Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez TARNOGRÓD w sprawie Monitoring samorządy #1123

Dzień dobry,

Urząd Miejski w Tarnogrodzie przesyła w załączeniu odpowiedź na wniosek
o udostępnienie informacji publicznej z dnia 09.01.2018 r.

--
Z poważaniem
Kurzydło Anna
Urząd Miejski w Tarnogrodzie,
ul. Kościuszki 5, 23-420 Tarnogród,
tel. 84 6897161, fax. 84 6897731

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KONECK w sprawie Monitoring samorządy #731

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia 2017 r. Urząd Gminy w Konecku informuje:

- w odniesieniu do pkt 1: W Gminie Koneck nie obowiązuje uchwała dotycząca trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,

- w odniesieniu do pkt 2: W Gminie Koneck nie utworzono rady działalności pożytku publicznego,

- w odniesieniu do pkt 3: W Gminie Koneck nie powołano rady oświatowej,

- w odniesieniu do pkt 4: W Gminie Koneck nie obowiązuje uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami,

- w odniesieniu do pkt 5: Rada Gminy Koneck w 2014 r. podjęła 64 uchwały, w 2015 r. podjęła 56 uchwał, w 2016 r. - 62 uchwały,

- w odniesieniu do pkt 6: W Gminie Koneck w 2014 r. przeprowadzono 1 konsultację z mieszkańcami, w 2015 r. przeprowadzono 1 konsultację, w 2016 r. - 4 konsultacje,

- w odniesieniu do pkt 7: W Gminie Koneck nie utworzono młodzieżowej rady gminy,

- w odniesieniu do pkt 8: W Gminie Koneck nie utworzono gminnej rady seniorów,

- w odniesieniu do pkt 9: W Gminie Koneck nie wyodrębniono funduszu sołeckiego na 2018 rok, uchwała w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy funduszu sołeckiego w 2018 roku znajduje się pod adresem: http://www.bip.koneck.eu/upload/pliki/0XXI.147.17.pdf,

- w odniesieniu do pkt 10: W Gminie Koneck nie wyodrębniono funduszu sołeckiego na 2018 rok,

- w odniesieniu do pkt 11: W Gminie Koneck nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny),

- w odniesieniu do pkt 12: W Gminie Koneck nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny),

- w odniesieniu do pkt 13: W Gminie Koneck nie funkcjonował budżet obywatelski (partycypacyjny) w latach 2014 - 2016.

Z poważaniem

Anna Żak
Urząd Gminy w Konecku
tel. 54 2722302 w.17

odpowiedź przez LUBACZÓW w sprawie Monitoring samorządy $534

Dzień Dobry,

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, uprzejmie
informuję:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała – nie

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) - nie

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),- nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała - ogólnej uchwały regulującej
zasady przeprowadzania konsultacji społecznej nie ma

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016, 2014r. – 166, 2015r. – 117, 2016r. -132.

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016 – ok. 8

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),- tak

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),- tak

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego, - nie dotyczy

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie, - nie dotyczy

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego
(partycypacyjnego),-
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiLubaczow/document/421968/Uchwa%C5%82a-346_XXXVII_2017

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny), - j.w.

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.

2015rok - 250.000 zł, 2016r. – 280 000 zł,

pozdrawiam

Dorota Zwierzyńska

--

*Dorota Zwierzyńska*

Urząd Miejski w Lubaczowie

/Sekretarz Miasta/

ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów

tel. 16.632.80.10 wew. 34 | fax 16.632.15.77

tel. 16.632.80.10 | fax 16.632.11.91

d.zwierzynska@um.lubaczow.pl

poczta@um.lubaczow.pl


Chroń środowisko Pamiętaj o środowisku! Przed wydrukowaniem tej
wiadomości, zastanów się czy potrzebujesz wersji papierowej!

Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje
o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie
informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie
będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o
niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie
i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
Dziękujemy. Urząd Miejski w Lubaczowie

Odpowiedź przez STARE BOGACZOWICE w sprawie Monitoring samorządy #456

W załączeniu odp. na wniosek

Z poważaniem
Wiesław Ślawski

1

Urząd Gminy w Borzytuchomiu przez BORZYTUCHOM w sprawie Monitoring samorządy $71

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 9 stycznia 2018r. w
sprawie udzielenia informacji publicznej.

