Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze przez SOWP
Opis
Sprawdzamy, jak samorządowe kolegia odwoławcze obsługiwały wnioski o informację w roku 2023. Monitoring należy do serii monitoringów, służących zebraniu danych do kolejnej edycji "Raportu o stanie jawności w Polsce".
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 4 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 3 | 0 |
Lubelskie | 4 | 0 |
Lubuskie | 2 | 0 |
Łódzkie | 4 | 0 |
Małopolskie | 3 | 0 |
Mazowieckie | 6 | 0 |
Opolskie | 1 | 0 |
Podkarpackie | 4 | 0 |
Podlaskie | 3 | 0 |
Pomorskie | 2 | 0 |
Śląskie | 3 | 0 |
Świętokrzyskie | 1 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 2 | 0 |
Wielkopolskie | 5 | 0 |
Zachodniopomorskie | 2 | 0 |
Listy
Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Tarnobrzeg
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #27
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Tarnobrzeg i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
   SamorzÄ
dowe Kolegium OdwoÅawcze w Tarnobrzegu w zaÅÄ
czeniu
przekazuje odpowiedź na PaÅstwa wniosek z dnia 18.06.2024r.
--
Pozdrawiam:
Karolina Oraniec GrdeÅ
SKO Tarnobrzeg
Tel 15 8232232
Administratorem Pani/Pana danych osobowych pozyskanych w zwiÄ
zku z prowadzonÄ
korespondencjÄ
jest SamorzÄ
dowe Kolegium OdwoÅawcze w Tarnobrzegu przy ul. Åw. Barbary 12.
Pani/Pana dane osobowe bÄdÄ
przetwarzane w zakresie niezbÄdnym do prowadzenia korespondencji oraz w celach z niej wynikajÄ
cych.
Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania i ochrony Pani/Pana danych osobowych dostÄpne sÄ
pod adresem https://sko.tarnobrzeg.pl
1Â Â Â SamorzÄ dowe Kolegium OdwoÅawcze w Tarnobrzegu w zaÅÄ czeniu
przekazuje odpowiedź na PaÅstwa wniosek z dnia 18.06.2024r.--
Pozdrawiam:Karolina Oraniec GrdeÅ
SKO Tarnobrzeg
Tel 15 8232232
Administratorem Pani/Pana danych osobowych pozyskanych w zwiÄ zku z prowadzonÄ korespondencjÄ jest SamorzÄ dowe Kolegium OdwoÅawcze w Tarnobrzegu przy ul. Åw. Barbary 12.
Pani/Pana dane osobowe bÄdÄ przetwarzane w zakresie niezbÄdnym do prowadzenia korespondencji oraz w celach z niej wynikajÄ cych.
Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania i ochrony Pani/Pana danych osobowych dostÄpne sÄ pod adresem https://sko.tarnobrzeg.pl
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Tarnobrzeg
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #27
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
To jest potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci, która zostaÅa wysÅana na adres sko_tbg@post.pl.
Uwaga: to potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci oznacza tylko, że wiadomoÅÄ zostaÅa wyÅwietlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treÅÄ tej wiadomoÅci zostaÅa przeczytana lub zrozumiana.
1
Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe kolegium Odwoławcze Chełm
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #3
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe kolegium Odwoławcze Chełm i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
poprawiony OCR odpowiedzi
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Ciechanów
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #4
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ciechanów i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
OCR odpowiedzi
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #44
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Ciechanów
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #4
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Ciechanów i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
SKO/II/422/2/2024
Szanowni PaÅstwo,
SamorzÄ
dowe Kolegium OdwoÅawcze w Ciechanowie przesyÅa odpowiedź na
wniosek z dnia 18 czerwca 2024r. o udostÄpnienie informacji publicznej.
z poważaniem
Agnieszka Woźny
kierownik biura SKO w Ciechanowie
SamorzÄ
dowe Kolegium OdwoÅawcze w Ciechanowie z informuje, że
przetwarzanie PaÅstwa danych osobowych odbywa siÄ zgodnie z przepisami
ogólnego rozporzÄ
dzenia o ochronie danych - RODO (Dz. U. UE. L. z 2016
r. Nr 119, str.1). SzczegóÅowe informacje o zasadach przetwarzania
PaÅstwa danych osobowych oraz o przysÅugujÄ
cych PaÅstwu prawach z tym
zwiÄ
zanych znajdujÄ
siÄ na naszej stronie Biuletynu Informacji
Publicznej pod adresem: bip.ciechanow.sko.gov.pl w zakÅadce Informacje
ogólne/Klauzula informacyjna oraz Informacje ogólne/Wyznaczenie
Inspektora Ochrony Danych.
W dniu 2024-06-18 12:08, sprawa-70413@fedrowanie.siecobywatelska.pl
napisaÅ(a):
> Wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> Ustawy o dostÄpie do informacji publicznej stowarzyszenie SieÄ
> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostÄpnienie nastÄpujÄ
cych
> informacji:
>
> * Liczba odwoÅaÅ od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji
> publicznej, które wpÅynÄÅy do organu odwoÅawczego w 2023 r.
>
> * Liczba decyzji o utrzymaniu w mocy zaskarżonych decyzji o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej (art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu
> postÄpowania administracyjnego), które organ odwoÅawczy wydaÅ w
> 2023 r.
>
> * Liczba decyzji o uchyleniu zaskarżonych decyzji o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej i przekazaniu spraw do ponownego
> rozpatrzenia organowi pierwszej instancji (art. 138 § 2 Kodeksu
> postÄpowania administracyjnego), które organ odwoÅawczy wydaÅ w
> 2023 r.
>
> * Liczba pozostaÅych decyzji i postanowieÅ w sprawie dostÄpu do
> informacji publicznej, które organ odwoÅawczy wydaÅ w 2023 r.
>
> * Liczba sprzeciwów od decyzji z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej wydanych przez organ odwoÅawczy w 2023 r. na podstawie
> art. 138 § 2 Kodeksu postÄpowania administracyjnego, które
> nastÄpnie przekazano do sÄ
du administracyjnego.
>
> * Liczba skarg na decyzje z zakresu dostÄpu do informacji publicznej
> wydanych przez organ odwoÅawczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 1
> pkt 1 Kodeksu postÄpowania administracyjnego, które nastÄpnie
> przekazano do sÄ
du administracyjnego.
>
> * Liczba sprzeciwów i skarg z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej, które organ odwoÅawczy uwzglÄdniÅ w trybie art. 54 §
> 3 Prawa o postÄpowaniu przed sÄ
dami administracyjnymi w 2023 r.
>
> * Liczba postanowieÅ sygnalizacyjnych (art. 20 Ustawy o
> samorzÄ
dowych kolegiach odwoÅawczych), dotyczÄ
cych istotnych
> uchybieÅ w zakresie dostÄpu do informacji publicznej, wydanych w
> 2023 r.
>
> Prosimy o odpowiedź na adres
> sprawa-70413@fedrowanie.siecobywatelska.pl --
> Uzasadnienie
>
> Prawo do informacji przysÅuguje każdemu czÅowiekowi na gruncie art.
