Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedź przez MROCZA w sprawie Monitoring samorządy #752

Witam
w załączniku przesyłam odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania.
w razie pytań proszę dzwonić: 52 38567422.
Agnieszka Dulińska

1

RE: odpowiedź - wniosek o udostępnienie in formacji public znej - OR.1431.7.2018 przez KOŁBASKOWO w sprawie Monitoring samorządy $425

W odpowiedzi na poniższy wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesyłam następujące odpowiedzi:

Ad:1 W gminie nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
AD:2 Nie utworzono rady działalności pożytku publicznego.
Ad:3 Nie powołano gminnej rady oświatowej,
AD:4 W gminie nie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami,
AD:5 W poszczególnych latach przyjęto następująca liczbę uchwał:
- 2014 r. 118 uchwał,
- 2015 r. 118 uchwał,
- 2016 r. 122 uchwały.
AD:6 w gminie nie prowadzi się konsultacji w oparciu o uchwałę o dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), nie prowadzi się rejestru takich konsultacji,
AD: 7 Nie utworzono młodzieżowej rady gminy,
AD: 8 Nie utworzono rady seniorów,
AD:9 wyodrębniono fundusz sołecki - uchwała nr XXX/301/2017 jest na BIP-ie http://bip.kolbaskowo.pl/datadir/doc/bip_1490815905.pdf
Ad:10 W gminie w chwili obecnej obowiązuje jedno zarządzenie dotyczące funduszu sołeckiego dostępne na stronie: www.bip.kolbaskowo w zakładce Prawo Lokalne/ Zarządzenia Organów Wykonawczych/2017/ Zarządzenia Wójta 54-57 i 59-63 /2017 Zarządzenie 61.2017.
Ad:11 W gminie nie funkcjonuje rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,
Ad:12 Sołtysi, mieszkańcy wnoszą swoje zapotrzebowanie w postaci wniosków do budżetu gminy.
Ad:13 Nie było takiego budżetu.


Sekretarz Gminy Kołbaskowo
Janusz Kwidziński

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres sprawa-4432@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
www.siecobywatelska.pl
www.watchdogportal.pl
www.funduszesoleckie.pl
www.informacjapubliczna.org
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez STOLNO w sprawie Monitoring samorządy #785

W związku z poniższym wnioskiem w załączeniu przesyłam odpowiedź.

Z poważaniem

Anna Bochen
W dniu 09.01.2018 o 07:58, sprawa-4932@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--

==================================================

Herb bez napisu.jpgAnna Bochen

Sekretarz Gminy/Zastępca Wójta

tel. 56 677 09 04, kom. 601 16 17 22
Urząd Gminy Stolno
86-212 Stolno
Tel,fax., 56 677 09 00, 56 6770906
tel.kom. 500157824, 601941666
www.stolno.com.pl <http://www.stolno.com.pl>
==================================================

2

przedłużenie terminu udzielenia odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ZIĘBICE w sprawie Monitoring samorządy #494

Dzień dobry,

Działając na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji
publicznej, powiadamiam Państwa, iż wyznaczam dzień 9 marca 2018 r. jako
nowy termin na załatwienie wniosku o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 9 stycznia 2018 r.

Jednocześnie powiadamiam Państwa, iż powodem opóźnienia w załatwieniu
wniosku z dnia 9 stycznia 2018 r. jest wzmożony okres pracy.

Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszej wiadomości.

Z poważaniem,

--
Aneta Sikorska
Referent ds. Administracyjno-Organizacyjnych
Urząd Miejski w Ziębicach
ul. Przemysłowa 10
57-220 Ziębice
tel. 74 8163 848
@: urzad@ziebice.pl

OR.1431.5.2018 - odpowiedź przez BARCZEWO w sprawie Monitoring samorządy $17

Witam

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 08 stycznia 2018 roku
dotyczący udostępnienia informacji publicznej.

Pozdrawiam

Katarzyna Białecka

Kierownik Wydziału Organizacyjnego

Urząd Miejski w Barczewie

Plac Ratuszowy 1

11-010 Barczewo

tel 89 514 83 03

kasia.bialecka@barczewo.pl

www.barczewo.pl

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KAŹMIERZ w sprawie Monitoring samorządy $389

Dzień dobry,

w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu Gminy w Kaźmierzu 9 stycznia 2018 r.

