Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 35 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 25 | 0 |
Lubelskie | 22 | 0 |
Lubuskie | 32 | 0 |
Łódzkie | 16 | 0 |
Małopolskie | 19 | 0 |
Mazowieckie | 30 | 0 |
Opolskie | 13 | 0 |
Podkarpackie | 30 | 0 |
Podlaskie | 22 | 0 |
Pomorskie | 30 | 0 |
Śląskie | 20 | 0 |
Świętokrzyskie | 16 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 38 | 0 |
Wielkopolskie | 39 | 0 |
Zachodniopomorskie | 43 | 0 |
Listy
Odpowiedź dot. konsultacji społecznych w Nadleśnictwie Konin przez Nadleśnictwo Konin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #234
W odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Konin w dniu 4 listopada 2020r. przesyłamy w załączeniu odpowiedz.
W razie pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem
Grzegorz Bąk
Starszy Specjalista SL ds. ochrony lasu i przyrody
tel. kom.: +48 601 524 640
Nadleśnictwo Konin
62-510 Konin, ul. Gajowa 2
tel.: +48 63 247 71 44, tel. sekr.: + 48 63 242 47 39
www.konin.poznan.lasy.gov.pl<http://www.konin.poznan.lasy.gov.pl/>
cid:image003.png@01D5C797.FFA3ED60
PD: N-ctwo Biłgoraj - odpowiedź na wniosek o infromację publiczną przez Nadleśnictwo Biłgoraj w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #128
Szanowni Państwo,
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Biłgoraj w dniu 04.11.2020 r.
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.
Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).
Piotr Kniaź
ref. ds. pracowniczych
Odpowiedź konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Goleniów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #280
W załączeniu przesyłam pismo.
Z poważaniem,
Tomasz Zarakowski
inżynier nadzoru w nadleśnictwie
tel. kom.: 794 944 025
[cid:image003.jpg@01D6BC25.7080A820]
[Nadleśnictwo Goleniów]
72-100 Goleniów, ul. Parkowa 1
tel.: +48 91 418 28 56 wew. 219, tel. sekr.: + 48 91 418 28 56
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
N-ctwo Syców. Zapytanie odnośnie procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag przez Nadleśnictwo Syców w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #244
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Syców przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek o udzielenie informacji.
Z polecenia Pana Józefa Szymańskiego- Nadleśniczego Nadleśnictwa Syców.
Karol Wróbel
Specjalista Służby Leśnej d/s Użytkowania Lasu
Nadleśnictwo Syców
Tel: (62) 782 60 66, kom: 795 411 523
e-mail: karol.wrobel@poznan.lasy.gov.pl<mailto:karol.wrobel@poznan.lasy.gov.pl>
[Opis: Opis: Opis: Opis: ei][Opis: Opis: 100 lat do podpisu]
Nadleśnictwo Syców
ul. Kolejowa 14, 56-500 Syców
tel.: +48627852127
sycow@poznan.lasy.gov.pl<mailto:sycow@poznan.lasy.gov.pl>
Administratorem Państwa Danych Osobowych jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Syców z siedzibą w Sycowie (56-500), ul. Kolejowa 14, NIP 6190011859 , tel. 62 785 21 27, e-mail: sycow@poznan.lasy.gov.pl.
Szczegóły odnośnie ochrony danych osobowych oraz treść obowiązku informacyjnego dostępne są tutaj.
odp_ na wniosek o udzielenie inf_ publ przez Nadleśnictwo Piotrków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #160
Dzień dobry
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.
Marcin Brózda
St. specjalista ds. informatyki i zamówień publicznych
[cid:image003.jpg@01D6BC24.EA0B9340]
97-330 Sulejów, Łęczno 101
tel.: +48 44 645 18 45, tel. sekr.: +48 44 645 18 40
www.piotrkow.lodz.lasy.gov.pl
Odp. dot. konsultacji społecznych w Nadleśnictwie przez Nadleśnictwo Stąporków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #266
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na email z dnia 04.11.2020r.