> 10 ust. 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw CzÅowieka i
> Podstawowych WolnoÅci (EKPC), art. 19 ust. 2 MiÄdzynarodowego Paktu
> Praw Obywatelskich i Politycznych (MPPOiP) oraz art. 61 Konstytucji
> Rzeczypospolitej Polskiej (KRP). Podstawowym trybem sÅużÄ
cym do
> realizacji tego prawa jest zaÅ tryb wynikajÄ
cy z Ustawy o dostÄpie
> do informacji publicznej (UDIP).
>
> Rola samorzÄ
dowych kolegiów odwoÅawczych w kontekÅcie realizacji
> prawa dostÄpu do informacji jest dwojaka. Po pierwsze, jako
> paÅstwowe jednostki budżetowe sÄ
one podmiotami zobowiÄ
zanymi do
> udostÄpniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 4
> UDIP. Po drugie, kolegia sÄ
organem wyższego stopnia w stosunku do
> organów jednostek samorzÄ
du terytorialnego, co oznacza, że
> rozpatrujÄ
odwoÅania od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji
> publicznej wydawanych przez te organy.
>
> Procedura orzekania przez samorzÄ
dowe kolegia odwoÅawcze w sprawach
> dotyczÄ
cych dostÄpu do informacji publicznej jest niestandardowa,
> jako że na przepisy Kodeksu postÄpowania administracyjnego (KPA)
> wpÅywajÄ
przepisy UDIP. Zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 1 UDIP
> odwoÅania od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji publicznej
> rozpatruje siÄ w skróconym terminie 14 dni. Wprowadzenie tej
> regulacji podyktowane jest jednÄ
z podstawowych zasad rzÄ
dzÄ
cych
> prawem do informacji, tj. zapewnieniem takiej Åcieżki dostÄpu do
> informacji, która pozwoli na zapoznanie siÄ z informacjÄ
w prosty i
> szybki sposób, zanim ta straci aktualnoÅÄ.
>
> Na procedurÄ rozpatrywania wspomnianych odwoÅaÅ najsilniejszy w
> skutkach wpÅyw ma jednak orzecznictwo sÄ
dów administracyjnych
> dotyczÄ
ce dostÄpu do informacji publicznej. Za sprawÄ
orzecznictwa
> na przestrzeni lat powstaÅa i utrwaliÅa siÄ zawÄżajÄ
ca
> interpretacja dopuszczalnych sposobów rozpatrzenia odwoÅania przez
> samorzÄ
dowe kolegia odwoÅawcze. Zgodnie z wykÅadniÄ
sÄ
dowÄ
w
> sprawach z dostÄpu do informacji publicznej kolegia nie mogÄ
> wydawaÄ decyzji reformatoryjnych, co oznacza, że nie mogÄ
uchyliÄ
> wadliwej decyzji i zobowiÄ
zaÄ organu I instancji do udostÄpnienia
> informacji. UwzglÄdniajÄ
c odwoÅanie, samorzÄ
dowe kolegia
> odwoÅawcze mogÄ
wiÄc wydaÄ jedynie decyzje kasatoryjne (art. 138
> § 2 KPA).
>
> KonsekwencjÄ
powyższej wykÅadni jest zjawisko nazywane potocznie
> tzw. ping-pongiem decyzyjnym, które niejednokrotnie prowadzi do
> przewlekania postÄpowania aż do momentu, w którym informacja staje
> siÄ nieużyteczna. NajproÅciej rzecz ujmujÄ
c, polega ono na
> wydawaniu naprzemiennie decyzji przez organ I instancji oraz organ
> odwoÅawczy. Nawet jeÅli ostatecznie samorzÄ
dowe kolegium
> odwoÅawcze dojdzie do punktu postÄpowania, w którym wyeliminuje
> zasadnoÅÄ zastosowania wszystkich przesÅanek ograniczajÄ
cych
> dostÄp do informacji, na które w decyzjach odmownych próbowaÅ
> powoÅaÄ siÄ organ I instancji, to wciÄ
ż może jedynie uchyliÄ
> decyzjÄ tego organu i przekazaÄ mu sprawÄ do ponownego
> rozpatrzenia. Ten zaÅ może ponownie wydaÄ decyzjÄ o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej. Próby merytorycznego
> rozstrzygniÄcia sprawy przez kolegia koÅczÄ
siÄ zaÅ uchylaniem
> [1] ich decyzji przez sÄ
dy administracyjne.
>
> Za sprawÄ
zmian Prawa o postÄpowaniu przed sÄ
dami administracyjnymi
> (PPSA) z 2017 roku, od decyzji organu odwoÅawczego wydanej na
> podstawie art. 138 § 2 KPA wnioskodawcy przysÅuguje sprzeciw do
> sÄ
du administracyjnego. RozpoznajÄ
c sprzeciw od decyzji, sÄ
d ocenia
> jednak jedynie istnienie przesÅanek do wydania decyzji na podstawie
> art. 138 § 2 KPA. W sprawie z dostÄpu do informacji publicznej taka
> ocena wydaje siÄ wiÄc pozorna, skoro te same sÄ
dy przyjmujÄ
, że
> uwzglÄdniajÄ
c odwoÅanie, samorzÄ
dowe kolegia odwoÅawcze mogÄ
> wydaÄ wyÅÄ
cznie decyzjÄ kasatoryjnÄ
. Sporadycznie wystÄpujÄ
> takie sprawy, w których sÄ
d odnosi siÄ [2] szerzej do samego
> przedmiotu wnioskowanej informacji. Warto zaÅ podkreÅliÄ, że w
> sprawach spoza zakresu dostÄpu do informacji interpretacja przepisów
> KPA zmierza raczej w kierunku odwrotnym [3], czyli że w myÅl zasady
> dwuinstancyjnoÅci organy odwoÅawcze powinny dÄ
żyÄ do wydawania
> merytorycznych rozstrzygniÄÄ.
>
> Nie ulega natomiast wÄ
tpliwoÅci, że to wÅaÅnie samorzÄ
dowe
> kolegia odwoÅawcze posiadajÄ
najwiÄcej informacji źródÅowych na
> temat skali ograniczania dostÄpu do informacji publicznej w Polsce.
> Warto podkreÅliÄ, że w standardach miÄdzynarodowych dotyczÄ
cych
> jawnoÅci dużo uwagi poÅwiÄca siÄ przyjmowaniu prawnych
> rozwiÄ
zaÅ krajowych pozwalajÄ
cych dokonywaÄ regularnych
> przeglÄ
dów prawa dostÄpu do informacji, co polega na gromadzeniu i
> publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków
> wpÅywajÄ
cych do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyÅy
> wnioski, jaki byÅ Åredni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie byÅy
> powody odmowy udostÄpnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono
> takich gwarancji prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem
> byÅoby przyglÄ
danie siÄ funkcjonowaniu prawa do informacji w
> praktyce. Co prawda orzeczenia sÄ
dów administracyjnych sÄ
> publikowane, ale znaczna czÄÅÄ spraw, które do nich trafiajÄ
,
> dotyczy bezczynnoÅci podmiotów zobowiÄ
zanych. W zakresie
> ograniczania dostÄpu do informacji publicznej na podstawie decyzji o
> odmowie udostÄpnienia informacji publicznej, rozstrzygniÄcia
> wydawane sÄ
przede wszystkim przez organy odwoÅawcze. Decyzje
> samorzÄ
dowych kolegiów odwoÅawczych nie sÄ
zaÅ publikowane w
> Biuletynach Informacji Publicznej. W zwiÄ
zku z tym zapoznanie siÄ z
> informacjami na ten temat staje siÄ możliwe wyÅÄ
cznie na wniosek.