Z poważaniem
Tomasz Ozimek
Wydział Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej
Urząd Gminy w Kaźmierzu
ul. Szamotulska 20
64-530 Kaźmierz
Tel. 61 29 37 305
www.kazmierz.pl

1

OR.1431.6.2018 przez CHOJNICE w sprawie Monitoring samorządy $119

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NIEBORÓW w sprawie Monitoring samorządy #1638

Odpowiedzi:
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), -
NIE OBOWIĄZUJE
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), - NIE
UTWORZONO
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego), -
NIE POWOŁANO
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, - pod którym
jest dostępna ta uchwała, -
http://archiwum.bip.nieborow.pl/Default.aspx_tabid=2119_mid=3471_ctl=Show_ItemID=4172.html

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,:
rok 2014 - 49
rok 2015 - 71
rok 2016 - 72
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016, - co rok jedna konsultacja

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), - NIE
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), - NIE
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego;
http://archiwum.bip.nieborow.pl/Default.aspx_tabid=2226_mid=3724_ctl=Show_ItemID=4903.html

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie, (w załączeniu do maila)
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego), NIE FUNKCJONUJE
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny), NIE DOTYCZY
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016. NIE DOTYCZY

Sekretarz Gminy
Adam Janiak

4

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KORZENNA w sprawie Monitoring samorządy #1959

1

Wniosek o udzielenie informacji publicznej - Urząd Gminy w Iławie przez IŁAWA w sprawie Monitoring samorządy $315

Aleksandra Pesta
Urząd Gminy w Iławie

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŻARY w sprawie Monitoring samorządy #1463

Dzień dobry,
Odpowiedz na wiosek o udostępnienie informacji publiczne:
1.- nie
2.- nie utworzono
3.- nie powołano
4.- tak, obowiązuje http://www.bip.gminazary.pl/akty/38/130/w_sprawie_ustalenia_zasad_i_trybu_przeprowadzenia_konsultacji_z_mieszkancami_Gminy_Zary/
5.- 2014-93; 2015-89; 2016-63
6.- 2
7.- nie utworzono
8.-nie utworzono
9.- wyodrębniono fundusz sołecki http://www.bip.gminazary.pl/akty/38/628/w_sprawie_wyrazania_zgody_wyodrebnienia_funduszu_soleckiego_w_budzecie_gminy/
10.- http://www.gminazary.pl/PL/649/Fundusz_Solecki/
11.- nie
12.- nie
13.- nie

Pozdrawiam

Gmina Żary
Al. Jana Pawła II 6
68-200 Żary
Tel. (68) 470-73-00

Odpowiedź na wniosek przez BARLINEK w sprawie Monitoring samorządy $19

Odpowiedź w załączeniu.

1

odpowiedź na wniosek z dnia 09.01.2018 r. przez BRZEG w sprawie Monitoring samorządy #2268

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 09.01.2018 r. o
udostępnienie informacji.

Biuro Organizacyjno-Prawne

Urzędu Miasta w Brzegu

1

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez KRASNOPOL w sprawie Monitoring samorządy $468

Witam!

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

Proszę o potwierdzenie otrzymanej informacji.

Anna Witkowska
Inspektor
Urząd Gminy Krasnopol

2

Gmina Białogard udostępnienie informacji przez BIAŁOGARD w sprawie Monitoring samorządy $30

Witam

w załączeniu odpowiedź na wniosek dotyczący udzielenia informacji publicznej

Joanna Czupreta

Inspektor ds. oświaty, kultury, kultury fizycznej i sportu oraz obsługi
Rady Gminy

1

udostępnienie informacji publicznej przez KRASOCIN w sprawie Monitoring samorządy $470

Urząd Gminy w Krasocinie w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udzielenie informacji publicznej z dnia 9.01.2018

Paweł Włodarski

Z up.Wójta

Sekretarz Gminy Krasocin

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez CZCHÓW w sprawie Monitoring samorządy #1925

