Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie350
Kujawsko-Pomorskie250
Lubelskie220
Lubuskie320
Łódzkie160
Małopolskie190
Mazowieckie300
Opolskie130
Podkarpackie300
Podlaskie220
Pomorskie300
Śląskie200
Świętokrzyskie160
Warmińsko-Mazurskie380
Wielkopolskie390
Zachodniopomorskie430

Listy

Nadleśnictwo Radzyń Podlaski przez Nadleśnictwo Szubin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #355

Dzień dobry,

W załączeniu pismo w sprawie wniosku o udzielenie informacji dot.
konsultacji społecznych. Pismo zostało podpisane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym przez p.o. Nadleśniczego Roberta Staronia.

Z poważaniem

Tomasz Mirosław

Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. +48 83 352 01 89

mobile +48 601 482 618

e-mail: <mailto:tomasz.miroslaw@lublin.lasy.gov.pl>
tomasz.miroslaw@lublin.lasy.gov.pl

ul. Kocka 1, 21-300 Radzyń Podlaski

tel. +48 83 352 08 40, fax: +48 352 13 00, e-mail:
<mailto:radzyn@lublin.lasy.gov.pl> radzyn@lublin.lasy.gov.pl

<http://www.radzynpodlaski.lublin.lasy.gov.pl/>
http://www.radzynpodlaski.lublin.lasy.gov.pl/

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Śnieżka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #400

pozdrawiam

Wanda Krukowska

e-mail: wanda.krukowska@wroclaw.lasy.gov.pl|<mailto:wanda.krukowska@wroclaw.lasy.gov.pl|> | tel. + 48 75 718 22 12 do 14 wew. 318 | GSM: +48 782 820 552 | CISCO: 13 25 318 |

[stopka]

Starszy Specjalista ds. Stanu Posiadania
NADLEŚNICTWO ”ŚNIEŻKA” ul. Leśna 4a, 58-530 Kowary
sniezka@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:sniezka@wroclaw.lasy.gov.pl> | www.sniezka.wroclaw.lasy.gov.pl<http://www.sniezka.wroclaw.lasy.gov.pl>

Klauzula poufności
Przekazane informacje należy traktować jako informacje poufne również w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr. 183 poz. 1538). Wiadomość ta oraz wszelkie załączone do niej pliki są tajemnicą nadawcy i mogą być prawnie chronione. Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem niniejszej wiadomości, nie może Pan/Pani jej ujawniać, kopiować, dystrybuować ani też w żaden inny sposób udostępniać lub wykorzystywać. Jeżeli otrzymaliście Państwo wiadomość przez pomyłkę, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i usunąć wiadomość.

2

Pismo przez Nadleśnictwo Świerklaniec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #76

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam pismo

Z poważaniem
Kamil Biziewski
Specjalista SL

PGL LP Nadleśnictwo Świerklaniec
ul. Oświęcimska 19
42-622 Świerklaniec
tel: 32 284 48 68, tel. kom.: 668 135 786
[nctwo]

2

Odpowiedź na sprawa 33906. przez Nadleśnictwo Węgliniec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #405

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Z poważaniem
Adam Goździk
p.o. Nadleśniczy
tel.: +48 75 725 30 02, tel. wew. *311, GSM: +48 606 979 982, IP CISCO 1329311
e-mail: adam.gozdzik@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:adam.gozdzik@wroclaw.lasy.gov.pl>

[Logo]
59 - 940 Węgliniec, ul. Piłsudskiego 6
tel.: +48 75 725 30 00, tel. wew. *100, IP CISCO 1329100
www.wegliniec.wroclaw.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej. przez Nadleśnictwo Wichrowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #200

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam pismo zn. spr. ZZ.0172.10.2020 z odpowiedzią na wniosek o udostepnienie informacji publicznej.
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z poważaniem
Sylwia Rycąbel- Ciućkowska

Pozdrawiam

[LP i N Wichrowo2]

