37-300 Leżajsk, ul. Łukasza Opalińskiego 2; sekretariatQ poczta.gminalezajsk.pl.
Kontakt z inspektorem ochrony danych: inspektorochronydanychQpoczta.gminalezajsk.pl.
Kim jest inspektor ochrony danych: niezależny specjalista, doradzający w sprawach prawidłowego
BW DPR
wykorzystywania danych osobowych.
5. Cel wykorzystania: rozpatrzenie wniosku o udzielenie dostępu do informacji publicznej — udzielenie
dostępu do informacji publicznej lub wydanie decyzji odmownej; w przypadku wniesienia odwołania —
przekazanie akt postępowania do samorządowego kolegium odwoławczego; dokonywanie wezwań
i zawiadomień.
6. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z przepisami Ustawy z dnia z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej oraz Ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego.
7. Kto może otrzymać dane: firma serwisująca program do elektronicznego zarządzania dokumentacją,
jednostki organizacyjne gminy — tylko jeżeli wniosek dotyczy działalności danej jednostki.
8. Okres przechowywania: pięć lat — po tym okresie wykonana zostanie ekspertyza w celu ustalenia
dalszego przeznaczenia danych osobowych: usunięcia lub archiwizacji.
9. Dlaczego tak długo: wykonanie obowiązku prawnego — termin określony w Jednolitym rzeczowym
wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy
i związki (symbol klasyfikacyjny: 1431).
10. Przysługujące prawa: dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, skargi
do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Czy muszę podać dane: tak — podanie danych osobowych jest obowiązkiem prawnym.
12. Konsekwencje odmowy: jeżeli odmowa dotyczy adresu wnoszącego podanie — pozostawienie sprawy
bez rozpoznania; jeżeli odmowa dotyczy innych informacji — wezwanie do uzupełnienia braków pod
rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania.
13. Zautomatyzowane przetwarzanie, profilowanie: nie dotyczy.
Wymagania dotyczące wniosku: wniosek składany tradycyjnie musi zawierać: imię i nazwisko wnioskodawcy,
adres do korespondencji oraz sprecyzowane żądanie. Wniosek składany elektronicznie musi zawierać: imię
i nazwisko wnioskodawcy, sprecyzowane żądanie, wskazanie adresu e-mail do korespondencji oraz podpis
elektroniczny. Nadawcy, którzy nie dysponują podpisem elektronicznym, muszą uwierzytelnić wiadomość w
inny sposób. Uwierzytelnienie musi zapewniać możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności
weryfikowanych danych w postaci elektronicznej. Zasady te wynikają z wyroku Naczelnego Sądu
Administracyjnego z dnia 6 grudnia 2017 r. Sygnatura akt: I OSK 475/17.