Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 35 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 25 | 0 |
Lubelskie | 22 | 0 |
Lubuskie | 32 | 0 |
Łódzkie | 16 | 0 |
Małopolskie | 19 | 0 |
Mazowieckie | 30 | 0 |
Opolskie | 13 | 0 |
Podkarpackie | 30 | 0 |
Podlaskie | 22 | 0 |
Pomorskie | 30 | 0 |
Śląskie | 20 | 0 |
Świętokrzyskie | 16 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 38 | 0 |
Wielkopolskie | 39 | 0 |
Zachodniopomorskie | 43 | 0 |
Listy
FW: przez Nadleśnictwo Złotoryja w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #408
Z poważaniem,
Anna Nieruchalska
Sekretarka
tel. kom: +514 600 627 | tel. IP Cisco: 1330 100
[cid:image001.jpg@01D6BCE6.842D9C90]Nadleśnictwo Złotoryja
59-500 Złotoryja, ul. Staszica 18
tel.: +48 76 878 83 08
anna.nieruchalska@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:anna.nieruchalska@wroclaw.lasy.gov.pl>
2From: Anna Nieruchalska
Sent: Tuesday, November 17, 2020 1:33 PM
To: 'sprawa-33909@fedrowaniw.siecobywatelska.pl' <sprawa-33909@fedrowaniw.siecobywatelska.pl>
Cc: Jolanta Obuchowicz <jolanta.obuchowicz@wroclaw.lasy.gov.pl>
Subject:Nadleśnictwo Złotoryja przesyła pismo w sprawie pn. "Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach".
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Spychowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #194
Dzień dobry, w załączeniu przesyłam pismo z odpowiedzią na wniosek z dnia 04.11.2020.
Pozdrawiam.
Z poważaniem
Adam Gełdon
Starszy specjalista ds. komunikacji społecznej i promocji, administrator SILP i baz danych
tel. kom.: +48 692 431 909
[wizytówka do poczty]
12-150 Spychowo, ul. Mazurska 3
tel.: +48 89 622 53 96, tel. sekr.: +48 89 622 50 82
www.spychowo.olsztyn.lasy.gov.pl<http://www.spychowo.olsztyn.lasy.gov.pl/>
2From: [External] sprawa-33695@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33695@fedrowanie.siecobywatelska.pl> [mailto:sprawa-33695@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: 0724 N.Spychowo
Subject: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33695@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33695@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Czerniejewo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #226
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Informuję, że pismo zostało podpisane przez Pana Nadleśniczego Zbigniewa Błasiaka podpisem kwalifikowanym.
Z poważaniem
Radosław Wylegała
Inżynier nadzoru
Nadleśnictwo Czerniejewo
62-250 Czerniejewo Głożyna 5
tel. sekr. +48 61 427 30 41
Pragniemy poinformować, iż administratorem Państwa danych osobowych (ADO) jest Nadleśniczy Nadleśnictwa Czerniejewo z siedzibą w Czerniejewie (62-250) Głożyna 5, e-mail: czerniejewo@poznan.lasy.gov.pl<mailto:czerniejewo@poznan.lasy.gov.pl>. Pełna treść obowiązku informacyjnego znajduje się na naszej stronie www - kliknij tutaj<https://czerniejewo.poznan.lasy.gov.pl/rodo#.XrzuXWgzaUk>. Niniejsza wiadomość została wysłana w celu realizacji czynności urzędowych, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub sprawowania władzy powierzonej w związku z realizowaniem zadań przez Administratora.
dot. odpowiedź na pytania przez Nadleśnictwo Narol w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #119
Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Z poważaniem
Marian Kraczowski
Wysyłanie wiadomości e-mail: 20201117131103 przez Nadleśnictwo Pisz w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #22
Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami (plikami lub łączami):
20201117131103
Watchdog Polska przez Nadleśnictwo Bartoszyce w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #171
Dzień Dobry
W załączeniu przesyłam pismo dot. udostępnienia informacji publicznej.
Nadleśnictwo Bartoszyce
Julita Dziełak
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwie Trzcianka przez Nadleśnictwo Trzcianka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #213
Dzień dobry,
W załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek przesłany mailem dnia 4 listopada 2020 r. w sprawie konsultacji społecznych, zgłaszania uwag oraz współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej w Nadleśnictwie Trzcianka.