>
>
> Stowarzyszenie podjÄÅo pierwszÄ
próbÄ uporzÄ
dkowania informacji
> źródÅowych na temat realizacji prawa dostÄpu do informacji w
> Polsce już w zeszÅym roku, zadajÄ
c pytania jednostkom samorzÄ
du
> terytorialnego, ministerstwom oraz wybranym instytucjom paÅstwowym.
> Odpowiedzi tych organów staÅy siÄ istotnym wkÅadem do ,,Raportu o
> stanie jawnoÅci'' [4], którego celem jest dostarczanie rzetelnych
> danych pokazujÄ
cych kondycjÄ prawa do informacji w Polsce.
> Informacje zgromadzone od samorzÄ
dowych kolegiów odwoÅawczych
> planujemy uwzglÄdniÄ w tegorocznej edycji raportu. Informacje te
> bÄdÄ
niezwykle istotnym źródÅem wiedzy dla caÅego
> spoÅeczeÅstwa.
>
> W zwiÄ
zku z powyższym zwracamy siÄ do samorzÄ
dowych kolegiów
> odwoÅawczych z wnioskami o udostÄpnienie informacji obejmujÄ
cymi
> pytania o statystyki dotyczÄ
ce spraw z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej rozpatrywanych w 2023 roku przez kolegia. Pytamy o liczbÄ
> zarejestrowanych odwoÅaÅ od decyzji organów jednostek samorzÄ
du
> terytorialnego, liczbÄ decyzji utrzymujÄ
cych w mocy rozstrzygniÄcia
> tych organów oraz liczbÄ decyzji kasatoryjnych, a także o liczbÄ
> postÄpowaÅ sÄ
dowoadministracyjnych zainicjowanych przez
> wnioskodawców po decyzjach wydanych przez kolegia oraz o
> uwzglÄdnienie tych skarg i sprzeciwów w trybie autokontroli. We
> wniosku znajduje siÄ także pytanie o ewentualne postanowienia
> sygnalizacyjne wydawane przez kolegia na podstawie art. 20 Ustawy o
> samorzÄ
dowych kolegiach odwoÅawczych, które miaÅyby dotyczyÄ
> istotnych uchybieÅ w pracy organu jednostki samorzÄ
du terytorialnego
> zwiÄ
zanych z realizacjÄ
dostÄpu do informacji publicznej.
>
> Pragniemy podkreÅliÄ, że objÄtoÅÄ wniosku podyktowana jest
> chÄciÄ
doprecyzowania pytaÅ tak, żeby byÅy one zrozumiaÅe i
> jednoznaczne. JednoczeÅnie wiÄkszoÅÄ pytaÅ wymaga jedynie
> wskazania liczby, potwierdzenia bÄ
dź zaprzeczenia informacji. Także
> z tego wzglÄdu do wniosku doÅÄ
czamy obszerne uzasadnienie. Liczymy,
> że uÅatwi to PaÅstwu odpowiedź na zadane pytania.
>
> --
>
> _Stowarzyszenie SieÄ Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2
> | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 SÄ
d
> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII WydziaÅ Gospodarczy
> Krajowego Rejestru SÄ
dowego_
>
> _Administratorem PaÅstwa danych osobowych jest SieÄ Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibÄ
w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. MogÄ
PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> biuro@siecobywatelska.pl. WyznaczyliÅmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogÄ
PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ pod adresem e-mail:
> iod@siecobywatelska.pl. _
> _ _
> _PaÅstwa dane osobowe pozyskujemy od PaÅstwa podmiotu
> zatrudniajÄ
cego - podmiotu zobowiÄ
zanego, który udziela odpowiedzi
> na nasz wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej i wraz z
> odpowiedziÄ
przekazuje nam PaÅstwa dane osobowe. WÅród tych danych
> znaleÅºÄ mogÄ
siÄ przede wszystkim: imiÄ i nazwisko, stanowisko
> pracy, nazwa podmiotu zobowiÄ
zanego, adres e-mail lub numer telefonu,
> podpis. _
> _ _
> _Przetwarzamy PaÅstwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostÄpu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [5]. Ponadto możemy przetwarzaÄ
> PaÅstwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeÅ.
> PodstawÄ
prawnÄ
przetwarzania PaÅstwa danych jest nasz prawnie
> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
> _ _
> _PaÅstwa dane osobowe planujemy przechowywaÄ przez okres nie
> dÅuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami PaÅstwa
> danych bÄdÄ
nasi wspóÅpracownicy i podmioty przetwarzajÄ
ce,
> którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, PaÅstwa
> dane osobowe, które podmiot zobowiÄ
zany przekaże do nas wraz z
> odpowiedziÄ
na nasz wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej,
> mogÄ
zostaÄ opublikowane na naszej stronie:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [5] - w takim przypadku odbiorcami
> PaÅstwa danych bÄdÄ
użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibÄ
w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że PaÅstwa dane mogÄ
byÄ
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
> _ _
> _MajÄ
PaÅstwo prawo dostÄpu do swoich danych, a także prawo
> żÄ
dania ich sprostowania, usuniÄcia lub ograniczenia przetwarzania.
> MogÄ
też PaÅstwo wnieÅÄ sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
> PaÅstwa danych osobowych. PrzysÅuguje też PaÅstwu prawo skargi do
> Prezesa UrzÄdu Ochrony Danych Osobowych._
>
>>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/74451F2DA5
> [2] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A25D90A43B
> [3] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/3D88154CBB
> [4] https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/
> [5] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/
2SKO/II/422/2/2024
Szanowni PaÅstwo,
SamorzÄ dowe Kolegium OdwoÅawcze w Ciechanowie przesyÅa odpowiedź na
wniosek z dnia 18 czerwca 2024r. o udostÄpnienie informacji publicznej.z poważaniem
Agnieszka Woźny
kierownik biura SKO w CiechanowieSamorzÄ dowe Kolegium OdwoÅawcze w Ciechanowie z informuje, że
przetwarzanie PaÅstwa danych osobowych odbywa siÄ zgodnie z przepisami
ogólnego rozporzÄ dzenia o ochronie danych - RODO (Dz. U. UE. L. z 2016
r. Nr 119, str.1). SzczegóÅowe informacje o zasadach przetwarzania
PaÅstwa danych osobowych oraz o przysÅugujÄ cych PaÅstwu prawach z tym
zwiÄ zanych znajdujÄ siÄ na naszej stronie Biuletynu Informacji
Publicznej pod adresem: bip.ciechanow.sko.gov.pl w zakÅadce Informacje
ogólne/Klauzula informacyjna oraz Informacje ogólne/Wyznaczenie
Inspektora Ochrony Danych.W dniu 2024-06-18 12:08, sprawa-70413@fedrowanie.siecobywatelska.pl
napisaÅ(a):
> Wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> Ustawy o dostÄpie do informacji publicznej stowarzyszenie SieÄ
> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostÄpnienie nastÄpujÄ cych
> informacji:
>
> * Liczba odwoÅaÅ od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji
> publicznej, które wpÅynÄÅy do organu odwoÅawczego w 2023 r.
