Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie350
Kujawsko-Pomorskie250
Lubelskie220
Lubuskie320
Łódzkie160
Małopolskie190
Mazowieckie300
Opolskie130
Podkarpackie300
Podlaskie220
Pomorskie300
Śląskie200
Świętokrzyskie160
Warmińsko-Mazurskie380
Wielkopolskie390
Zachodniopomorskie430

Listy

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kościan w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #236

Dzień dobry,

Odpowiadając na wniosek z 04.11.2020 r. dotyczący udostępnienia informacji publicznej, Nadleśnictwo Kościan przesyła w załączniku pismo z odpowiedzią.

Z upoważnienia Nadleśniczego Nadleśnictwa Kościan

Z poważaniem

Zbigniew Mikołajczak

Starszy Specjalista Służby Leśnej

Nadleśnictwo Kościan

Kurza Góra, ul. Gostyńska 89

64-000 Kościan

tel. 784 968 322

3

Konsultacje społeczne przez Nadleśnictwo Zawadzkie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #60

Dzień dobry,
Nadleśnictwo Zawadzkie w załączeniu przesyła pismo w sprawie Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Karolina Cwynar
Specjalista Służby Leśnej
tel. kom.795 503 191

[cid:image001.jpg@01D6BC16.A01BFEE0]

ul. Strzelecka 6, 47-120 Zawadzkie
tel: 77 4049660 wew. 336,
www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl<http://www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl/>
Informuję, iż w celu załatwienia sprawy w Nadleśnictwie Zawadzkie Pana/Pani dane osobowe podlegają przetwarzaniu przy uwzględnieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz.Urz. L 119/1, 04.05.2016) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2019r., poz. 1781). Z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej danych osobowych można zapoznać się na stronie www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl<http://www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl> lub bezpośrednio u pracownika Nadleśnictwa Zawadzkie

2

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Krościenko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #90

Dzień dobry
W załączeniu przesyłam odpowiedź dot. konsultacji społecznych w Nadleśnictwie Krościenko

Z poważaniem

Jan Czaja
Zastępca Nadleśniczego
tel. kom.: +48 668 515 930
[cid:image001.jpg@01D5A069.324AF0C0]
34-450 Krościenko, ul. Trzech Koron 4
tel.: +48 18 26 23 120 wewn. 30, tel. sekr.: +48 18 26 23 120
www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

2

udostepnienie informacji przez Nadleśnictwo Piwniczna w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #99

Dzień dobry,

W załączeniu Nadleśnictwo Piwniczna przesyła odpowiedź na wniosek złożony w
dniu 5.11.2020 r.

Pozdrawiam

Andrzej Myśliwiec

Zastępca Nadleśniczego

tel. kom.: +48 609 765 345

33-350 Piwniczna Zdrój, ul. Zagrody 32

tel.: +48 18 44 64 026 wewn. 35, tel. sekr.: +48 18 44 65 276

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Bystrzyca Kłodzka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #379

Dzień dobry,

Nadleśnictwo Bystrzyca Kłodzka w załączeniu przesyła odpowiedź w przedmiotowej sprawie.

Pozdrawiam,
Ewa Pleśniarska
Specjalista ds. zamówień publicznych i transportu

e-mail: ewa.plesniarska@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:ewa.plesniarska@wroclaw.lasy.gov.pl> | tel. +48 74 8 110 506 IP Phone: 1304674 | GSM: +48 783 909 927

[stopka]

Nadleśnictwo Bystrzyca Kłodzka
57-500 Bystrzyca Kłodzka, ul. Międzyleśna 3

2

SA.0172.21.2020.KG - dot. wniosku o udzielenie informacji w sprawie konsultacji społecznych przez Nadleśnictwo Niedźwiady w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #323

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam pismo Nadleśnictwa Niedźwiady w Przechlewie w sprawie
złożonego wniosku o udostepnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Katarzyna Gierszewska

Specjalista ds. zamówień publicznych

tel. kom.: +48 668 374 538

77-320 Przechlewo, ul. Człuchowska 71

tel.: +48 59 833 43 71

<http://www.lasy.gov.pl/> www.lasy.gov.pl

3

Odpowiedź na wniosek z dnia 4.11.2020 r. przez Nadleśnictwo Oborniki Śląskie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #393

Dzień dobry,
w odpowiedzi na wniosek przesłany drogą elektroniczną w dniu 4.11.2020 r. przesyłam w załączeniu odpowiedź Nadleśniczego Nadleśnictwa Oborniki Śląskie.