Z poważaniem

I.Megier

UG Borzytuchom

--
Pozdrawiam
Irena Megier
59 821 13 16 (wew. 35)
Inspektor ds. obsługi rady i oświaty
Urząd Gminy Borzytuchom

2

informacja publiczna przez KUNICE w sprawie Monitoring samorządy #393

-- Dzień dobry!
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Halina Ługowska
insp. ds. organizacyjnych
Urząd Gminy Kunice
ul. Gwarna 1
59-216 Kunice
tel. 76/8575 172 wew. 34

2

Odpowiedź na wniosek przez STRZELCE KRAJEŃSKIE w sprawie Monitoring samorządy #1440

Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Jolanta Budacz
Główny specjalista

Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich
al. Wolności 48
66-500 Strzelce Krajeńskie
tel. 95 76 36 313
biuletyn@strzelce.pl

2

udostepnienie informacji przez GOŁYMIN-OŚRODEK w sprawie Monitoring samorządy $265

Witam.

Odpowiadając na e-mail z dnia 09.01.2018 r. poniżej udostępniam następujące informacje:

- nie obowiązuje

- nie utworzono

- nie powołano

- ogólnej uchwały dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami nie podjęto, podjęto jedynie w 2015 roku uchwałę w sprawie konsultacji z mieszkańcami sołectw, które wnioskowały o podział sołectwa, załączam link do tej uchwały
http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=golymin-osrodek/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=1&podmenu=119&str=1&id=1275

- w 2014 roku przyjęto 62 uchwały

- w 2015 roku przyjęto 62 uchwały

- w 2016 roku przyjęto 53 uchwały

- w 2014 i 2016 roku nie przeprowadzano konsultacji z mieszkańcami, w 2015 roku buły przeprowadzane raz konsultacje z mieszkańcami (link do uchwały powyżej),

- nie utworzono

- nie utworzono

- nie wyodrębniono załączam link do uchwały http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=golymin-osrodek/&strona=submenu_aktualnosci.asp&typ=podmenu&menu=1&podmenu=133&str=1&id=1670

- nie dotyczy

- nie funkcjonuje

- nie funkcjonuje

- nie dotyczy

W razie pytań proszę o kontakt.

Pozdrawiam

Borkowska Katarzyna

Urząd Gminy Włocławek przez WŁOCŁAWEK w sprawie Monitoring samorządy #806

Witam Serdecznie,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Michał Szymczak
Informatyk Urzędu Gminy Włocławek
Tel.: 54 230 53 45
Kom.: 668 579 355

1

Gmina Murów przez MURÓW w sprawie Monitoring samorządy #2299

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia 2018 r.
Martyna Leja
Inspektor ds.obsługi sekretariatu i Rady Gminy
___________________
Urząd Gminy w Murowie
ul. Dworcowa 2
46-030 Murów
Tel: 77 4 214 034
Fax: 77 4 214 032
www.murow.pl
E-mail: ug@murow.pl

1

odpowiedź na wniosek z dn. 9.01.2018 r. przez CZARNY DUNAJEC w sprawie Monitoring samorządy #1924

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek z dnia 9.01.2018 r.w sprawie
udostępnienia informacji publicznej

Zofia Czyszczoń
insp. ds. obsługi rady

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez HAŃSK w sprawie Monitoring samorządy #1001

W dniu 2018-01-09 o 07:59, sprawa-5004@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
Urząd Gminy Hańsk w załączeniu przesyła odpowiedź na powyższy wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez HAŃSK w sprawie Monitoring samorządy #1001

W dniu 2018-01-09 o 07:56, sprawa-4221@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
Urząd Gminy Hańsk w załączeniu przesyła odpowiedź na powyższy wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

1

odpowiedź na informację publiczną przez LIPSK w sprawie Monitoring samorządy $528

W załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną.

Anna Nieścier

młodszy referent

2

Re: Fwd: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GRĘBKÓW w sprawie Monitoring samorządy $288

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska

       Watchdog Polska

 Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd
Gminy w Grębkowie uprzejmie informuje, że:
>
>  - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
> kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
> inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
> publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie
> adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
> --http://www.bip.grebkow.pl/upload/u%2026.2011.jpg oraz
> http://www.bip.grebkow.pl/upload/zal.%2026.2011.pdf
>  - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art.
> 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
> wolontariacie), NIE
>  - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
> oświatowego), NIE
>  - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
> konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
> gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
> BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała, NIE
>  - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
> latach 2014-2016, : 2014 - 53 uchwały, 2015- 48 uchwał, 2016 - 48 uchwał.
>  - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
> poszczególnych latach 2014-2016, - 0
>  - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
> samorządzie gminnym), NIE
>  - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
> samorządzie gminnym), NIE
>  - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
> funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
> www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
> wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
> wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
> jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
> funduszu sołeckiego,
>  - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
> związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie, -
> http://www.bip.grebkow.pl/upload/u%20184.2014%20001%20%282%29.jpg
>  - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
> rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
> sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane
> przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres
> strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
> (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego
> (partycypacyjnego), NIE
>  - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
> oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
> wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet
> obywatelski (partycypacyjny), NIE DOTYCZY
>  - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
> poszczególnych latach 2014-2016. NIE DOTYCZY
>
>
>
>  Pozdrawiam
Ewa Trojanowska
Sekretarz Gminy Grębków
>
>
>

odpowiedź na wniosek Gmina Chojna przez CHOJNA w sprawie Monitoring samorządy $117

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 9 stycznia
2018 r. o udostępnienie informacji publicznej.