>
> * Liczba decyzji o utrzymaniu w mocy zaskarżonych decyzji o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej (art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu
> postÄpowania administracyjnego), które organ odwoÅawczy wydaÅ w
> 2023 r.
>
> * Liczba decyzji o uchyleniu zaskarżonych decyzji o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej i przekazaniu spraw do ponownego
> rozpatrzenia organowi pierwszej instancji (art. 138 § 2 Kodeksu
> postÄpowania administracyjnego), które organ odwoÅawczy wydaÅ w
> 2023 r.
>
> * Liczba pozostaÅych decyzji i postanowieÅ w sprawie dostÄpu do
> informacji publicznej, które organ odwoÅawczy wydaÅ w 2023 r.
>
> * Liczba sprzeciwów od decyzji z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej wydanych przez organ odwoÅawczy w 2023 r. na podstawie
> art. 138 § 2 Kodeksu postÄpowania administracyjnego, które
> nastÄpnie przekazano do sÄ du administracyjnego.
>
> * Liczba skarg na decyzje z zakresu dostÄpu do informacji publicznej
> wydanych przez organ odwoÅawczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 1
> pkt 1 Kodeksu postÄpowania administracyjnego, które nastÄpnie
> przekazano do sÄ du administracyjnego.
>
> * Liczba sprzeciwów i skarg z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej, które organ odwoÅawczy uwzglÄdniÅ w trybie art. 54 §
> 3 Prawa o postÄpowaniu przed sÄ dami administracyjnymi w 2023 r.
>
> * Liczba postanowieÅ sygnalizacyjnych (art. 20 Ustawy o
> samorzÄ dowych kolegiach odwoÅawczych), dotyczÄ cych istotnych
> uchybieÅ w zakresie dostÄpu do informacji publicznej, wydanych w
> 2023 r.
>
> Prosimy o odpowiedź na adres
> sprawa-70413@fedrowanie.siecobywatelska.pl --
> Uzasadnienie
>
> Prawo do informacji przysÅuguje każdemu czÅowiekowi na gruncie art.
> 10 ust. 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw CzÅowieka i
> Podstawowych WolnoÅci (EKPC), art. 19 ust. 2 MiÄdzynarodowego Paktu
> Praw Obywatelskich i Politycznych (MPPOiP) oraz art. 61 Konstytucji
> Rzeczypospolitej Polskiej (KRP). Podstawowym trybem sÅuÅ¼Ä cym do
> realizacji tego prawa jest zaÅ tryb wynikajÄ cy z Ustawy o dostÄpie
> do informacji publicznej (UDIP).
>
> Rola samorzÄ dowych kolegiów odwoÅawczych w kontekÅcie realizacji
> prawa dostÄpu do informacji jest dwojaka. Po pierwsze, jako
> paÅstwowe jednostki budżetowe sÄ one podmiotami zobowiÄ zanymi do
> udostÄpniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 4
> UDIP. Po drugie, kolegia sÄ organem wyższego stopnia w stosunku do
> organów jednostek samorzÄ du terytorialnego, co oznacza, że
> rozpatrujÄ odwoÅania od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji
> publicznej wydawanych przez te organy.
>
> Procedura orzekania przez samorzÄ dowe kolegia odwoÅawcze w sprawach
> dotyczÄ cych dostÄpu do informacji publicznej jest niestandardowa,
> jako że na przepisy Kodeksu postÄpowania administracyjnego (KPA)
> wpÅywajÄ przepisy UDIP. Zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 1 UDIP
> odwoÅania od decyzji o odmowie udostÄpnienia informacji publicznej
> rozpatruje siÄ w skróconym terminie 14 dni. Wprowadzenie tej
> regulacji podyktowane jest jednÄ z podstawowych zasad rzÄ dzÄ cych
> prawem do informacji, tj. zapewnieniem takiej Åcieżki dostÄpu do
> informacji, która pozwoli na zapoznanie siÄ z informacjÄ w prosty i
> szybki sposób, zanim ta straci aktualnoÅÄ.
>
> Na procedurÄ rozpatrywania wspomnianych odwoÅaÅ najsilniejszy w
> skutkach wpÅyw ma jednak orzecznictwo sÄ dów administracyjnych
> dotyczÄ ce dostÄpu do informacji publicznej. Za sprawÄ orzecznictwa
> na przestrzeni lat powstaÅa i utrwaliÅa siÄ zawÄżajÄ ca
> interpretacja dopuszczalnych sposobów rozpatrzenia odwoÅania przez
> samorzÄ dowe kolegia odwoÅawcze. Zgodnie z wykÅadniÄ sÄ dowÄ w
> sprawach z dostÄpu do informacji publicznej kolegia nie mogÄ
> wydawaÄ decyzji reformatoryjnych, co oznacza, że nie mogÄ uchyliÄ
> wadliwej decyzji i zobowiÄ zaÄ organu I instancji do udostÄpnienia
> informacji. UwzglÄdniajÄ c odwoÅanie, samorzÄ dowe kolegia
> odwoÅawcze mogÄ wiÄc wydaÄ jedynie decyzje kasatoryjne (art. 138
> § 2 KPA).
>
> KonsekwencjÄ powyższej wykÅadni jest zjawisko nazywane potocznie
> tzw. ping-pongiem decyzyjnym, które niejednokrotnie prowadzi do
> przewlekania postÄpowania aż do momentu, w którym informacja staje
> siÄ nieużyteczna. NajproÅciej rzecz ujmujÄ c, polega ono na
> wydawaniu naprzemiennie decyzji przez organ I instancji oraz organ
> odwoÅawczy. Nawet jeÅli ostatecznie samorzÄ dowe kolegium
> odwoÅawcze dojdzie do punktu postÄpowania, w którym wyeliminuje
> zasadnoÅÄ zastosowania wszystkich przesÅanek ograniczajÄ cych
> dostÄp do informacji, na które w decyzjach odmownych próbowaÅ
> powoÅaÄ siÄ organ I instancji, to wciÄ Å¼ może jedynie uchyliÄ
> decyzjÄ tego organu i przekazaÄ mu sprawÄ do ponownego
> rozpatrzenia. Ten zaÅ może ponownie wydaÄ decyzjÄ o odmowie
> udostÄpnienia informacji publicznej. Próby merytorycznego
> rozstrzygniÄcia sprawy przez kolegia koÅczÄ siÄ zaÅ uchylaniem
> [1] ich decyzji przez sÄ dy administracyjne.