Z wyrazami szacunku
Marcin Lipiecki
Zastępca Nadleśniczego

Nadleśnictwo Oborniki Śląskie
ul. Wrocławska 12; 55-120 Oborniki Śl.,
tel. (71) 310 57 60
(48) 661 910 031
e-mail: marcin.lipiecki@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:marcin.lipiecki@wroclaw.lasy.gov.pl>

[LP]
UWAGA: Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie do użytku jej adresata i jest poufna. Informujemy, że zabronione jest korzystanie z informacji w niej zawartych, ich ujawnianie, rozpowszechnianie lub kopiowanie bez zgody adresata. Jeżeli ta wiadomość trafiła do Państwa omyłkowo, prosimy o powiadomienie nadawcy i usunięcie wiadomości.
NOTICE: This e-mail is intended solely for the addressee and is confidential. Any use, disclosure, distribution or reproduction of this e-mail without adresse permissiom is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please notify the sender and delete this e-mail.

2

Odpowiedź na wniosek. przez Nadleśnictwo Manowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #321

Witam

Nadleśnictwo przesyła odpowiedź na Państwa wniosek, proszę o ustosunkowanie
się do naszego pisma.

Pozdrawiam

Paweł Beńko
Specjalista ds. informatyki

Nadleśnictwo Manowo
ul. Koszalińska 35
76-015 Manowo

tel.
fax
kom.

+48 94 318 32 91
+48 94 318 32 81
+48 883 309 076

<mailto:pawel.benko@szczecinek.lasy.gov.pl>
pawel.benko@szczecinek.lasy.gov.pl
<http://www.manowo.szczecinek.lasy.gov.pl/>
http://www.manowo.szczecinek.lasy.gov.pl


<https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2Z4DB1BZk8gHGp0vN_GS
f8M53kqYHJ1Qet3uW0zhe8ATVqUua>

Niniejsza wiadomość może zawierać poufne i prawnie chronione informacje.
Jeśli są Państwo jej omyłkowym odbiorcą, prosimy o jej usunięcie i
niezwłoczne poinformowanie nadawcy.
Kopiowanie, ujawnianie lub rozpowszechnianie materiału zawartego w tym
e-mailu jest zabronione.

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Nadleśnictwo Taczanów. przez Nadleśnictwo Syców w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #244

Dzień dobry!

Z upoważnienia Nadleśniczego Nadleśnictwa Taczanów przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Bartosz Wójkiewicz
Inżynier Nadzoru
tel. kom.: +48 696 061 326,
IP: 39 20 219
[cid:image002.jpg@01D46093.C2A52990][cid:image002.png@01D5C607.4DCA4530]
63-300 Pleszew, Taczanów Drugi 43
tel. fax. +48 62 74 19 347 (*8)

www.taczanow.poznan.lasy.gov.pl<http://www.taczanow.poznan.lasy.gov.pl/>

3

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Manowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #321

Witam

Nadleśnictwo przesyła odpowiedź na Państwa wniosek, proszę o ustosunkowanie się do naszego pisma.

Pozdrawiam

Paweł Beńko
Specjalista ds. informatyki

Nadleśnictwo Manowo
ul. Koszalińska 35
76-015 Manowo

tel.
fax
kom.

+48 94 318 32 91
+48 94 318 32 81
+48 883 309 076

<mailto:pawel.benko@szczecinek.lasy.gov.pl> pawel.benko@szczecinek.lasy.gov.pl
<http://www.manowo.szczecinek.lasy.gov.pl/> http://www.manowo.szczecinek.lasy.gov.pl

<https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2Z4DB1BZk8gHGp0vN_GSf8M53kqYHJ1Qet3uW0zhe8ATVqUua>

Niniejsza wiadomość może zawierać poufne i prawnie chronione informacje.
Jeśli są Państwo jej omyłkowym odbiorcą, prosimy o jej usunięcie i niezwłoczne poinformowanie nadawcy.
Kopiowanie, ujawnianie lub rozpowszechnianie materiału zawartego w tym e-mailu jest zabronione.

2

dot. konsultacji społecznych w Nadleśnictwie Rozwadów przez Nadleśnictwo Szubin w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #355

Dzień dobry.