Z poważaniem
Monika Bartol
Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel. kom.: +48 660 797 405
[logo_min_60]<http://www.trzcianka.pila.lasy.gov.pl/>
Nadleśnictwo Trzcianka<http://www.trzcianka.pila.lasy.gov.pl/>
64-980 Trzcianka, ul. Ogrodowa 2
tel.: +48 67 210 10 92, tel. sekr.: 67 216 32 40
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
udzielenie odpowiedzi na wniosek z 4.11.2020 przez Nadleśnictwo Gniewkowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #342
Dzień dobry,
w załączeniu odpowiedź na wniosek z 4 listopada 2020r. ( e-mail g. 20.49) o udostepnienie informacji publicznej.
Z poważaniem
Katarzyna Sołtys
Starszy specjalista ds. kadr
tel. kom.: +48 602 308 766
tel. IP 1206131
[11]
88-140 Gniewkowo, ul. Dworcowa 10
tel.: +48 52 351 02 59, +48 52 351 02 29
tel. kom. +48 606 998 428
Konsultacje społeczne - Nadleśnictwo Turawa przez Nadleśnictwo Turawa w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #77
Dzień dobry,
PGL LP Nadleśnictwo Turawa w odpowiedzi na wiadomość e-mail z dnia 4.11.2020r. ws. konsultacji społecznych w Nadleśnictwach, przesyła w załączeniu pismo Zn. spr. ZG.0172.2.2020.MW.
Z poważaniem
Michał Waluś
Specjalista Służby Leśnej
tel: +48 77 421 20 11 wew. *334
kom: +48 668 115 163, IP: 3233334
[cid:image001.jpg@01D6BCDF.98ECE840]
46-045 Turawa, ul. Opolska 35
tel.: +48 77 421 20 37, fax.: +48 77 421 20 74
www.turawa.katowice.lasy.gov.pl<../../../../Desktop/www.katowice.lasy.gov.pl>
RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wolsztyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #426
Dzień dobry.
W odpowiedzi na poniższe zapytanie w załączeniu przesyłam odpowiedź.
Z poważaniem
Jacek Szymków
Starszy Specjalista SL ds. ochrony lasu
Tel.: 68 384 21 46 wew. *331
64-200 Wolsztyn, ul Bohaterów Bielnika 29
tel. sekr.:+48 683 84 21 46
<http://www.lasy.gov.pl> www.lasy.gov.pl
"Przed wydrukowaniem zastanów się czy jest to konieczne. Pomyśl o środowisku."
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje.
Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat.
Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.
4
From: [External] sprawa-33927@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-33927@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:50 PM
To: 1414 Wolsztyn <wolsztyn@zielonagora.lasy.gov.pl>
Subject: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33927@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kup w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #63
Kup, dnia 17.11.2020
Zn.spr.: ZG.0172.5.2020
wyłącznie pocztą elektroniczną:
sprawa-33564@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Dotyczy: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach.
Szanowni Państwo,
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup poniżej
zamieszcza odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym pocztą elektroniczną przez
Nadleśnictwo Kup w dniu 04 listopada 2020 r.
Ad. 1
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi
dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla
każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane
przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę
społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony
społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia
gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku,
gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej
informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku
dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o
gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które
definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z
Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o
obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze
etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o
gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić,
jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie
muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie
„formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce
leśnej”.
Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie
mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie
wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie
gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci
artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje
każdego „udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w
sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie
archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o
nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów
czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej
niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie
adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism
składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną lub elektroniczną,
Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Zakładając
hipotetycznie, że Nadleśnictwo posiadałoby profil w serwisie społecznościowym to,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów
czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod
adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie
ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej”
(tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w
zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i
przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide:
wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub
pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody
dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a
częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność
przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie
pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w
tym dokumentacji korespondencji;
możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub
udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej
ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy
wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości
oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie
społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście
przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji,
gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i
prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych
mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może
być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej,
przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z
uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych
dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na
podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te
koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości
odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi,
Nadleśnictwo Kup wzywa Państwa do:
uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech
lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także
doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie
przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do
danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle
mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych
informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie
nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu
odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i
poinformować Państwa o opłacie.