Z poważaniem
Iwona Paluch
Starszy Specjalista ds. Ochrony Lasu
tel. kom. 602 799 643
26-220 Stąporków, ul. Niekłańska 15
tel. sekr.: +48 41 374 17 83 , fax: +48 374 17 91
<http://www.staporkow.radom.lasy.gov.pl/> www.staporkow.radom.lasy.gov.pl
SA.0172.8.2020 odpowiedź na zapytanie Nadleśnictwo Świerczyna przez Nadleśnictwo Świerczyna w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #329
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie, które wpłynęło w dniu
listopada r.
Z poważaniem,
Adrian Czech
Starszy specjalista ds. informatyki
tel. kom.: +48 604 627 523
78-531 Świerczyna, Świerczyna 1A
tel. IP: 1128571, tel. sekr.: +48 94 36 18 622
<http://www.swierczyna.szczecinek.lasy.gov.pl/>
www.swierczyna.szczecinek.lasy.gov.pl
odp. wniosek przez Nadleśnictwo Czersk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #339
Nadleśnictwo Czersk przesyła w załączeniu odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa e-mailu z dnia 04.11.2020 r.
Z poważaniem
Adam Rudnik
Sekretarz
Administrator SILP
tel. kom.: 664 118 227 tel.: +48 52 39 53 618
tel. IP 1203671, 1203571
[logo czersk]
89-650 Czersk, Malachin, ul.Cisowa 12
tel. sekr.: +48 52 39 53 610 fax. sekr.: +48 52 39 53 621
tel. IP 1203100
http://www.czersk.torun.lasy.gov.pl/
Odpowiedź na e-mail z dnia 04.11.2020 r. przez Nadleśnictwo Mieszkowice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #289
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Mieszkowice w załączeniu przesyła odpowiedź na e-mail z dnia 04.11.2020r.
Z poważaniem
Beata Kurowska
Referent
[img0]
74-505 Mieszkowice, ul. Moryńska 1
tel. (91) 43 12 645 wew. 674, IP 1017 673
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Chotyłów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #130
Dzień dobry.
W odpowiedzi Nadleśnictwo Chotyłów przesyła w załączeniu pismo ZG.0172.12.2020 z dnia 16.11.2020 r..
Z poważaniem
Łukasz Sawczuk
Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. kom.: +48 510 247 025
e-mail: <mailto:lukasz.sawczuk@lublin.lasy.gov.pl> lukasz.sawczuk@lublin.lasy.gov.pl
21-530 Chotyłów, ul. Piszczacka 31
tel.: + 48 83 377 82 16, e-mail: <mailto:chotylow@lublin.lasy.gov.pl> chotylow@lublin.lasy.gov.pl
<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl
3
From: [External] sprawa-33631@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-33631@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 0510 Nadleśnictwo Chotyłów <chotylow@lublin.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33631@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
konsultacje społeczne przez Nadleśnictwo Kamienna Góra w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #385
Dzień dobry,
Przesyłam w załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
Z upoważnienia Nadleśniczego
Anna Andrzejewska-Pasiut
Dział Gospodarki Leśnej
tel. IP Cisco 1312334
58-400 Kamienna Góra, ul. Bohaterów Getta 33
tel.: +48 75 744 30 65
<http://www.kamienna.wroclaw.lasy.gov.pl> www.kamienna.wroclaw.lasy.gov.pl
(bez tematu) przez Nadleśnictwo Staszów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #265
Dzień dobry.
W związku z wniesieniem wniosku o udzielenie informacji publicznej,
Nadleśnictwo Staszów w załączeniu przesyła pismo wzywające o uściślenie
zakresu wnioskowanych danych oraz informujące o możliwości wystąpienia
znacznych kosztów związanych z przetwarzaniem danych.
Z poważaniem
Joanna Drożdżowska
Starszy Specjalista SL
tel. kom.: +48 502 736 221
28-200 Staszów, ul. Oględowska 4
tel.: +48 15 864 68 20, tel. fax.: + 48 15 864 68 40
www.staszow.radom.lasy.gov.pl
Z.600/2.2020 przez Nadleśnictwo Iława w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #176
Dzień dobry
Nadleśnictwo Iława przesyła w załączniku dokument.