W nawiązaniu do wniosku o udzielenie informacji publicznej z dnia
04.11.2020r. , Nadleśnictwo Rozwadów przesyła w załączeniu odpowiedź w
sprawie.

wszelką korespondencję w przedmiotowej sprawie prosimy kierować na główny
adres e-mailowy Nadleśnictwa Rozwadów:

<mailto:rozwadow@lublin.lasy.gov.pl> rozwadow@lublin.lasy.gov.pl

z up. Nadleśniczego Nadleśnictwa Rozwadów

Barbara Kumięga

Nadleśnictwo Rozwadów

15 842 17 55

1

wniosek o udostępnienie informacji - odp. przez Nadleśnictwo Sławno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #327

Dzień dobry.
Nadleśnictwo Sławno przesyła w załączniku odpowiedź do złożonego wniosku w postaci załącznika.

Piotr Szymański
Inżynier Nadzoru,
Nadleśnictwa Sławno
tel. kom.; +48 692 467 297

[cid:image001.png@01D6BC11.E8D46D70]

76-100 Sławno, ul. Mireckiego 15
tel.; +48 59 810 24 33 w 218, IP: 1117218

2

ZG.0172.24.2020 Watchdog Polska - Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Radomsko w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #164

Dzień dobry!
W załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek.
Zgodnie z dyspozycją we wniosku wysłano tylko pocztą elektroniczną na adres: sprawa-33665@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-33665@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Z poważaniem
Iza Randak
St. Specjalista SL ds. użytkowania lasu i LMN
tel. kom.: +48 694 578 611

[Radomsko]
97-500 Radomsko, ul. Piłsudskiego 3
tel.: +48 44 683 20 10 wew. 42

www.radomsko.lodz.lasy.gov.pl

2

Odpowiedź na zapytanie z dn. 04.11.2020 przez Nadleśnictwo Górowo Iławeckie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #175

W załączeniu odpowiedź na zapytanie z dn. 04.11.2020 r. (w załączeniu – skan pisma ZG.0172.6.2020)

Nadleśnictwo Górowo Iławeckie

1

ZG.0172.26.2020 - Odpowiedź. przez Nadleśnictwo Grodzisk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #230

Dotyczy: zn. spr. ZG.0172.26.2020

Darz Bór!

W załączniku znajduje się odpowiedź na wniosek z dnia 4.11.2020 r.

Z upoważnienia Nadleśniczego Nadleśnictwa Grodzisk

Tomasz Kałek

Starszy specjalista Służby Leśnej

tel. kom.: +48 604 541 137

Lasówki 1, 62-065 Grodzisk Wielkopolski

tel.: +48 61 4445301,w. * 336; IP 3906336
<http://www.grodzisk.poznan.lasy.gov.pl/> www.grodzisk.poznan.lasy.gov.pl

3

Fwd: Odpowiedź Nadleśnictwo Ostrołęka przez Nadleśnictwo Ostrołęka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #191

Wiadomość przekazana
Od: N.Ostrołęka Hubert Pawelec <hubert.pawelec@olsztyn.lasy.gov.pl>
Do: "[External] \"sprawa-33692@fedrowanie.siecobywatelska.pl\"" <sprawa-33692@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Data: 16 listopada 2020, 11:11:47
Temat: Odpowiedź Nadleśnictwo Ostrołęka

===8<===============Treść oryginalnej wiadomości===============
W odpowiedzi na list: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
nadany dnia: 4 listopada 2020 (21:49:21)
z konta: sprawa-33692@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Nadleśnictwo Ostrołęka przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa
zapytanie.

Z Poważaniem
Hubert Pawelec
Zastępca Nadleśniczego
Nadleśnictwa Ostrołęka

--
======================================================================
==== NADLEŚNICTWO OSTROŁĘKA ===== ostroleka@olsztyn.lasy.gov.pl ======
= ul. T. Zawadzkiego 'ZOŚKI' 4 = tel. 29.760 21 32 fax. 29.760 56 20 =
======================================================================

===8<===========Koniec treści oryginalnej wiadomości===========

--
Pozdrowienia,
N.Ostrołęka Hubert PawelecW odpowiedzi na list: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
nadany dnia: 4 listopada 2020 (21:49:21)
z konta: sprawa-33692@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Nadleśnictwo Ostrołęka przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa
zapytanie.