Sylwia Rycąbel - Ciućkowska

Nadleśnictwo Wichrowo

Wichrowo 2

11-040 Dobre Miasto

NIP 739-000-17-83

tel. 089 616 13 20
fax. 089 616 34 72

2

Odpowiedź na wniosek ZG.0172.4.2020 przez Nadleśnictwo Węgierska Górka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #82

W załączeniu znajduje się odpowiedź na Państwa wniosek ZG.0172.4.2020

Z poważaniem

Paweł Griner

Specjalista Służby Leśnej

ds. Zamówień Publicznych i BHP

34-350 Węgierska Górka, ul. Zielona 62

Tel.:+48 33 864 12 14 tel. kom: 606 678 472

www.wegierska-gorka.katowice.lasy.gov.pl

3

Odpowiedź przez Nadleśnictwo Henryków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #382

W związku z Państwa zapytaniem z dnia 04.11.2020r. przesyłam w załączonym pliku odpowiedź Nadleśnictwa Henryków.

Z wyrazami szacunku

Marian Domagała
Nadleśniczy Nadleśnictwa Henryków
tel. kom.: +48 694 489 390

[cid:image001.jpg@01D6BCD7.5E402160]

57-210 Henryków, ul. Polna 5
tel. sekr.: +48 74 810 50 33

www.henrykow.wroclaw.lasy.gov.pl<http://www.henrykow.wroclaw.lasy.gov.pl/>

2

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Lidzbark w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #181

Pozdrawiam

Joanna Bilska
tel. (23) 696 15 12, fax: 23 696 31 61
[cid:image001.jpg@01D5F07D.C7576770]
Nadleśnictwo Lidzbark
Lidzbark-Nadleśnictwo 1
13-230 Lidzbark
www.lidzbark.olsztyn.lasy.gov.pl<http://www.lidzbark.olsztyn.lasy.gov.pl/>

2

Pismo ZG.0172.1.2020 Nadleśnictwo Wronki przez Nadleśnictwo Wronki w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #215

Dzień dobry.

Nadleśnictwo Wronki w załączeniu przesyła pismo ZG.0172.1.2020 z dnia 17.11.2020 roku.

Z poważaniem

Barbara Krzysztofik

Specjalista SL

tel. kom.: +48 781 032 136

Nadleśnictwo Wronki

64-510 Wronki, Nadolnik 1

tel.: +48 67 254 01 48

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Bolesławiec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #378

Dzień Dobry,
Przesyłam w załączniku odpowiedź na wniosek w formacie PDF odnośnie konsultacji społecznych w Nadleśnictwach.

Z poważaniem

Patrycja Miszkiewicz
Stażystka/obsługa sekretariatu
tel.: 75 732 36 16 wew.: *100 CISCO: 1303 100
[Podpisy outlook obraz]
Nadleśnictwo Bolesławiec
59-700 Bolesławiec, ul. Mikołaja Brody 2A
Tel.: +48 75 732 36 16, fax.: 75 732 24 21
e-mail: boleslawiec@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:boleslawiec@wroclaw.lasy.gov.pl>

www.boleslawiec.wroclaw.lasy.gov.pl<http://www.boleslawiec.wroclaw.lasy.gov.pl>

2

Nadleśnictwo Radzyń Podlaski przez Nadleśnictwo Radzyń Podlaski w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #142

Dzień dobry,

W załączeniu pismo w sprawie wniosku o udzielenie informacji dot.
konsultacji społecznych. Pismo zostało podpisane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym przez p.o. Nadleśniczego Roberta Staronia.