--
pozdrawiam
Teresa Będzak
Biuro Obsługi Rady Miejskiej w Chojnie
tel. 91 414 18 79

1

udostępnienie informacji publicznej - gmina Dąbrowice przez DĄBROWICE w sprawie Monitoring samorządy #1576

Witam

W związku ze złożonym wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej
przesyłam skan pisma. Poniżej przesyłam linki do stron na których
znajdują się uchwały wnioskowane do udostępnienia.

http://www.bip.dabrowice.pl/content.php?cms_id=709||menu=p55,

http://www.bip.dabrowice.pl/content.php?cms_id=154.

pozdrawiam Małgorzata Szulczewska

Urząd Gminy w Dąbrowicach

ul. Nowy Rynek 17

99 - 352 Dąbrowice

tel. 24 252 25 91

1

informacja publiczna przez CZARNA w sprawie Monitoring samorządy $136

W odpowiedzi na Wasz wniosek z dnia 9 stycznia 2018 roku Urząd Gminy Czarna
powiat Dębica informuje:

- w gminie obowiązuje uchwała dot. szczegółowego sposobu konsultacji z
organizacjami pozarządowymi projektów aktów prawa miejscowego

w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji /
Uchwała nr XXX/264/2016/- www.czarna.com <http://www.czarna.com> . BIP -
prawo lokalne - uchwały Rady Gminy Czarna

- nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego,

- nie powołano rady oświatowej,

- w gminie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
z mieszkańcami Gminy Czarna / Uchwała nr XXX/263/2016/

www.czarna.com.pl <http://www.czarna.com.pl> BIP - prawo lokalne - Uchwały
Rady Gminy Czarna,

- w 2014 roku Rada Gminy Czarna podjęła 116 uchwał,

- w 2015 roku Rada Gminy Czarna podjęła 148 uchwal,

- w 2016 roku rada Gminy Czarna podjęła 131 uchwał.

- konsultacje 2014 - 1

2015 -1

2016 - 2

- nie utworzono młodzieżowej rady gminy,

- nie utworzono gminnej rady seniorów

- nie wyodrębniono w gminie funduszu sołeckiego / www.czarna.com.pl
<http://www.czarna.com.pl> BIP - prawo lokalne - uchwały Rady Gminy Czarna

- w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski.

Urząd Gminy Czarna

Barbara Zbaraza

informacja publiczna przez CHLEWISKA w sprawie Monitoring samorządy $107

Witam

w odpowiedzi na pismo z dnia 12.01.2018 r dot. wniosku o udostepnienie
informacji publiczne , proszę o wskazanie podstawy prawnej żądanej
informacji.

Pozdrawiam Gmina Chlewiska

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KAŁUSZYN w sprawie Monitoring samorządy $373

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuje się, że w Gminie Kałuszyn :
- obowiązuje uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Nr XXXI/211/10 z dnia 29.06.2010 r. /Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego Nr 162, poz. 4033/ www.bip.kaluszyn.pl
- w latach 2014 - 2016 podjętych zostało uchwał - 2014 - 71, 2015 - 77, 2016 - 92
- w latach 2014 - 2016 raz w roku przeprowadzane są konsultacje z mieszkańcami
- w gminie wyodrębniono fundusz sołecki - uchwała Nr IV/19/2015 z dnia 02.02.2015 r. www.bip.kaluszyn.pl
Pozostałe punkty nie dotyczą.

Sekretarz Miejski
Arkadiusz Czyżewski

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez AUGUSTÓW w sprawie Monitoring samorządy $2

Urząd Gminy w załączeniu przesyła skan odpowiedzi na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 09.01.2018r.

--
________________________________________
Gmina Augustów
ul.Wojska Polskiego 51
16-300 Augustów
NIP: 846-15-95-610
REGON: 790670929
tel.(+48 87)643 30 56
gmina-augustow@gmina-augustow.eu
www.gmina-augustow.eu
Numer konta Bankowego:
PKO Bank Polski SA II Regionalne
Centrum Korporacyjne w Białymstoku, nr:
74 1020 1332 0000 1502 1049 0235
_________________________________________

1

Wysyłanie wiadomości e-mail: Wniosek z 9 stycznia 2018r. przez POTOK GÓRNY w sprawie Monitoring samorządy #1080

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami
(plikami lub łączami):
Wniosek z 9 stycznia 2018r.