Ad.2
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej
oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to
jakie zmiany są planowane?
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub
prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów
ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z
dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania
planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji
stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i
wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009).
Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w
nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania
postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na
temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest
zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek
konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni,
jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie
sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te
ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego
wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas
uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły,
nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA
w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).
Z poważaniem
Jarosław Jańczyk
Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup
/dokument podpisany elektronicznie/
z poważaniem
Marek Blizna
Specjalista Służby Leśnej
ds. stanu posiadania, ewidencji gruntów i urządzania lasu.
[cid:image001.png@01D6BCDE.6E620ED0]
Nadleśnictwo Kup
ul. 1 Maja 9, 46-082 Kup
tel: 77 4695212 wew. 334, kom. + 48694489761
2From: Joanna Strzałka
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:49 PM
To: Amelia Rydz
Subject: PD: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach________________________________
Od: [External] sprawa-33564@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:15 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
Do: 0218 Kup
Temat: Konsultacje społeczne w NadleśnictwachNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa-33564@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Przeczytano: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Chełm w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #129
Twoja wiadomość
Do: chelm@lublin.lasy.gov.pl
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 04.11.2020 21:49
odczytano w dniu 17.11.2020 12:38.
Odpowiedź przez Nadleśnictwo Krosno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #415
Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie w trybie udzielenia informacji publicznej z dnia 04.11.2020.
Z poważaniem
Bogdan Baranowski
Zastępca Nadleśniczego
[logo_poczta1]
66-600 Krosno Odrzańskie, Osiecznica ul. Krośnieńska 42
tel.:+48 68 383 50 87, tel fax. + 48 68 383 70 78 wew. 53
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>
FW: Message from KM_C454e przez Nadleśnictwo Kłobuck w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #58
W załączeniu odpowiedź na wniosek z dnia 04.11.2020 roku.
Jerzy Wierus
Starszy Specjalista Służby Leśnej
tel.: +48 34 317 29 95, tel. kom.: +48 602 103 426, IP: 3212331
o1
42-100 Kłobuck, ul. Zakrzewska 85
www.klobuck.katowice.lasy.gov.pl<http://www.klobuck.katowice.lasy.gov.pl>
2From: konica_skan@katowice.lasy.gov.pl [mailto:konica_skan@katowice.lasy.gov.pl]
Sent: Tuesday, November 17, 2020 12:37 PM
To: Jerzy Wierus
Subject: Message from KM_C454e
Odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Rudy Raciborskie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #70
Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji.
Z poważaniem
Karolina Witek
Specjalista Służby Leśnej
ds. nasiennictwa, szkółkarstwa, zamówień publicznych i edukacji leśnej
tel.: +48 32 410 30 29 w. 335, tel. kom.: +48 660 730 885, IP: 3226335
[logo unia LP PL]
47-430 Rudy, ul. Rogera 1
tel.: +48 32 410 30 29, fax.: +48 32 410 32 81
www.rudy-raciborskie.katowice.lasy.gov.pl <http://www.rudy-raciborskie.katowice.lasy.gov.pl/>
Udostępnienie informacji przez Nadleśnictwo Kolbuszowa w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #110
Dzień dobry,
W załączniku przesyłam odpowiedź na złożony przez Państwa wniosek.
Pozdrawiam,
Adam Orlewski
Nadleśnictwo Kolbuszowa
tel: 693 910 044
36-100 Kolbuszowa, Świerczów 138
adam.orlewski@krosno.lasy.gov.pl<mailto:adam.orlewski@krosno.lasy.gov.pl>
informacja publiczna przez Nadleśnictwo Kolbudy w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #38
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na Państwa zapytanie.
Z poważaniem
Agata Murawska
Starszy referent
ds. zamówień publicznych
tel. 58 682 65 60
________________________________
Nadleśnictwo Kolbudy
ul. Os. Leśników 15
83-050 Kolbudy
[cid:image001.jpg@01D6BCD5.4D181C50] [cid:image002.jpg@01D6BCD5.4D181C50] [cid:image003.jpg@01D6BCD5.4D181C50]
Informacja publiczna przez Nadleśnictwo Lądek Zdrój w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #386
Dzień dobry
Nadleśnictwo Lądek Zdrój w załączeniu przesyła odpowiedz na pytania i
wnioski zawarte we wniosku o udzielenie informacji publicznej z dnia
04.11.2020 r.
