Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie350
Kujawsko-Pomorskie250
Lubelskie220
Lubuskie320
Łódzkie160
Małopolskie190
Mazowieckie300
Opolskie130
Podkarpackie300
Podlaskie220
Pomorskie300
Śląskie200
Świętokrzyskie160
Warmińsko-Mazurskie380
Wielkopolskie390
Zachodniopomorskie430

Listy

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wymiarki w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #427

Dzień dobry!
Nadleśnictwo Wymiarki przesyła w załączeniu pismo stanowiące odpowiedź na Państwa wniosek.

Pozdrawiam

Jarosław Karwański
Zastępca Nadleśniczego
tel. +48 68 360 40 06 wew. 121 ; kom. + 48 530 857 783

[cid:image001.jpg@01D6BCC2.57944360]

Nadleśnictwo Wymiarki
ul. Łąkowa 1, 68-131 Wymiarki
tel. +48 68 360 40 06
e-mail: wymiarki@zielonagora.lasy.gov.pl<mailto:wymiarki@zielonagora.lasy.gov.pl>

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez podmioty lub osoby inne niż zamierzony adresat.Jeśli otrzymali Państwo te wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.

3

Odpowiedź Nadleśnictwa Oleszyce przez Nadleśnictwo Oleszyce w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #120

Pismo w załączeniu.

Z poważaniem, Nina Hamułka

Nadleśnictwo Oleszyce
Nina Hamułka
specjalista SL ds. zagospodarowania lasu
530 869 618
nina.hamulka@krosno.lasy.gov.pl<mailto:nina.hamulka@krosno.lasy.gov.pl>

1

odpowiedź dot. informacji publicznej o konsultacjach społecznych przez Nadleśnictwo Gidle w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #51

Witam.

W załączeniu przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Gidle na wniosek o
udostepnienie informacji publicznej w sprawie konsultacji społecznych.

Z poważaniem

Karol Cudak

Specjalista SL ds. stanu posiadania i LMN

tel. kom +48 795 136 274

97-540 Gidle Niesulów 3

tel.: +48 34 327 29 70,

www.gidle.katowice.lasy.gov.pl

__________ ESET Endpoint Security __________

Ta wiadomość e-mail została przeskanowana. Nie znaleziono zagrożeń.

wiadomość e-mail do: sprawa-33552@fedrowanie.siecobywatelska.pl z tematem
odpowiedź dot. informacji publicznej o konsultacjach społecznych - bez
zagrożeń

Wersja silnika detekcji: 22332 (20201117)

https://www.eset.pl lub https://www.eset.com

3

Z.0172.5.2020 przez Nadleśnictwo Przemków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #397

Dzień dobry

Nadleśnictwo Przemków w załączeniu przesyła odpowiedź na Państwa wniosek o udzielenie informacji z dnia 04.11.2020 roku.

Z poważaniem

Nadleśnictwo Przemków
Sekretariat
Z. Worchacz

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami (plikami lub linkami):

doc01251120201117085718

1

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Czarna Białostocka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #6

Dzień dobry,
przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek.

pozdrawiam
----------------------------------------------------------------------
Wojciech Rudnik
Specjalista SL ds.edukacji leśnej
Nadleśnictwo Czarna Białostocka
tel. 603 934 344
http://www.czarna-bialostocka.bialystok.lasy.gov.pl/
https://www.facebook.com/nadlesnictwoczarnabialostocka/

[cid:image001.jpg@01D6BCC0.1220CAD0]

2

Odpowiedź na wniosek z dnia 04 listopada 2020 r przez Nadleśnictwo Mirosławiec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #209

Dzień dobry,
w załączeniu pismo.

Z poważaniem
Michał Dubiał
Specjalista Służby Leśnej, Specjalista ds. BHP
[cid:image003.png@01D6BCBF.7D0FA100]tel. kom.: +48 602 389 828
[cid:image004.png@01D6BCBF.7D0FA100]

78-650 Mirosławiec, ul. Wolności 30
tel.: +48 67 259 64 73, tel. sekr.: + 48 67 259 50 94
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

4

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gostynin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #154

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na pytania.