>
> Za sprawÄ zmian Prawa o postÄpowaniu przed sÄ dami administracyjnymi
> (PPSA) z 2017 roku, od decyzji organu odwoÅawczego wydanej na
> podstawie art. 138 § 2 KPA wnioskodawcy przysÅuguje sprzeciw do
> sÄ du administracyjnego. RozpoznajÄ c sprzeciw od decyzji, sÄ d ocenia
> jednak jedynie istnienie przesÅanek do wydania decyzji na podstawie
> art. 138 § 2 KPA. W sprawie z dostÄpu do informacji publicznej taka
> ocena wydaje siÄ wiÄc pozorna, skoro te same sÄ dy przyjmujÄ , że
> uwzglÄdniajÄ c odwoÅanie, samorzÄ dowe kolegia odwoÅawcze mogÄ
> wydaÄ wyÅÄ cznie decyzjÄ kasatoryjnÄ . Sporadycznie wystÄpujÄ
> takie sprawy, w których sÄ d odnosi siÄ [2] szerzej do samego
> przedmiotu wnioskowanej informacji. Warto zaÅ podkreÅliÄ, że w
> sprawach spoza zakresu dostÄpu do informacji interpretacja przepisów
> KPA zmierza raczej w kierunku odwrotnym [3], czyli że w myÅl zasady
> dwuinstancyjnoÅci organy odwoÅawcze powinny dÄ Å¼yÄ do wydawania
> merytorycznych rozstrzygniÄÄ.
>
> Nie ulega natomiast wÄ tpliwoÅci, że to wÅaÅnie samorzÄ dowe
> kolegia odwoÅawcze posiadajÄ najwiÄcej informacji źródÅowych na
> temat skali ograniczania dostÄpu do informacji publicznej w Polsce.
> Warto podkreÅliÄ, że w standardach miÄdzynarodowych dotyczÄ cych
> jawnoÅci dużo uwagi poÅwiÄca siÄ przyjmowaniu prawnych
> rozwiÄ zaÅ krajowych pozwalajÄ cych dokonywaÄ regularnych
> przeglÄ dów prawa dostÄpu do informacji, co polega na gromadzeniu i
> publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków
> wpÅywajÄ cych do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyÅy
> wnioski, jaki byÅ Åredni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie byÅy
> powody odmowy udostÄpnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono
> takich gwarancji prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem
> byÅoby przyglÄ danie siÄ funkcjonowaniu prawa do informacji w
> praktyce. Co prawda orzeczenia sÄ dów administracyjnych sÄ
> publikowane, ale znaczna czÄÅÄ spraw, które do nich trafiajÄ ,
> dotyczy bezczynnoÅci podmiotów zobowiÄ zanych. W zakresie
> ograniczania dostÄpu do informacji publicznej na podstawie decyzji o
> odmowie udostÄpnienia informacji publicznej, rozstrzygniÄcia
> wydawane sÄ przede wszystkim przez organy odwoÅawcze. Decyzje
> samorzÄ dowych kolegiów odwoÅawczych nie sÄ zaÅ publikowane w
> Biuletynach Informacji Publicznej. W zwiÄ zku z tym zapoznanie siÄ z
> informacjami na ten temat staje siÄ możliwe wyÅÄ cznie na wniosek.
>
>
> Stowarzyszenie podjÄÅo pierwszÄ próbÄ uporzÄ dkowania informacji
> źródÅowych na temat realizacji prawa dostÄpu do informacji w
> Polsce już w zeszÅym roku, zadajÄ c pytania jednostkom samorzÄ du
> terytorialnego, ministerstwom oraz wybranym instytucjom paÅstwowym.
> Odpowiedzi tych organów staÅy siÄ istotnym wkÅadem do ,,Raportu o
> stanie jawnoÅci'' [4], którego celem jest dostarczanie rzetelnych
> danych pokazujÄ cych kondycjÄ prawa do informacji w Polsce.
> Informacje zgromadzone od samorzÄ dowych kolegiów odwoÅawczych
> planujemy uwzglÄdniÄ w tegorocznej edycji raportu. Informacje te
> bÄdÄ niezwykle istotnym źródÅem wiedzy dla caÅego
> spoÅeczeÅstwa.
>
> W zwiÄ zku z powyższym zwracamy siÄ do samorzÄ dowych kolegiów
> odwoÅawczych z wnioskami o udostÄpnienie informacji obejmujÄ cymi
> pytania o statystyki dotyczÄ ce spraw z zakresu dostÄpu do informacji
> publicznej rozpatrywanych w 2023 roku przez kolegia. Pytamy o liczbÄ
> zarejestrowanych odwoÅaÅ od decyzji organów jednostek samorzÄ du
> terytorialnego, liczbÄ decyzji utrzymujÄ cych w mocy rozstrzygniÄcia
> tych organów oraz liczbÄ decyzji kasatoryjnych, a także o liczbÄ
> postÄpowaÅ sÄ dowoadministracyjnych zainicjowanych przez
> wnioskodawców po decyzjach wydanych przez kolegia oraz o
> uwzglÄdnienie tych skarg i sprzeciwów w trybie autokontroli. We
> wniosku znajduje siÄ także pytanie o ewentualne postanowienia
> sygnalizacyjne wydawane przez kolegia na podstawie art. 20 Ustawy o
> samorzÄ dowych kolegiach odwoÅawczych, które miaÅyby dotyczyÄ
> istotnych uchybieÅ w pracy organu jednostki samorzÄ du terytorialnego
> zwiÄ zanych z realizacjÄ dostÄpu do informacji publicznej.
>
> Pragniemy podkreÅliÄ, że objÄtoÅÄ wniosku podyktowana jest
> chÄciÄ doprecyzowania pytaÅ tak, żeby byÅy one zrozumiaÅe i
> jednoznaczne. JednoczeÅnie wiÄkszoÅÄ pytaÅ wymaga jedynie
> wskazania liczby, potwierdzenia bÄ dź zaprzeczenia informacji. Także
> z tego wzglÄdu do wniosku doÅÄ czamy obszerne uzasadnienie. Liczymy,
> że uÅatwi to PaÅstwu odpowiedź na zadane pytania.
>
> --
>
> _Stowarzyszenie SieÄ Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2
> | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 SÄ d
> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII WydziaÅ Gospodarczy
> Krajowego Rejestru SÄ dowego_
>
> _Administratorem PaÅstwa danych osobowych jest SieÄ Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibÄ w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. MogÄ PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> biuro@siecobywatelska.pl. WyznaczyliÅmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogÄ PaÅstwo skontaktowaÄ siÄ pod adresem e-mail:
> iod@siecobywatelska.pl. _
> _ _
> _PaÅstwa dane osobowe pozyskujemy od PaÅstwa podmiotu
> zatrudniajÄ cego - podmiotu zobowiÄ zanego, który udziela odpowiedzi
> na nasz wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej i wraz z
> odpowiedziÄ przekazuje nam PaÅstwa dane osobowe. WÅród tych danych
> znaleÅºÄ mogÄ siÄ przede wszystkim: imiÄ i nazwisko, stanowisko
> pracy, nazwa podmiotu zobowiÄ zanego, adres e-mail lub numer telefonu,
> podpis. _
> _ _
> _Przetwarzamy PaÅstwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostÄpu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [5]. Ponadto możemy przetwarzaÄ
> PaÅstwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeÅ.
> PodstawÄ prawnÄ przetwarzania PaÅstwa danych jest nasz prawnie
> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
> _ _
> _PaÅstwa dane osobowe planujemy przechowywaÄ przez okres nie
> dÅuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami PaÅstwa
> danych bÄdÄ nasi wspóÅpracownicy i podmioty przetwarzajÄ ce,
> którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, PaÅstwa
> dane osobowe, które podmiot zobowiÄ zany przekaże do nas wraz z
> odpowiedziÄ na nasz wniosek o udostÄpnienie informacji publicznej,
> mogÄ zostaÄ opublikowane na naszej stronie:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [5] - w takim przypadku odbiorcami
> PaÅstwa danych bÄdÄ użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibÄ w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że PaÅstwa dane mogÄ byÄ
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
> _ _
> _MajÄ PaÅstwo prawo dostÄpu do swoich danych, a także prawo
> Å¼Ä dania ich sprostowania, usuniÄcia lub ograniczenia przetwarzania.