Krzysztof Krawczyk
Specjalista ds. zamówień publicznych
Tel.: 74 814 14 41 *616, IP Cisco: 1323616
Tel. kom.: 536 092 499
<mailto:krzysztof.krawczyk@wroclaw.lasy.gov.pl>
krzysztof.krawczyk@wroclaw.lasy.gov.pl
odpowiedź Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska-1.pdf przez Nadleśnictwo Sieniawa w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #122
Dzień dobry,
Nadleśnictwo Sieniawa przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa pismo.
Z poważaniem
---------------------------------------------------------
Robert Jurkiewicz
NADLEŚNICTWO SIENIAWA
tel.: (16) 622 79 65
tel. kom.: 609 140 964
e-mail: robert.jurkiewicz@krosno.lasy.gov.pl<mailto:robert.jurkiewicz@krosno.lasy.gov.pl>
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Nadleśnictwo Łomża w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #17
Dzień dobry.
Nadleśnictwo Łomża w załączeniu wysyła odpowiedź i wnioski (dot. wniosku o
udostepnienie informacji publicznej otrzymanym w dniu 04.11.2020 r. za
pośrednictwem poczty elektronicznej).
Z upoważnienia Nadleśniczego Nadleśnictwa Łomża
Z poważaniem
Emilia Zalewska
Referent ds. administracyjno-gospodarczych
18-400 Łomża, ul. Nowogrodzka 60
tel.: +48 86 2165494
<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl
FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Sobibór w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #146
Dzień dobry
W załączeniu przesyłam pismo Nadleśnictwa Sobibór w odpowiedzi na wniosek z 04.11.2020 w sprawie konsultacji społecznych.
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Kiszczak
Specjalista Służby Leśnej
Tel.: 082 571-98-11 w. 32
Te. kom. 533 199 638
www.sobibor.lublin.lasy.gov.pl
www.facebook.com/nadlesnictwosobibor
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (LP) od 1924 r. opiekuje się w imieniu Skarbu Państwa i obywateli ogólnonarodowym dobrem, jakim są lasy. Prowadzimy zrównoważoną gospodarkę leśną, chroniąc lasy przed różnymi zagrożeniami, zwiększając ich powierzchnię i zasobność, dbając o różnorodność biologiczną, a jednocześnie udostępniając je wszystkim oraz zaspokajając zapotrzebowanie polskich firm i rodzin na drewno. Pracujemy dla lasu i dla ludzi.
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Drygały w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #9
Nadleśnictwo Drygały w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Dariusz Chełstowski
st. spec. ds. zamówień publicznych
tel. 87 424 05 67
Nadleśnictwo Drygały
Drygały, ul. Grunwaldzka 22
12-230 Biała Piska
tel. 87 424 05 60
fax. 87 424 05 70
drygały@bialystok.lasy.gov.pl
odpowiedź na zapytanie przez Nadleśnictwo Kutno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #157
Dzień Dobry
Nadleśnictwo Kutno przesyła w załączeniu odpowiedź na zapytanie przesłane przez Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog.
Z poważaniem
Dorota Rybicka
PGL LP Nadleśnictwo Kutno
Starszy Spec. ds. Zagospodarowania Lasu
Chrosno 13, 99-306 Łanięta
tel: +48 (24) 356 73 75
kom: 534 073 265
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gdańsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #35
Twoja wiadomość
Do: Katarzyna Rybakowska - N Gdańsk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:13 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 8 listopada 2020 19:52:10 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
FW: odpowiedz na wniosek przez Nadleśnictwo Mircze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #138
Z poważaniem,
Alfred Drączkowski
Sektretarz
Tel. 84 651 90 02 w. 19
alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl
<mailto:alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl>
2
From: Alfred Drączkowski <alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl>
Sent: Tuesday, November 17, 2020 9:39 AM
To: 'sprawa-33639@fedrowanie.siecobywatelska.pl'
<sprawa-33639@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Subject: FW: odpowiedz na wniosek
Dzień dobry
Nadleśnictwo Mircze w załączeniu przesyła odpowiedz na wniosek o
udostepnienie informacji publicznej.
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości
Z poważaniem,
Alfred Drączkowski
SektretarzTel. 84 651 90 02 w. 19
<mailto:alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl>
alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129