Z poważaniem

Sylwia Kwiatkowska
Sekretariat
Nadleśnictwo Gostynin
24 235 30 56
[obraz Nadleśnictwo]

3

odpowiedź na wniosek przez Nadleśnictwo Opoczno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #159

Dzień dobry.
Nadleśnictwo Opoczno przesyła odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 04.11.2020 roku.

z up. Nadleśniczego
Roman Malinowski
Starszy Specjalista SL.
Nadleśnictwo Opoczno

1

odp. informacja publiczna przez Nadleśnictwo Celestynów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #363

Dzień dobry,
Nadleśnictwo Celestynów przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,

Marta Osuch
Sekretarz
Tel. kom.: +48 500 167 037
[cid:image002.png@01D42FF1.547BF2A0][cid:image010.png@01D42E30.E9AF6180]

05-430 Celestynów, ul. Obrońców Pokoju 58
tel: +48 22 789 70 03 wewn. *671

www.celestynow.warszawa.lasy.gov.pl<http://www.celestynow.warszawa.lasy.gov.pl/>

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie www.celestynow.warszawa.lasy.gov.pl<http://www.celestynow.warszawa.lasy.gov.pl/>

3

Nieprzeczytane: [SPAM] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Tuchola w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #358

Twoja wiadomość

Do: 1219 N.Tuchola Marta Pankau
Temat: [SPAM] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:30 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została usunięta nieprzeczytana: 17 listopada 2020 08:41:03 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

Odpowiedź na zapytanie - Nadleśnictwo Cewice przez Nadleśnictwo Cewice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #32

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Cewice w dniu 4.11.2020 r. :

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?

2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.

3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną

4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.

5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:

* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;

* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);

* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;

* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);

informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:

* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);

* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.

Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

1. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Michał Polasik
Starszy Specjalista ds. Stanu Posiadania
tel. 734 162 653
________________________________
Nadleśnictwo Cewice
ul. W. Witosa 39
84-312 Cewice
www.cewice.lasy.gov.pl<http://www.cewice.lasy.gov.pl>
cewice@gdansk.lasy.gov.pl<mailto:cewice@gdansk.lasy.gov.pl>

tel. 59 861 34 30
fax 59 861 34 44

[Inline image OWAPstImg271174] [Inline image OWAPstImg822787] [Inline image OWAPstImg181537]

3

odpowiedź dot. informacji publicznej o konsultacjach społecznych przez Nadleśnictwo Gidle w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #51

Witam.

W załączeniu przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Gidle na wniosek o udostepnienie informacji publicznej w sprawie konsultacji społecznych.

Z poważaniem

Karol Cudak

Specjalista SL ds. stanu posiadania i LMN

tel. kom +48 795 136 274

97-540 Gidle Niesulów 3

tel.: +48 34 327 29 70,

www.gidle.katowice.lasy.gov.pl

__________ ESET Endpoint Security __________

Ta wiadomość e-mail została przeskanowana. Nie znaleziono zagrożeń.

wiadomość e-mail do: sprawa-33552@fedrowanie.siecobywatelska.pl z tematem odpowiedź dot. informacji publicznej o konsultacjach społecznych - bez zagrożeń

Wersja silnika detekcji: 22332 (20201117)

https://www.eset.pl lub https://www.eset.com

2

odpowiedz na wniosek przez Nadleśnictwo Mircze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #138

Dzień dobry

Nadleśnictwo Mircze w załączeniu przesyła odpowiedz na wniosek o
udostepnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,

Alfred Drączkowski
Sektretarz

Tel. 84 651 90 02 w. 19

<mailto:alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl>
alfred.draczkowski@lublin.lasy.gov.pl

2

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Szubin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #355

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Szubin w dniu 04.11.2020r.