Z poważaniem

Tomasz Mirosław

Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. +48 83 352 01 89

mobile +48 601 482 618

e-mail: <mailto:tomasz.miroslaw@lublin.lasy.gov.pl>
tomasz.miroslaw@lublin.lasy.gov.pl

ul. Kocka 1, 21-300 Radzyń Podlaski

tel. +48 83 352 08 40, fax: +48 352 13 00, e-mail:
<mailto:radzyn@lublin.lasy.gov.pl> radzyn@lublin.lasy.gov.pl

<http://www.radzynpodlaski.lublin.lasy.gov.pl/>
http://www.radzynpodlaski.lublin.lasy.gov.pl/

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #34

Nadleśnictwo Elbląg przesyła w załączeniu odpowiedź na pismo.

Z poważaniem

Marta Niemczyk

St. Specjalista ds. org. kadr

tel. kom.: +48 668 438 202

82-300 Elbląg, ul. Marymoncka 5

tel.: +48 55 230 85 30 w. *131, tel. sekr.: +48 55 230 85 31

<http://www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl/> www.elblag.gdansk.lasy.gov.pl

<https://www.facebook.com/NadlesnictwoElblagLasyPanstwowe/>

Z dniem 25 maja 2018 r. weszły w życie nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych. W związku z tym, wypełniając obowiązek prawny uregulowany w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Nadleśnictwo Elbląg informuje, iż na stronie internetowej: <https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1> https://elblag.gdansk.lasy.gov.pl/ochrona-danych-osobowych1 zawarte są szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych.

4

Konsultacje społeczne Nadleśnictwo Ujsoły przez Nadleśnictwo Ujsoły w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #79

W odpowiedzi na niżej przedstawione pytania , Nadleśnictwo Ujsoły przesyła odpowiedź

Z poważaniem
dr inż. Jarosław Jonkisz
Starszy Specjalista Służby Leśnej

PGL LP Nadleśnictwo Ujsoły
ul. Św. Huberta 2
34-371 Ujsoły
tel: 33 8647 352, IP 3234331
[logo]

"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33580@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

2

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Skierniewice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #166

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam podpisaną podpisem kwalifikowanym odpowiedź w sprawie złożonego przez Państwo wniosku o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Kamil Czech
Specjalista SL ds. Informatyki
tel. kom.: +48 664 922 639

[cid:image001.jpg@01D4EEB9.66CF9E70]

96-100 Skierniewice, Maków ul. Zwierzyniec 2
tel.: +48 46 831 20 20

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

Odwiedź nas na facebook'u:
www.facebook.com/NadlesnictwoSkierniewice/

2

dot. wniosku o udzielenie informacji przez Nadleśnictwo Marcule w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #257

Nadlesnictwo Marcule przesyła w załączeniu pismo znak: Z.0172.5.2020 z dn.
17.11.2020 r.

Karol Zaborski

Zastępca Nadleśniczego

tel. kom.:+48 695 390 256

RDLP w Radomiu
Nadleśnictwo Marcule

27 - 100 Iłża, Marcule 1

tel. sekr.: + 48 48 616 00 77

<http://www.lasy.gov.pl/> www.radom.lasy.gov.pl

8

dot. konsultacji społecznych przez Nadleśnictwo Dwukoły w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #174

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na pytania zawarte w e-mailu z dnia
04.11.2020 r.

Z poważaniem

Dorota Wójcicka

Specjalista SL

tel.: (23) 655-90-29, kom.: +48 604 246 166

Opis: LOgo LP

Nadleśnictwo Dwukoły, Dwukoły 2, 13-240 Iłowo-Osada

tel.: +48 23 654 10 84, fax: +48 23 654 14 61

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Jugów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #384

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Jugów w dniu 4 listopada 2020r.

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
§ ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
§ brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
§ koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
§ możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
§ uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
§ wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Z leśnym pozdrowieniem
DARZ BÓR
Rzecznik prasowy Nadleśnictwa Jugów
Gabriel Grobelny
Zastępca Nadleśniczego

e-mail:gabriel.grobelny@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:gabriel.grobelny@wroclaw.lasy.gov.pl> | tel. +48 74 872 24 52, +48 690 129 156 IP Cisco: 1311320| fax: +48 74 872 22 79
[cid:image001.png@01D47693.86E28810]

N a d l e ś n i c t w o J u g ó w
57-430 Jugów ul. Główna 149

2

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Henryków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #382

Twoja wiadomość

Do: Marian Domagała
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 16 listopada 2020 13:39:34 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Kielce w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #254

Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na złożony przez Państwa wniosek.