Aleksandra Smolińska
Referent Nadleśnictwa Iława
ilawa@olsztyn.lasy.gov.pl<mailto:%20ilawa@olsztyn.lasy.gov.pl>
tel. 89 648 40 94
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #343
Dzień dobry
Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń przesyła w załączeniu pismo ZG.0172.7.2020 z dnia 16.11.2020 r.
Z poważaniem
Iza Cichocka
Specjalista ds. stanu posiadania i lasów
niepaństwowych
tel. 698-080-932
[cid:image001.jpg@01D64965.0885F690]
87-400 Golub-Dobrzyń, Konstancjewo 3A
tel.: +48 56 683 22 12
tel. IP: 1207333
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
Odpowiedź (znak spr.: ZG.0172.4.2020.ZG4) na wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Przasnysz w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #193
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Przasnysz w załączeniu przesyła odpowiedź (znak spr.:
ZG.0172.4.2020.ZG4) na wniosek o udostepnienie informacji publicznej.
Z POWAŻANIEM
Aneta Rutkowska
Sekretariat
Tel. 29 752 30 22
Nadleśnictwo Przasnysz
ul.Zawodzie 4, 06-300 Przasnysz
aneta.rutkowska@olsztyn.lasy.gov.pl
<mailto:aneta.rutkowska@olsztyn.lasy.gov.pl>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Złoczew w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #170
W załączeniu odpowiedź na wniosek z 04.11.2020 r. w sprawie procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej.
Marek Łuczak
St. Specjalista S.L.
tel. 43 820 10 21
Lasy Państwowe Nadleśnictwo Złoczew
98-270 Złoczew; ul. Parkowa 12;
Tel. 43 820 22 05
<http://www.zloczew.lodz.lasy.gov.pl/> www.zloczew.lodz.lasy.gov.pl
2
From: [External] sprawa-33671@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-33671@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 0621 Złoczew <zloczew@lodz.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33671@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-33671@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNDUyMjk2MDU5LjQxNDk0Ljk2MTQxMjY4OTE0NzQ0NjE3MzNAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwNCBOb3YgMjAyMCAyMDo0OToyMCAtMDAwMHx6bG9jemV3QGxvZHoubGFzeS5nb3YucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMX>
ODPOWIEDZ przez Nadleśnictwo Łupawa w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #320
Dzień dobry
Nadleśnictwo Łupawa przesyła odpowiedz .
Z poważaniem,
Katarzyna Kilanowska
Specjalista ds. pracowniczych i płac
tel.: +48 59 846 35 46,
[stopka2]
76-242 Łupawa 49,
tel.: +48 59 846 35 46 fax: + 48 59 846 35 49
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Świdnik w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #148
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Państwa wniosek z dn. 5.11.2020 r. przesyłam pismo Zn.:ZG.0172.22.2020.
Z poważaniem
Paweł Mazurek
St.specjalista ds informatyki
Nadleśnictwo Świdnik
tel. 660 413 288
2
From: [External] sprawa-33649@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-33649@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: swidnik@lublin.lasy.gov.pl
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33649@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoObraz usunięty przez nadawcę.
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Oborniki w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #239
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 4 listopada 2020r. dot. udostępnienia informacji publicznej, w załączeniu przesyłam odpowiedź.
Z upoważnienia
Jarosława Batora
Zastępcy Nadleśniczego ds. rozwoju
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Z poważaniem,
Ewelina Jurkiewicz
Specjalista SL ds. retencji wodnej i LKP
Tel. 61 297 13 41
Kom. +48 667 100 223
64-600 Oborniki, Dąbrówka Leśna, ul. Gajowa 1
tel. centr.: +48 61 297 13 02
www.lasy.gov.pl <http://www.lasy.gov.pl/>
3
From: [External] sprawa-33740@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-33740@fedrowanie.siecobywatelska.pl> [mailto:sprawa-33740@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 0915 Nadleśnictwo Oborniki
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33740@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-33740@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNDUyMjk2NDIzLjQxNDk0LjI3MjE0NDQ3MjkzNDAxMTQyNzFAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwNCBOb3YgMjAyMCAyMDo0OToyNCAtMDAwMHxvYm9ybmlraUBwb3puYW4ubGFzeS5nb3YucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncm>
(bez tematu) przez Nadleśnictwo Warcino w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #334
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Warcino przesyła w załączeniu odpowiedź w spr. Państwa wniosku o udzielenie informacji publicznej.