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
§ ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
§ brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
§ koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
§ możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
§ uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
§ wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Z poważaniem

Jakub Sokołowski
Specjalista SL
tel. kom.: 792 548 888

[Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: Opis: cid:image001.jpg@01D6875C.58481BB0]

89-200 Szubin, Szubin Wieś 52
tel.: +48 52 391 03 10, fax.: +48 52 391 03 37

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl>

1

konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Bogdaniec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #273

Dzień dobry,

Nadleśnictwo Bogdaniec przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek o
udostepnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Aldona Bernacka

Specjalista Służby Leśnej

tel. kom.: +48 733 303 751

66-450 Bogdaniec, ul. Leśna 17

tel.: +48 95 728 43 50, tel. IP: 1003334

.www.lasy.gov.pl

3

odpowiedź na wniosek dot. konsultacji społecznych w nadleśnictwie przez Nadleśnictwo Świdwin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #328

Nadleśnictwo Świdwin przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek w sprawie udzielenia informacji publicznej dot. konsultacji społecznych w nadleśnictwie.

Z poważaniem
Renata Jeziorna
Sekretarka
[cid:image001.png@01D54DE7.23765780]
78-300 Świdwin, ul. Szczecińska 58
tel. sekr.: + 48 94 36 526 52, IP: 11 19 100
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

UWAGA: Informacja zawarta w niniejszej wiadomości lub dowolnym z jej załączników może być chroniona i objęta zakazem jej ujawniania. Jeśli czytelnik niniejszej wiadomości nie jest jej zamierzonym adresatem lub pośrednikiem upoważnionym do jej przekazania adresatowi, niniejszym informujemy, że wszelkie rozprowadzanie, dystrybucja, powielanie niniejszej wiadomości lub jej załączników, bądź inne działanie o podobnym charakterze jest zabronione. Jeżeli otrzymałeś tę wiadomość omyłkowo, proszę bezzwłocznie zawiadomić nadawcę wysyłając odpowiedź na niniejszą wiadomość i usunąć ją z komputera bez otwierania załączników. Dziękujemy. Nadleśnictwo Świdwin

ATTENTION: The information contained in this message or any attachment may be privileged and business confidential and protected from disclosure. If the reader of this message is not the intended recipient or agent responsible for delivering this message to the intended recipient, you are hereby notified that any dissemination, distribution, copying of this message or attached files, or any action taken or omitted to be taken in reliance on it, is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender immediately by replying to the message and deleting it from your computer without opening the attachments. Thank you. Nadleśnictwo Świdwin

2

Odpowiedź na pytanie - Watchdog przez Nadleśnictwo Durowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #205

Nadleśnictwo Durowo przesyła odpowiedź na pismo z dnia 04.11.2020 r.

Katarzyna Świercz-Sawicka
Sekretarz
Nadleśnictwo Durowo
ul. Durowo 4, 62-100 Wągrowiec
Tel 67 268 53 64, wew. 37

1

Informacja publiczna_Nadleśnictwo Podanin przez Nadleśnictwo Podanin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #210

Sz. P.,
w nawiązaniu do Państwa korespondencji z dnia 04.11.2020 r. (sprawa zarejestrowana w dniu 05.11.2020 r.), przesyłam w załączeniu odpowiedź nadleśniczego Nadleśnictwa Podanin (RDLP w Pile).

Z poważaniem
st. spec. Służby Leśnej ds. gospodarki leśnej
Nadleśnictwo Podanin
67 282 98 97

1

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Człuchów w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #313

Nadleśnictwo Człuchów w załączeniu przesyła odpowiedź na Państwa wniosek.