W załączeniu skan odpowiedzi Burmistrza Czchowa

1

informacja publiczna przez DOBCZYCE w sprawie Monitoring samorządy #1930

Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce

Rynek 26, 32-410 Dobczyce

Dobczyce, 2018.01.23

RO.1431.4.2018.JOBR

Panowie

Szymon Osowski,

Bartosz Wilk

Członkowie zarządu

Sieć Obywatelska Watchdog

Polska

W odpowiedzi na Panów wniosek z dnia 09.01.2018 r. o udostepnienie
informacji września publicznej w przedmiocie inicjatywy lokalnej , na
podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j.) poniżej udzielam odpowiedzi na zadanie we
wniosku pytania:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

Tak - UCHWAŁA NR LV/478/10 RADY MIEJSKIEJ W DOBCZYCACH z dnia 26
października 2010 r.

w sprawie: określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

http://dziennikiwojewodzkie.pl/ShowAct.aspx?ID=97515

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

NIE - ponieważ wniosek o utworzenie takiej Rady nie wpłynął do Urzędu

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

Nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

TAK - Uchwała Nr LV/413/14 Rady Miejskiej w Dobczycach z dnia 2 lipca 2014
roku w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
społecznych w Gminie i Mieście Dobczyce.

https://www.dobczyce.pl/BIP/uchwaly/uchwala-nr-lv41314-rady-miejskiej-w-dobc
zycach-z-dnia-2-lipca-2014-roku-w-sprawie

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

* 2014 - 110 uchwały

* 2015 - 89 uchwały

* 2016 - 99 uchwały

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016

W latach 2014-2016 były przeprowadzone konsultacje społeczne w następujących
procesach:

* Z organizacjami pozarządowymi

* Strategia

* GPR

* Diagnoza problemów społecznych

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

TAK - Ostatnia uchwała w tej sprawie została podjęta w roku 2014 - link
https://www.dobczyce.pl/BIP/uchwaly/uchwala-nr-lii38714-rady-miejskiej-w-dob
czycach-z-dnia-20-marca-2014-roku-w-sprawie , od tej pory co roku w
Uchwale budżetowej na dany rok są planowane środki na fundusz sołecki -
środki na 2018 r. zostały określone w załączniku nr 9 do uchwały budżetowej
XLVI/318/17 http://edziennik.malopolska.uw.gov.pl/#/legalact/2018/530/

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

https://www.dobczyce.pl/BIP/zarzadzenia/zarzadzenie-nr-142017-burmistrza-gmi
ny-i-miasta-dobczyce-z-12012017-w-spr

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

NIE

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

Nie dotyczy

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

NIE DOTYCZY


Z poważaniem


Halina Adamska Jędrzejczyk

informacja publiczna przez DOBCZYCE w sprawie Monitoring samorządy #1930

Burmistrz Gminy i Miasta Dobczyce

Rynek 26, 32-410 Dobczyce

Dobczyce, 2018.01.23

RO.1431.4.2018.JOBR

Panowie

Szymon Osowski,

Bartosz Wilk

Członkowie zarządu

Sieć Obywatelska Watchdog

Polska

W odpowiedzi na Panów wniosek z dnia 09.01.2018 r. o udostepnienie
informacji września publicznej w przedmiocie inicjatywy lokalnej , na
podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j.) poniżej udzielam odpowiedzi na zadanie we
wniosku pytania:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

Tak - UCHWAŁA NR LV/478/10 RADY MIEJSKIEJ W DOBCZYCACH z dnia 26
października 2010 r.

w sprawie: określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

http://dziennikiwojewodzkie.pl/ShowAct.aspx?ID=97515

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

NIE - ponieważ wniosek o utworzenie takiej Rady nie wpłynął do Urzędu

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

Nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

TAK - Uchwała Nr LV/413/14 Rady Miejskiej w Dobczycach z dnia 2 lipca 2014
roku w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
społecznych w Gminie i Mieście Dobczyce.

https://www.dobczyce.pl/BIP/uchwaly/uchwala-nr-lv41314-rady-miejskiej-w-dobc
zycach-z-dnia-2-lipca-2014-roku-w-sprawie

