PREZES
SĄDU OKRĘGOWEGO
w Lublinie
Lublin, dnia 6 maja 2024 r.
Adm.0123.118.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-69942Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 21 $ 1pkt 2wzw.zart. 22 $1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo
o ustroju sądów powszechnych (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 334) oraz art. 4 w związku z art. 1 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z 2022 r., poz.
902), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 17 kwietnia 2024 r. o udostępnienie informacji publicznej
w zakresie:
1. Liczby wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną
i elektroniczną.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez „sprawę”
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć
odpowiedzi które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ
poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
Sąd Okręgowy w Lublinie NIP: 7121934656 tel.: +48 81 46 01 000
ul. Krakowskie Przedmieście 43 REGON: 000322956 fax: +48 81 46 01 016
20-076 Lublin boiQGlublin.so.gov.pl
2
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy),
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto
je prowadził.
3
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń
w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu,
np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
niniejszym przedstawiam żądaną informację publiczną:
Ad1
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej w 2023 r. – 235.
Ad 2
Liczba odmów (w tym zawiadomień, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej) – 9.
Ad 3
Organ nie prowadzi odrębnego rejestru.
Ad 4
Organ nie prowadzi odrębnego rejestru.
Ad 5
Realizacją wniosków o dostęp do informacji publicznej w Sądzie Okręgowym w Lublinie zajmują się
osoby na stanowiskach: specjalista ds. administracyjnych, główny specjalista ds. administracyjnych,
Radca Pracy, Prezes i Wiceprezesi Sądu.
Ad 6
Specjalista ds. administracyjnych i główny specjalista ds. administracyjnych – punkt a, b,
Radca Prawny – punkt a, b,
Prezes i Wiceprezesi Sądu Okręgowego w Lublinie – punkt a, g oraz podpisywanie dokumentacji,
w tym decyzji.
Ad 7
Sąd Okręgowy w Lublinie w 2023 r nie organizował szkoleń z zakresu dostępu do informacji
publicznej.
Ad 8 i Ad 9
W latach 2021 – 2023 w Sądzie Okręgowym w Lublinie nie zapadły orzeczenia w sprawach z art. 23
ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Prezes Sądu Okręgowego
w/z
Agnieszka Wojnarowicz-Posłuszna
Wiceprezes
/podpisano elektronicznie/
AWP/KS/mn
4
Informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych
dla osób składających wnioski o udostępnienie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO informujemy:
1.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sąd Okręgowy w Lublinie, reprezentowany
przez Prezesa Sądu Okręgowego w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 43, 20-076 Lublin.
2.
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych kontaktować się można
z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@lublin.so.gov.pl, pisemnie
pod adresem ul. Krakowskie Przedmieście 43, 20-076 Lublin lub pod numerem telefonu: 81 46
01 192.
3.
Państwa dane przetwarzane są w celu realizacji złożonego wniosku o udostepnienie informacji
publicznej na podstawie art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4.
Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do zrealizowania celu, o którym mowa
w pkt 3. Następnie dokumentacja jest archiwizowana zgodnie z instrukcją kancelaryjną
obowiązującą u administratora oraz ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach.
5.
Dostęp do danych osobowych mogą uzyskać jedynie organy lub podmioty upoważnione na
podstawie odrębnych przepisów, a także podmioty przetwarzające dane w imieniu
administratora danych, w szczególności świadczące usługi sprawowania opieki autorskiej,
wsparcia i serwisu dla oprogramowania, w którym przetwarzane są dane osobowe.
6.
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych mają Państwo prawo do złożenia
wniosku o dostęp do danych, sprostowanie danych, usunięcie danych, ograniczenie
przetwarzania.
7.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (dane kontaktowe dostępne są na stronie: uodo.gov.pl), w tych przypadkach,
gdy przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy prawa.