Z poważaniem

Martyna Grabowska

referent ds. pracowniczych

tel. kom.: +48 784 040 973

77-300 Człuchów, ul. Jana III Sobieskiego 3

tel.: +48 59 834 75 54, IP: 1106131, tel. sekr.: +48 59 834 34 34

.www.lasy.gov.pl

3

ZG.0172.13.2020 przez Nadleśnictwo Jastrowie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #206

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam pismo ZG.0172.13.2020

Pozdrawiam

Jarosław Gorączkowski
Specjalista SL ds. ochrony lasu
kom.: 735 977 376

[cid:image001.png@01D558F4.AF23EF50]

64-915 Jastrowie, ul. Roosevelta 8
tel.: +48 67 266 23 61
www.jastrowie.pila.lasy.gov.pl<http://www.jastrowie.pila.lasy.gov.pl>

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Resko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #296

Dzień dobry!

W załączeniu przesyłam odpowiedź Nadleśnictwa Resko.

Z poważaniem

Ewa Simonowicz-Woźniewicz

Specjalista Służby Leśnej

tel. kom.: (+48) 887 358 665

72-315 Resko, ul. Chopina 12

tel.: +48 91 395 14 00, tel IP: 1024333

www.resko.szczecin.lasy.gov.pl

4

Wniosek o udzielenie informacji przez Nadleśnictwo Bielsko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #48

Szanowni Państwo,

W załączeniu odpowiedź na wniosek

Z poważaniem,
Izabela Pigan
Zastępca nadleśniczego
tel.: +48 33 818 31 69, tel. kom. +48 784 099 436
[Bielsko logo lp poziom]
43-382 Bielsko-Biała, ul. Kopytko 13
tel.: +48 33 818 31 69, fax.: +48 33 818 31 69

www.bielsko.katowice.lasy.gov.pl<http://www.bielsko.katowice.lasy.gov.pl>

2

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwie Szklarska Poręba przez Nadleśnictwo Szklarska Poręba w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #399

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam pismo od Pana Nadleśniczego - Jerzego Majdana w sprawie konsultacji społecznych w nadleśnictwach.

Pozdrawiam

Elżbieta Gerega
e-mail: elzbieta.gerega@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:elzbieta.gerega@wroclaw.lasy.gov.pl> | tel. 075 717 23 32 | IP 1324334 |

[cid:image001.jpg@01D6BCB5.03D4ABA0]

DZIAŁ GOSPODARKI LEŚNEJ
Nadleśnictwo Szklarska Poręba
Ul. Krasińskiego 6
58-580 Szklarska Poręba

Klauzula poufności
Przekazane informacje należy traktować jako informacje poufne również w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz.U. Nr. 183 poz. 1538).
Wiadomość ta oraz wszelkie załączone do niej pliki są tajemnicą nadawcy i mogą być prawnie chronione. Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem niniejszej wiadomości, nie może Pan/Pani jej ujawniać, kopiować, dystrybuować ani też w żaden inny sposób udostępniać lub wykorzystywać. Jeżeli otrzymaliście Państwo wiadomość przez pomyłkę, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i usunąć wiadomość.

2

Odpowiedź na pismo w sprawie udzielenia informacji przez Nadleśnictwo Trzebielino w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #331

Dzień dobry,
Nadleśnictwo Trzebielino przesyła w załączeniu odpowiedź na pismo z dnia 04.11.2020 w sprawie udzielenia informacji dot. procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej.

Z poważaniem
Marek Witka-Jeżewski
Referent ds. zamówień publicznych i ochrony lasu
tel. kom. +48 573 245 037

[do stopki]
77-235 Trzebielino, ul. Pomorska 21
tel.: +48 59 858 02 44, tel. kom.: + 48 506 075 008
www.trzebielino.szczecinek.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Babki w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #225

W załączniku odpowiedź Nadleśniczego Nadleśnictwa Babki.

--

Kasia Gomułkiewicz

starszy specjalista Służby Leśnej ds. mapy numerycznej, stanu posiadania i urządzania lasu

Nadleśnictwo Babki

Babki 2, 61-160 Poznań

tel: +48618788075 w. 22

tel. +48662658331

2