Re: Cyfryzacja gmin przez ULAN-MAJORAT w sprawie Cyfryzacja urzędów #529 z ULAN-MAJORAT
Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1429), na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, UG Ulan-Majorat przesyła w załączeniu (pismo nr ROG.1431.10.2020.PW) i podaje poniżej odpowiedzi na pytania przedstawione w Państwa korespondencji e-mail z dnia 28 września 2020 r.
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
a) załatwianie spraw za pośrednictwem ePUAP;
b) załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym;
c) usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób;
d) zwykłym mailem.
1. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)?
Odpowiedź:
c) duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%).
1. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odpowiedź:
a) tak.
1. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
c) brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,
d) problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową.
1. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odpowiedź:
c) nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona.
Paweł Wierzchowski
UG Ulan-Majorat
510414069
> 28 września 2020 07:47 {{ email }} napisał(a):
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: {{ email }}
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>
>