> MogÄ też PaÅstwo wnieÅÄ sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
> PaÅstwa danych osobowych. PrzysÅuguje też PaÅstwu prawo skargi do
> Prezesa UrzÄdu Ochrony Danych Osobowych._
>
>>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/74451F2DA5
> [2] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A25D90A43B
> [3] https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/3D88154CBB
> [4] https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/
> [5] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/
SKO.4108.19.2024
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Płock
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #21
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Płock i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
KOC/3801/Pi/24
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #44
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Krosno
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #12
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Krosno i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
1
From: sprawa-70421@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-70421@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Tuesday, June 18, 2024 12:09 PM
To: kolegium@krosno.sko.gov.pl
Subject: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
1. Liczba odwołań od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, które wpłynęły do organu odwoławczego w 2023 r.
2. Liczba decyzji o utrzymaniu w mocy zaskarżonych decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej (art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego), które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
3. Liczba decyzji o uchyleniu zaskarżonych decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej i przekazaniu spraw do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji (art. 138 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego), które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
4. Liczba pozostałych decyzji i postanowień w sprawie dostępu do informacji publicznej, które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
5. Liczba sprzeciwów od decyzji z zakresu dostępu do informacji publicznej wydanych przez organ odwoławczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, które następnie przekazano do sądu administracyjnego.
6. Liczba skarg na decyzje z zakresu dostępu do informacji publicznej wydanych przez organ odwoławczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, które następnie przekazano do sądu administracyjnego.
7. Liczba sprzeciwów i skarg z zakresu dostępu do informacji publicznej, które organ odwoławczy uwzględnił w trybie art. 54 § 3 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w 2023 r.
8. Liczba postanowień sygnalizacyjnych (art. 20 Ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych), dotyczących istotnych uchybień w zakresie dostępu do informacji publicznej, wydanych w 2023 r.Prosimy o odpowiedź na adres sprawa-70421@fedrowanie.siecobywatelska.pl
--
Uzasadnienie
Prawo do informacji przysługuje każdemu człowiekowi na gruncie art. 10 ust. 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (EKPC), art. 19 ust. 2 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych (MPPOiP) oraz art. 61 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (KRP). Podstawowym trybem służącym do realizacji tego prawa jest zaś tryb wynikający z Ustawy o dostępie do informacji publicznej (UDIP).
Rola samorządowych kolegiów odwoławczych w kontekście realizacji prawa dostępu do informacji jest dwojaka. Po pierwsze, jako państwowe jednostki budżetowe są one podmiotami zobowiązanymi do udostępniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 4 UDIP. Po drugie, kolegia są organem wyższego stopnia w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego, co oznacza, że rozpatrują odwołania od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej wydawanych przez te organy.
Procedura orzekania przez samorządowe kolegia odwoławcze w sprawach dotyczących dostępu do informacji publicznej jest niestandardowa, jako że na przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (KPA) wpływają przepisy UDIP. Zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 1 UDIP odwołania od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej rozpatruje się w skróconym terminie 14 dni. Wprowadzenie tej regulacji podyktowane jest jedną z podstawowych zasad rządzących prawem do informacji, tj. zapewnieniem takiej ścieżki dostępu do informacji, która pozwoli na zapoznanie się z informacją w prosty i szybki sposób, zanim ta straci aktualność.
Na procedurę rozpatrywania wspomnianych odwołań najsilniejszy w skutkach wpływ ma jednak orzecznictwo sądów administracyjnych dotyczące dostępu do informacji publicznej. Za sprawą orzecznictwa na przestrzeni lat powstała i utrwaliła się zawężająca interpretacja dopuszczalnych sposobów rozpatrzenia odwołania przez samorządowe kolegia odwoławcze. Zgodnie z wykładnią sądową w sprawach z dostępu do informacji publicznej kolegia nie mogą wydawać decyzji reformatoryjnych, co oznacza, że nie mogą uchylić wadliwej decyzji i zobowiązać organu I instancji do udostępnienia informacji. Uwzględniając odwołanie, samorządowe kolegia odwoławcze mogą więc wydać jedynie decyzje kasatoryjne (art. 138 § 2 KPA).
Konsekwencją powyższej wykładni jest zjawisko nazywane potocznie tzw. ping-pongiem decyzyjnym, które niejednokrotnie prowadzi do przewlekania postępowania aż do momentu, w którym informacja staje się nieużyteczna. Najprościej rzecz ujmując, polega ono na wydawaniu naprzemiennie decyzji przez organ I instancji oraz organ odwoławczy. Nawet jeśli ostatecznie samorządowe kolegium odwoławcze dojdzie do punktu postępowania, w którym wyeliminuje zasadność zastosowania wszystkich przesłanek ograniczających dostęp do informacji, na które w decyzjach odmownych próbował powołać się organ I instancji, to wciąż może jedynie uchylić decyzję tego organu i przekazać mu sprawę do ponownego rozpatrzenia. Ten zaś może ponownie wydać decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Próby merytorycznego rozstrzygnięcia sprawy przez kolegia kończą się zaś uchylaniem <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/74451F2DA5> ich decyzji przez sądy administracyjne.
Za sprawą zmian Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (PPSA) z 2017 roku, od decyzji organu odwoławczego wydanej na podstawie art. 138 § 2 KPA wnioskodawcy przysługuje sprzeciw do sądu administracyjnego. Rozpoznając sprzeciw od decyzji, sąd ocenia jednak jedynie istnienie przesłanek do wydania decyzji na podstawie art. 138 § 2 KPA. W sprawie z dostępu do informacji publicznej taka ocena wydaje się więc pozorna, skoro te same sądy przyjmują, że uwzględniając odwołanie, samorządowe kolegia odwoławcze mogą wydać wyłącznie decyzję kasatoryjną. Sporadycznie występują takie sprawy, w których sąd odnosi się <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A25D90A43B> szerzej do samego przedmiotu wnioskowanej informacji. Warto zaś podkreślić, że w sprawach spoza zakresu dostępu do informacji interpretacja przepisów KPA zmierza raczej w kierunku odwrotnym <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/3D88154CBB> , czyli że w myśl zasady dwuinstancyjności organy odwoławcze powinny dążyć do wydawania merytorycznych rozstrzygnięć.
Nie ulega natomiast wątpliwości, że to właśnie samorządowe kolegia odwoławcze posiadają najwięcej informacji źródłowych na temat skali ograniczania dostępu do informacji publicznej w Polsce. Warto podkreślić, że w standardach międzynarodowych dotyczących jawności dużo uwagi poświęca się przyjmowaniu prawnych rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji, co polega na gromadzeniu i publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody odmowy udostępnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono takich gwarancji prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem byłoby przyglądanie się funkcjonowaniu prawa do informacji w praktyce. Co prawda orzeczenia sądów administracyjnych są publikowane, ale znaczna część spraw, które do nich trafiają, dotyczy bezczynności podmiotów zobowiązanych. W zakresie ograniczania dostępu do informacji publicznej na podstawie decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, rozstrzygnięcia wydawane są przede wszystkim przez organy odwoławcze. Decyzje samorządowych kolegiów odwoławczych nie są zaś publikowane w Biuletynach Informacji Publicznej. W związku z tym zapoznanie się z informacjami na ten temat staje się możliwe wyłącznie na wniosek.