Z Poważaniem
Hubert Pawelec
Zastępca Nadleśniczego
Nadleśnictwa Ostrołęka

--
======================================================================
==== NADLEŚNICTWO OSTROŁĘKA ===== ostroleka@olsztyn.lasy.gov.pl ======
= ul. T. Zawadzkiego 'ZOŚKI' 4 = tel. 29.760 21 32 fax. 29.760 56 20 =
======================================================================

1

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Głogów z siedzibą w Głogowie w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #381

Dzień dobry,
W odpowiedzi na maila z dnia 04.11.2020 Nadleśnictwo Głogów przesyła w załączniku pismo.

Z poważaniem
Jolanta Koterwa
Referent ds. pozyskania drewna
tel.: (076) 836-59-90
tel. kom.: 603 250 830
[logo NL Głogów]
67-200 Głogów, Ul. Sikorskiego 54
tel.: +48 76 835 70 45
www.glogow.wroclaw.lasy.gov.pl

2

Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Solec Kujawski w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #354

Twoja wiadomość

Do: 1217 N.Solec Kujawski Agnieszka Kubiak-Szafkowska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:30 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb

została przeczytana: 16 listopada 2020 11:40:12 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Zdroje w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #407

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo Zdroje, w dniu 04.11.2020.

1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.

Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.

Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje każdego „udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).

Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:

* ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
* brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
* koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
* możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:

* uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat” wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
* wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.

1. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?

W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).

Specjalista ds. informatyki
Tomasz Kocyła
tomasz.kocyla@wroclaw.lasy.gov.pl<mailto:tomasz.kocyla@wroclaw.lasy.gov.pl>
tel: 74 8683270
tel IP: 1307674
Nadleśnictwo Zdroje
57-330 Szczytna, ul. Krotka 5

Odpowiedź Nadleśnictwo Ostrołęka przez Nadleśnictwo Ostrołęka w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #191

W odpowiedzi na list: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
nadany dnia: 4 listopada 2020 (21:49:21)
z konta: sprawa-33692@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Nadleśnictwo Ostrołęka przesyła w załączeniu odpowiedź na Państwa
zapytanie.

Z Poważaniem
Hubert Pawelec
Zastępca Nadleśniczego
Nadleśnictwa Ostrołęka

--
======================================================================
==== NADLEŚNICTWO OSTROŁĘKA ===== ostroleka@olsztyn.lasy.gov.pl ======
= ul. T. Zawadzkiego 'ZOŚKI' 4 = tel. 29.760 21 32 fax. 29.760 56 20 =
======================================================================

1

SA.0172.16.2020 przez Nadleśnictwo Parczew w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #140

Nadleśnictwo Parczew przesyła w załączeniu odpowiedź na email z dnia 04 listopada 2020r.

1

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Drawno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #278

Dzień dobry.
Nadleśnictwo Drawno przesyła w załączeniu odpowiedź na przesłany przez państwa wniosek.

z poważaniem
Wojciech Gdaniec
Zastępca nadleśniczego
Tel: +48 694 457 228 , IP: 1008311

[Schowek01]
73-220 Drawno, ul. Kaliska 5
tel.: +48 95 768-20-41

www.lasy.gov.pl<http://www.lasy.gov.pl/>

3

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwie Srokowo przez Nadleśnictwo Srokowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #195

Szanowni Państwo,
Poniżej udzielamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa wiadomości otrzymanej przez Nadleśnictwo Srokowo w dniu 4 listopada 2020r. o udostępnienie informacji publicznej,:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:

1. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
2. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
3. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
4. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
5. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".
Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
§ ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
§ brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
§ koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
§ możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
§ uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
§ wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposobu i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).
Z wyrazami szacunku:
z-ca nadleśniczego
Artur Kurek

Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Miłomłyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #182

Dzień dobry,

Nadleśnictwo Miłomłyn przesyła odpowiedź na wniosek z dnia 5.11.2020r.

Pozdrawiam,

Sekretariat Nadleśnictwa Miłomłyn

Justyna Gromadzka

1

RE: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Wyszków w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #376

Dzień dobry

Nadleśnictwo Wyszków przesyła w załączeniu pismo dotyczące Wniosku o udostępnienie informacji społecznej.

Z poważaniem

Elżbieta Mariańska
sp. SL ds. zagospodarowania lasu
tel. kom: 602 511 339 / IP 1714333
e-mail: elzbieta.marianska@warszawa.lasy.gov.pl

[222222222]
ul. Leśników 27, 07-202 Leszczydół- Nowiny,
tel.: +48 29 742 50 46, e-mail: wyszkow@warszawa.lasy.gov.pl<mailto:wyszkow@warszawa.lasy.gov.pl>

2