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ROGOWO w sprawie Monitoring samorządy #772

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej urząd Gminy w Rogowie informuje :
- w gminie Rogowo nie obowiązuje uchwała dot. Trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,
- w gminie Rogowo nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego,
- w gminie Rogowo nie powołano radę oświatową,
- w gminie Rogowo nie obowiązuje uchwała dot. Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami,
- liczba przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach : 2014r - 56, 2015r - 24, 2016r - 59
- w 2014-2016 nie były prowadzone konsultacje z mieszkańcami,
- w gminie Rogowo nie utworzono młodzieżowej rady gminy,
- w gminie Rogowo nie utworzono gminnej rady seniorów,
- w gminie Rogowo nie wyodrębniono funduszu sołeckiego, bip.rogowo.pl, nr uchwały XXI/18/17 z dnia 31.03.2017
- w gminie Rogowo nie funkcjonuje budżet obywatelski,

odpowiedź na wniosek przez GÓRA w sprawie Monitoring samorządy #364

Szanowni Państwo,

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej poniżej
ustosunkowuję się do postawionych przez Państwa pytań, a dotyczących Gminy
Góra.

1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
(art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała.

ODPOWIEDŹ: Nie, gmina nie podjęła uchwały w sprawie trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej. Brak uchwały wynika z tego, że do tej pory nie
zgłoszono żadnego wniosku w ramach inicjatywy lokalnej, ani też nie wykazano
aktywności obywatelskiej w tym zakresie, mimo, że gmina w ramach forum
organizacji pozarządowych informowała o tej możliwej formie aktywności.

2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).

ODPOWIEDŹ: Nie, gmina poinformowała organizacje pozarządowe o możliwości
utworzenia gminnej rady działalności pożytku publicznego, jednak organizacje
pozarządowe uznały, że dotychczasowa formuła forum organizacji pozarządowych
sprawdza się i nie ma potrzeby tworzenia rady. Uzgodniono jednak, że jeżeli
zajdzie taka potrzeba organizacje pozarządowe wystąpią z inicjatywą w tym
zakresie.

3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),

ODPOWIEDŹ: Nie, do tej pory w gminie nie utworzono rady oświatowej.

4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

ODPOWIEDŹ: Tak, Rada Miejska Góry uchwałą nr XXIV/200/04 z dnia 14 grudnia
2004 r. określiła zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami
na terenie Gminy Góra.

Link do strony: http://www.bip.gora.com.pl/content.php?cms_id=3522||m=54

5. Informacja o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016.

ODPOWIEDŹ:

Rok

Liczba podjętych uchwał przez Radę Miejską Góry

2014

95

2015

105

2016

107

6. Informacja o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016.

ODPOWIEDŹ:

Rok

Liczba przeprowadzonych konsultacji

2014

0

2015

1

2016

3

7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym).

ODPOWIEDŹ: Nie. Mimo kilku inicjatyw ze strony młodzieży, kiedy gmina
chciała podjąć formalne działania sankcjonujące utworzenie rady, młodzież
odstępowała od działań w celu utworzenia młodzieżowej rady gminy.

8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym).

ODPOWIEDŹ: Nie, do tej pory w gminie nie utworzono rady seniorów.

9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego.

ODPOWIEDŹ: Tak, w gminie funkcjonuje fundusz sołecki.

Link do uchwały: http://www.bip.gora.com.pl/content.php?cms_id=2642

10. Link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie.

ODPOWIEDŹ: W związku z realizacją funduszu sołeckiego nie wydawano
zarządzeń, a informacja o wysokości funduszu sołeckiego dla poszczególnych
sołectw, w kolejnych latach była wyliczana i przekazywana sołectwom w drodze
korespondencyjnej.

11. Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
(link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

ODPOWIEDŹ: Fundusz obywatelski funkcjonował w Gminie Góra przez 2 lata (w
roku 2015 i w 2016). Obecnie fundusz obywatelki nie jest
realizowany.

12. Jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny).

ODPOWIEDŹ: W latach 2015 i 2016 budżet obywatelski miał formę konsultacji z
mieszkańcami. Aktualnie w gminie nie funkcjonuje fundusz obywatelski.

13. Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.

ODPOWIEDŹ:

Rok

Kwota

budżetu obywatelskiego

[zł]

2014

0,00

2015

200 000,00

2016

200 000,00

Z poważaniem


Tadeusz Otto

Sekretarz Miasta i Gminy Góra

tel. 65 544 36 05 lub 601 827 611

3

informacja publiczna przez WĄBRZEŹNO w sprawie Monitoring samorządy #800

--
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Stempska
Sekretarz Wąbrzeźna
tel. +48 56 688 45 32
e-mail: sekretarz@wabrzezno.com

1