Stowarzyszenie podjęło pierwszą próbę uporządkowania informacji źródłowych na temat realizacji prawa dostępu do informacji w Polsce już w zeszłym roku, zadając pytania jednostkom samorządu terytorialnego, ministerstwom oraz wybranym instytucjom państwowym. Odpowiedzi tych organów stały się istotnym wkładem do ,,Raportu o stanie jawności’’ <https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/> , którego celem jest dostarczanie rzetelnych danych pokazujących kondycję prawa do informacji w Polsce. Informacje zgromadzone od samorządowych kolegiów odwoławczych planujemy uwzględnić w tegorocznej edycji raportu. Informacje te będą niezwykle istotnym źródłem wiedzy dla całego społeczeństwa.
W związku z powyższym zwracamy się do samorządowych kolegiów odwoławczych z wnioskami o udostępnienie informacji obejmującymi pytania o statystyki dotyczące spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej rozpatrywanych w 2023 roku przez kolegia. Pytamy o liczbę zarejestrowanych odwołań od decyzji organów jednostek samorządu terytorialnego, liczbę decyzji utrzymujących w mocy rozstrzygnięcia tych organów oraz liczbę decyzji kasatoryjnych, a także o liczbę postępowań sądowoadministracyjnych zainicjowanych przez wnioskodawców po decyzjach wydanych przez kolegia oraz o uwzględnienie tych skarg i sprzeciwów w trybie autokontroli. We wniosku znajduje się także pytanie o ewentualne postanowienia sygnalizacyjne wydawane przez kolegia na podstawie art. 20 Ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, które miałyby dotyczyć istotnych uchybień w pracy organu jednostki samorządu terytorialnego związanych z realizacją dostępu do informacji publicznej.
Pragniemy podkreślić, że objętość wniosku podyktowana jest chęcią doprecyzowania pytań tak, żeby były one zrozumiałe i jednoznaczne. Jednocześnie większość pytań wymaga jedynie wskazania liczby, potwierdzenia bądź zaprzeczenia informacji. Także z tego względu do wniosku dołączamy obszerne uzasadnienie. Liczymy, że ułatwi to Państwu odpowiedź na zadane pytania.
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl | www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl> . Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.pl <mailto:iod@siecobywatelska.pl> .
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> . Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Państwa dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
eDokument : "SKO.4108.19.2024", dotyczy sprawa-70430@fedrowanie.siecobywatelska.pl, znak sprawy SKO.4108.19.2024
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Płock
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #21
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Płock i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Siedlcach
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #38
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Płock
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #21
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
SKO Kielce znak: SKO IN-90/3288/87/2024
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Kielce
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #8
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Kielce i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Gdańsk
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #5
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze Gdańsk i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
1
From: sprawa-70414@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-70414@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Tuesday, June 18, 2024 12:09 PM
To: biuro@sko.gdansk.pl
Subject: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
1. Liczba odwołań od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, które wpłynęły do organu odwoławczego w 2023 r.
2. Liczba decyzji o utrzymaniu w mocy zaskarżonych decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej (art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego), które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
3. Liczba decyzji o uchyleniu zaskarżonych decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej i przekazaniu spraw do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji (art. 138 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego), które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
4. Liczba pozostałych decyzji i postanowień w sprawie dostępu do informacji publicznej, które organ odwoławczy wydał w 2023 r.
5. Liczba sprzeciwów od decyzji z zakresu dostępu do informacji publicznej wydanych przez organ odwoławczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, które następnie przekazano do sądu administracyjnego.
6. Liczba skarg na decyzje z zakresu dostępu do informacji publicznej wydanych przez organ odwoławczy w 2023 r. na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, które następnie przekazano do sądu administracyjnego.
7. Liczba sprzeciwów i skarg z zakresu dostępu do informacji publicznej, które organ odwoławczy uwzględnił w trybie art. 54 § 3 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi w 2023 r.
8. Liczba postanowień sygnalizacyjnych (art. 20 Ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych), dotyczących istotnych uchybień w zakresie dostępu do informacji publicznej, wydanych w 2023 r.Prosimy o odpowiedź na adres sprawa-70414@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-70414@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
--
Uzasadnienie
Prawo do informacji przysługuje każdemu człowiekowi na gruncie art. 10 ust. 1 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (EKPC), art. 19 ust. 2 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych (MPPOiP) oraz art. 61 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (KRP). Podstawowym trybem służącym do realizacji tego prawa jest zaś tryb wynikający z Ustawy o dostępie do informacji publicznej (UDIP).
Rola samorządowych kolegiów odwoławczych w kontekście realizacji prawa dostępu do informacji jest dwojaka. Po pierwsze, jako państwowe jednostki budżetowe są one podmiotami zobowiązanymi do udostępniania informacji publicznej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 4 UDIP. Po drugie, kolegia są organem wyższego stopnia w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego, co oznacza, że rozpatrują odwołania od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej wydawanych przez te organy.
Procedura orzekania przez samorządowe kolegia odwoławcze w sprawach dotyczących dostępu do informacji publicznej jest niestandardowa, jako że na przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (KPA) wpływają przepisy UDIP. Zgodnie z art. 16 ust. 2 pkt 1 UDIP odwołania od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej rozpatruje się w skróconym terminie 14 dni. Wprowadzenie tej regulacji podyktowane jest jedną z podstawowych zasad rządzących prawem do informacji, tj. zapewnieniem takiej ścieżki dostępu do informacji, która pozwoli na zapoznanie się z informacją w prosty i szybki sposób, zanim ta straci aktualność.
Na procedurę rozpatrywania wspomnianych odwołań najsilniejszy w skutkach wpływ ma jednak orzecznictwo sądów administracyjnych dotyczące dostępu do informacji publicznej. Za sprawą orzecznictwa na przestrzeni lat powstała i utrwaliła się zawężająca interpretacja dopuszczalnych sposobów rozpatrzenia odwołania przez samorządowe kolegia odwoławcze. Zgodnie z wykładnią sądową w sprawach z dostępu do informacji publicznej kolegia nie mogą wydawać decyzji reformatoryjnych, co oznacza, że nie mogą uchylić wadliwej decyzji i zobowiązać organu I instancji do udostępnienia informacji. Uwzględniając odwołanie, samorządowe kolegia odwoławcze mogą więc wydać jedynie decyzje kasatoryjne (art. 138 § 2 KPA).