Małgorzata Kołomańska
Specjalista ds. pracowniczych
tel.: +48 335 63 66
[RDLP w Radomiu Nadleśnictwo Kielce][cid:image006.jpg@01D6BCD1.F68534C0]
25-668 Kielce, ul. Hubalczyków 15
tel.: +48 335 63 66, tel. sekr.: + 48 335 63 60
www.kielce.radom.lasy.gov.pl<http://www.kielce.radom.lasy.gov.pl>

4

konsultacje społeczne - odp. przez Nadleśnictwo Prószków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #69

Dzień dobry,
W załączeniu odpowiedź na wniosek.

Z poważaniem

Tomasz Bitnerowski
Specjalista Służby Leśnej ds. ochrony lasu i udostępniania lasu
tel.: +48 77 464 80 22, tel. kom.: +48 696 442 129, IP: 3224332

[cid:image001.jpg@01D3D0BF.5A1CBC80]

46-060 Prószków, ul. Opolska 11
tel.: +48 77 464 80 22, fax.: +48 77 464 80 22

www.proszkow.katowice.lasy.gov.pl<http://www.proszkow.katowice.lasy.gov.pl>

2

Nadleśnictwo Kołaczyce RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kołaczyce w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #111

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Kołaczyce w dniu 05.11.2020 r.

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:

* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:

* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

1. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Oryginał podpisał
Nadleśniczy Nadleśnictwa Kołaczyce
Artur Paczkowski

-----------------------------------------------
Grzegorz Więcek
Specjalista SL ds. Stanu Posiadania

Nadleśnictwo Kołaczyce
Dział Gospodarki Leśnej
tel. 13 44 576 29, LP:3411333, kom. 662 235 084.

Odpowiedź na wniosek. przez None w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #333

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.

Pozdrawiam

[Kamila Gosztyła]

2

Odpowiedź na wniosek z dnia 04.11.2020r. przez Nadleśnictwo Antonin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #224

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 04.11.2020r.

Z upoważnienia nadleśniczego,

Beata Lüke

Specjalista ds. sprzedaży drewna
tel.: +48 602 898 961
[LOGA]
Nadleśnictwo Antonin
Antonin, ul. Wrocławska 11
63-421 Przygodzice
tel. 62 734 81 24
NIP 6220008320 REGON 250027301
www.antonin.poznan.lasy.gov.pl<http://www.antonin.poznan.lasy.gov.pl/>

2

informacja publiczna przez Nadleśnictwo Legnica w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #387

Dzień dobry

Przesyłam w załączeniu odpowiedź Nadleśnictwa Legnica.

Z upoważnienia Nadleśniczego

Agnieszka Bazak-Różycka

Starszy Specjalista służby leśnej ds. stanu posiadania

tel.: +48 76 876 70 20, IP Cisco 1313333

59-220 Legnica, ul. Pawicka 4

tel.: +48 76 876 70 20, IP Cisco 1313100

3

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Brzeg w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #50

Dzień dobry,
Pismo dot. Wniosku w załączniku.

Z poważaniem

Lech Pawluk
Zastępca Nadleśniczego Nadleśnictwa Brzeg
tel.: +48 77 404 80 33, tel. kom.: +48 604 954 822, IP: 3204311
[Brzeg logo lp poziom - kopia]
49-300 Brzeg, ul. Kilińskiego 1
tel.: +48 77 404 80 30, fax.: +48 77 404 80 44

www.brzeg.katowice.lasy.gov.pl<http://www.brzeg.katowice.lasy.gov.pl/>

2