Z poważaniem,
Marta Mazur
Starszy specjalista ds. kadrowych
N-ctwo Warcino
udostępnienia informacji publicznej dot. procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej przez Nadleśnictwo Myślenice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #95
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam pismo dot. Państwa wniosku z dn. 5 listopada br.
Z poważaniem
Norbert Jaroch
Starszy specjalista SL ds. zamówień publicznych
tel.: +48 12 272 00 69
cid:image001.jpg@01D5A9ED.78708140
32-400 Myślenice, ul. Szpitalna 13
tel.: +48 12 37 31 231, tel. sekr.: +48 12 27 21 669
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
(bez tematu) przez Nadleśnictwo Piaski w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #240
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Piaski przesyła w załączeniu odpowiedź na złożony wniosek, dotyczący udzielenia informacji w zakresie konsultacji społecznych w nadleśnictwach.
Z poważaniem
Ryszard Szymankiewicz
Z-ca Nadleśniczego
tel. kom.: +48 601 344 247
tel.VoIP: 39 16 311
cid:image004.png@01D3F658.D9EE89C0
63-820 Piaski, ul. Drzęczewska 1
tel.: +48 65 5739086, tel.: sekr.: +48 65 5739080
www.piaski.poznan.lasy.gov.pl
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Pniewy w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #241
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.
Z poważaniem
Sebastian Rosik
Sekretarz Nadleśnictwa
tel.: +48 61 29 36 449
tel. kom.: +48 530 051 177
62-045 Pniewy, ul. Turowska 1
tel. sekr.: + 48 61 29 10 559
<http://www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl/> www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl
4
From: [External] sprawa-33742@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-33742@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 0917 Sekretariat Pniewy <pniewy@poznan.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33742@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-33742@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwNDUyMjk2NDM0LjQxNDk0Ljc1ODY3NTMyOTg3NzI2MjE0MzVAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwNCBOb3YgMjAyMCAyMDo0OToyNCAtMDAwMHxwbmlld3lAcG96bmFuLmxhc3kuZ292LnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLmQ0ODNjODA1NGFiOWNmNDkyMDhiNDk1ODBkZjUwNjBj>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Cierpiszewo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #338
Z poważaniem
Andrzej Szafkowski
Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. kom.: +48 575 455 710
[cid:image001.jpg@01D6BC19.446FF300]
87-165 Cierpice, ul. Sosnowa 42
tel.: +48 56 674 44 36, tel. sekr.: + 48 56 674 44 30
tel. IP 12 26 334
Ochrona danych osobowych - Klauzula informacyjna<http://www.cierpiszewo.torun.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych#.XI9AgsvxLcs>
2From: [External] sprawa-33839@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-33839@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 1226 Sekretariat N.Cierpiszewo <biuro.cierpiszewo@torun.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33839@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33839@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
dotyczy wniosku o udostępnienie informacji - konsultacje społeczne przez Nadleśnictwo Krasnystaw w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #134
Dzień dobry ,
Nadleśnictwo Krasnystaw przesyła odpowiedź na Państwa wniosek , który
wpłynął w dniu 5 listopada do Nadleśnictwa Krasnystaw.
------------------------------------------
Pozdrawiam,
Monika Krysiak
Starszy Specjalista SL
Dział Gospodarki Leśnej
tel. kom.: +48 784 402 711
tel.: 82 576 28 81
22-300 Krasnystaw, ul. Leśna 1
tel. 82 576 28 81
<http://www.krasnystaw.lublin.lasy.gov.pl/aktualnosci/-/asset_publisher/1M8a
/content/artykul-rodo#.XfIHDPzdhPY> Klauzula informacyjna RODO
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129