Konsekwencją powyższej wykładni jest zjawisko nazywane potocznie tzw. ping-pongiem decyzyjnym, które niejednokrotnie prowadzi do przewlekania postępowania aż do momentu, w którym informacja staje się nieużyteczna. Najprościej rzecz ujmując, polega ono na wydawaniu naprzemiennie decyzji przez organ I instancji oraz organ odwoławczy. Nawet jeśli ostatecznie samorządowe kolegium odwoławcze dojdzie do punktu postępowania, w którym wyeliminuje zasadność zastosowania wszystkich przesłanek ograniczających dostęp do informacji, na które w decyzjach odmownych próbował powołać się organ I instancji, to wciąż może jedynie uchylić decyzję tego organu i przekazać mu sprawę do ponownego rozpatrzenia. Ten zaś może ponownie wydać decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Próby merytorycznego rozstrzygnięcia sprawy przez kolegia kończą się zaś uchylaniem <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/74451F2DA5> ich decyzji przez sądy administracyjne.
Za sprawą zmian Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (PPSA) z 2017 roku, od decyzji organu odwoławczego wydanej na podstawie art. 138 § 2 KPA wnioskodawcy przysługuje sprzeciw do sądu administracyjnego. Rozpoznając sprzeciw od decyzji, sąd ocenia jednak jedynie istnienie przesłanek do wydania decyzji na podstawie art. 138 § 2 KPA. W sprawie z dostępu do informacji publicznej taka ocena wydaje się więc pozorna, skoro te same sądy przyjmują, że uwzględniając odwołanie, samorządowe kolegia odwoławcze mogą wydać wyłącznie decyzję kasatoryjną. Sporadycznie występują takie sprawy, w których sąd odnosi się <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A25D90A43B> szerzej do samego przedmiotu wnioskowanej informacji. Warto zaś podkreślić, że w sprawach spoza zakresu dostępu do informacji interpretacja przepisów KPA zmierza raczej w kierunku odwrotnym <https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/3D88154CBB> , czyli że w myśl zasady dwuinstancyjności organy odwoławcze powinny dążyć do wydawania merytorycznych rozstrzygnięć.
Nie ulega natomiast wątpliwości, że to właśnie samorządowe kolegia odwoławcze posiadają najwięcej informacji źródłowych na temat skali ograniczania dostępu do informacji publicznej w Polsce. Warto podkreślić, że w standardach międzynarodowych dotyczących jawności dużo uwagi poświęca się przyjmowaniu prawnych rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji, co polega na gromadzeniu i publikowaniu danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody odmowy udostępnienia informacji. W UDIP ani nie wprowadzono takich gwarancji prawnych ani nie wyznaczono organu, którego zadaniem byłoby przyglądanie się funkcjonowaniu prawa do informacji w praktyce. Co prawda orzeczenia sądów administracyjnych są publikowane, ale znaczna część spraw, które do nich trafiają, dotyczy bezczynności podmiotów zobowiązanych. W zakresie ograniczania dostępu do informacji publicznej na podstawie decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej, rozstrzygnięcia wydawane są przede wszystkim przez organy odwoławcze. Decyzje samorządowych kolegiów odwoławczych nie są zaś publikowane w Biuletynach Informacji Publicznej. W związku z tym zapoznanie się z informacjami na ten temat staje się możliwe wyłącznie na wniosek.
Stowarzyszenie podjęło pierwszą próbę uporządkowania informacji źródłowych na temat realizacji prawa dostępu do informacji w Polsce już w zeszłym roku, zadając pytania jednostkom samorządu terytorialnego, ministerstwom oraz wybranym instytucjom państwowym. Odpowiedzi tych organów stały się istotnym wkładem do ,,Raportu o stanie jawności’’ <https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/> , którego celem jest dostarczanie rzetelnych danych pokazujących kondycję prawa do informacji w Polsce. Informacje zgromadzone od samorządowych kolegiów odwoławczych planujemy uwzględnić w tegorocznej edycji raportu. Informacje te będą niezwykle istotnym źródłem wiedzy dla całego społeczeństwa.
W związku z powyższym zwracamy się do samorządowych kolegiów odwoławczych z wnioskami o udostępnienie informacji obejmującymi pytania o statystyki dotyczące spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej rozpatrywanych w 2023 roku przez kolegia. Pytamy o liczbę zarejestrowanych odwołań od decyzji organów jednostek samorządu terytorialnego, liczbę decyzji utrzymujących w mocy rozstrzygnięcia tych organów oraz liczbę decyzji kasatoryjnych, a także o liczbę postępowań sądowoadministracyjnych zainicjowanych przez wnioskodawców po decyzjach wydanych przez kolegia oraz o uwzględnienie tych skarg i sprzeciwów w trybie autokontroli. We wniosku znajduje się także pytanie o ewentualne postanowienia sygnalizacyjne wydawane przez kolegia na podstawie art. 20 Ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, które miałyby dotyczyć istotnych uchybień w pracy organu jednostki samorządu terytorialnego związanych z realizacją dostępu do informacji publicznej.
Pragniemy podkreślić, że objętość wniosku podyktowana jest chęcią doprecyzowania pytań tak, żeby były one zrozumiałe i jednoznaczne. Jednocześnie większość pytań wymaga jedynie wskazania liczby, potwierdzenia bądź zaprzeczenia informacji. Także z tego względu do wniosku dołączamy obszerne uzasadnienie. Liczymy, że ułatwi to Państwu odpowiedź na zadane pytania.
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: <mailto:biuro@siecobywatelska.pl> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka <http://www.siecobywatelska.pl> www.siecobywatelska.pl | <http://www.informacjapubliczna.org> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl> . Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.pl <mailto:iod@siecobywatelska.pl> .
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> . Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Państwa dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTcxODcwNTMyNjc2LjcuOTE4MDM3ODIyNjIwMTc3MjAzM0BmZWRyb3dhbmllLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5wbHxUdWUsIDE4IEp1biAyMDI0IDEwOjA4OjQ3IC0wMDAwfGJpdXJvQHNrby5nZGFuc2sucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Poznań
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #22
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
407.145.F-21.VI.24
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Białymstoku
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #28
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Białymstoku i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
Read-Receipt: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Łódź
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #15
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
Wiadomość wysłana w dniu 18 czerwca 2024 10:08:53 GMT-00:00 do sekretariat@sko.lodz.pl o temacie „Wniosek o udostępnienie informacji publicznej” została wyświetlona. Nie gwarantuje to, że wiadomość została przeczytana lub zrozumiana.
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Piotrków Trybunalski
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #20
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
To jest potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci, która zostaÅa wysÅana na adres sko@skopiotrkow.finn.pl.
Uwaga: to potwierdzenie dorÄczenia wiadomoÅci oznacza tylko, że wiadomoÅÄ zostaÅa wyÅwietlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treÅÄ tej wiadomoÅci zostaÅa przeczytana lub zrozumiana.
1
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze we Włocławku
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #46
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
informacja publiczna
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #35
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
Potwierdzenie otrzymania: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Częstochowie
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #30
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: skoczwa@pnet.pl
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Data: 2024-06-18 12:09
Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Opole
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #17
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łomży
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #35
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
Potwierdzenie otrzymania: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze Ostrołęka
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #18
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: poczta@ostroleka.sko.gov.pl
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Data: 2024-06-18 12:08
Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.
Potwierdzenie otrzymania: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Przemyślu
w sprawie
Wnioski o informację w 2023 - samorządowe kolegia odwoławcze #37
Ocena LLM:
Kategoryzacja AI została pominięta dla listu z automatyczną odpowiedzią.
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: poczta@przemysl.sko.gov.pl
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Data: 2024-06-18 12:09
Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.