Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez SZKOŁA PODSTAWOWA W RUDNIKACH
w sprawie Praworządność szkół #172
z SZKOŁA PODSTAWOWA W RUDNIKACH
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA W RUDNIKACH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
wniosku o informację publiczną.
Dzień dobry,
w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 25.01.2024r.
--
Kind regards / Pozdrawiam ,
School Director / Dyrektor Szkoły
Bożena Olszewska-Motyl
----------------------------------
Rudniki Primary School / Rudniki Szkoła Podstawowa
Adress: Szkolna 11, 42-421 Rudniki
WWW:http://www.sprudniki.pl/news.php
W dniu 2024-02-12 10:17, {{ email }} napisał(a):
> Dzień dobry,
>
> w załączniu przesyłam powiadomienie o wyznaczeniu nowego terminu do
> załatwienia sprawy.
>
> --
> Kind regards / Pozdrawiam ,
>
> School Director / Dyrektor Szkoły
> Bożena Olszewska-Motyl
>
> ----------------------------------
> Rudniki Primary School / Rudniki Szkoła Podstawowa
> Adress: Szkolna 11, 42-421 Rudniki
> WWW:http://www.sprudniki.pl/news.php
>
>
>
>
> W dniu 2024-01-25 10:13, DopaminaLab napisał(a):
>> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
>>
>> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
>> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
>> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>>
>> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
>> elektronicznej na adres email {{ email }}
>>
>> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją,
>> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
>> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
>> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
>> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i
>> przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
>> dokumentów.
>>
>> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
>> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
>> stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
>> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
>> 3.a. Jeśli tak to jakie?
>> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala
>> się na podstawie/z
>> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
>> bieżących? Tak/Nie
>> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
>> codziennej praktyce
>> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
>> Tak/Nie
>> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
>> farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
>> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
>> przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
>> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
>> osoby uczące się? Tak/Nie
>> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
>> przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
>> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
>> biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
>> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
>> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
>> Tak/Nie
>> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój
>> uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
>> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad
>> ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak
>> uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać?
>> Jeżeli nie,
>> proszę o wpisanie „nie dotyczy".
>> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
>> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
>> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba
>> tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
>> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
>> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
>> domowej. Tak/Nie
>> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
>> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za
>> nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej
>> kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do
>> szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
>> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
>> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach)
>> w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
>> Tak/Nie
>> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
>> ocenę celującą?
>> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
>> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
>> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
>> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
>> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane
>> są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
>> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
>> szkolnego?
>> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
>> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w
>> Państwa szkole?
>> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
>> mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
>> Tak/Nie
>> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
>> Jeśli tak, w jakiej kwocie?
>> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
>> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
>> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
>> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
>> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny
>> koszt? Tak/Nie
>> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
>> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
>> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
>> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku
>> szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
>> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy
>> wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i
>> przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
>> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu
>> czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na
>> klucz? Tak/Nie
>> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
>> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują
>> zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej
>> pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
>> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
>> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność
>> Rady Rodziców? Tak/Nie
>> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
>> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady
>> Rodziców? Tak/Nie
>> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
>> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
>> działalność? Tak/Nie
>> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
>> -Indywidualnym koncie jednego z rodziców
>> -Własnym koncie Rady
>> -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
>> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
>> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
>> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
>> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
>> placówki.
>> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
>> Tak/Nie
>> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie
>> regulaminu? Tak/Nie
>> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
>> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
>> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
>> grupą? Tak/Nie
>> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
>> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
>> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce
>> i ile ich jest?
>> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
>> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
>> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
>> wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
>> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
>> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
>> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
>> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
>> Tak/Nie
>> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne
>> odnawialne źródła energii? Tak/Nie
>> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
>> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
>> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
>> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń
>> odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
>> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
>> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
>> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się
>> instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
>> deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
>> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych,
>> zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad)
>> osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
>> 56. Jeżeli „tak", czy opcja dostępności posiłków roślinnych
>> jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
>> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
>> szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w
>> postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu
>> (monitoring)? Tak/Nie
>> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
>> -Korytarze (Tak/Nie)
>> -Szatnia (Tak/Nie)
>> -Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
>> - Inne (proszę wpisać jakie)
>> -Nie dotyczy
>> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
>> statutem szkoły).
>> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie
>> ze statutem szkoły).
>> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
>> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
>>
>> UZASADNIENIE
>> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako
>> wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi
>> edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń
>> (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną
>> inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
>> nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim
>> otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z
>> prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy
>> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
>> ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
>> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji,
>> Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
>> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach
>> nieustającą przemianę. Dotyczy to
>> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W
>> związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia
>> się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
>> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
>> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
>> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją
>> obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości
>> i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego
>> działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i
>> dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu
>> i publikacji pt. Szkolna Karta Praw - jako narzędziownika
>> zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym
>> prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym
>> dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową
>> szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży,
>> realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
>> wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie
>> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna
>> będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem
>> upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń
>> edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że
>> pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań
>> współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni
>> ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz
>> przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących
>> w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy
>> promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i
>> prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające
>> oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i
>> młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>>
>> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
>> elektronicznej na adres email {{ email }} --
>> Anna Dęboń
>> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
>> tel. 504820333 / e-mail: {{ email }}
>> NIP: 6292493017
>> KRS: 0000773382
>>
>> _Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
>> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
>> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
>> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
>> {{ email }}. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
>> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
>> {{ email }}. _
>> _ _
>> _Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu
>> zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi
>> na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z
>> odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych
>> znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko
>> pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu,
>> podpis. _
>> _ _
>> _Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
>> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
>> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
>> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
>> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1]. Ponadto możemy przetwarzać
>> Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
>> Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie
>> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
>> _ _
>> _Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy
>> niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych
>> będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym
>> powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane
>> osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z
>> odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
>> mogą zostać opublikowane na naszej stronie:
>> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1] - w takim przypadku odbiorcami
>> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
>> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
>> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
>> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
>> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
>> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
>> _ _
>> _Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo
>> żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
>> Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
>> Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do
>> Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych._
>>
>>>
>>
>>
>>
>> Links:
>> ------
>> [1] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/