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

* 2014 - 110 uchwały

* 2015 - 89 uchwały

* 2016 - 99 uchwały

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016

W latach 2014-2016 były przeprowadzone konsultacje społeczne w następujących
procesach:

* Z organizacjami pozarządowymi

* Strategia

* GPR

* Diagnoza problemów społecznych

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Nie

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

TAK - Ostatnia uchwała w tej sprawie została podjęta w roku 2014 - link
https://www.dobczyce.pl/BIP/uchwaly/uchwala-nr-lii38714-rady-miejskiej-w-dob
czycach-z-dnia-20-marca-2014-roku-w-sprawie , od tej pory co roku w
Uchwale budżetowej na dany rok są planowane środki na fundusz sołecki -
środki na 2018 r. zostały określone w załączniku nr 9 do uchwały budżetowej
XLVI/318/17 http://edziennik.malopolska.uw.gov.pl/#/legalact/2018/530/

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

https://www.dobczyce.pl/BIP/zarzadzenia/zarzadzenie-nr-142017-burmistrza-gmi
ny-i-miasta-dobczyce-z-12012017-w-spr

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

NIE

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

Nie dotyczy

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

NIE DOTYCZY


Z poważaniem


Halina Adamska Jędrzejczyk

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PAWŁOWICZKI w sprawie Monitoring samorządy #2310

Or.1431.3.2018

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej podajemy odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku.

- Ad 1 W gminie nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),,
Ad.2 W gminie nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
Ad 3 W gminie nie powołano w gminnej rady oświatowej (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Ad.4 Tak w gminie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), link pod którym jest dostępna uchwała
http://www.pawlowiczki.pl/bip2/more/uchwa_la%20XXIII-139-13.pdf ,
Ad.5 W gminie w okresie 2014-2016 rada gminy uchwaliła - 182 uchwały w tym w poszczególnych latach:
2014 - 48
2015 - 75
2016 - 59
Ad.6 W latach 2014-2016 w gminie nie były przeprowadzane konsultacje z mieszkańcami,
Ad.7 W gminie nie utworzono młodzieżowej rady gminy,
Ad. 8 W gminie nie utworzono gminnej rady seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Ad.9 W gminie wyodrębniono fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), wskazujemy adresu strony www BIP (link)
http://www.pawlowiczki.pl/bip2/more/uchwa_la157.17.pdf, pod którym dostępna jest
obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego ,
Ad.10 Link http://www.pawlowiczki.pl/bip2/more/zarz_adzenie%200050.130.2017.pdf do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu
sołeckiego w gminie,
Ad.11 W gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny),

Wójt Gminy Pawłowiczki

Jerzy Treffon

Odpowiedx na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CZCHÓW w sprawie Monitoring samorządy #1925

W załączeniu skan odpowiedzi Burmistrza Czchowa

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LEŚNAPODLASKA w sprawie Monitoring samorządy #1040

IP.1431.5.2018
W odpowiedzi na wniosek, informuję, że na dzień dzisiejszy:
1. nie;
2. nie;
3. nie;
4. http://www.biuletyn.net/nt-bin/_private/lesnapodlaska/1706.pdf
5. 2014 - 13, 2015 - 50, 2016 - 52,
6. zawsze konsultowany jest program współpracy z organizacjami pozarządowym, każdego roku (2014-2016) 1 uchwała.
7. nie;
8. nie;
9. http://www.biuletyn.net/nt-bin/_private/lesnapodlaska/2525.pdf
10. brak linku
11. nie, jest fundusz sołecki
11.w zw. z pkt 11 - n.d.
12. w zw. z pkt 11 n.d.

Z poważaniem,
Anna Bąkowska
UG Leśna Podlaska

odp. na wniosek - Gmina Krempna przez KREMPNA w sprawie Monitoring samorządy $472

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 09.01.2018 r.

Z poważaniem,
Katarzyna Maciejczyk
Sekretarz Gminy

------------------------------------------------
Urząd Gminy Krempna
38-232 Krempna 85
tel./fax 134414045

2

Odpowiedź na wniosek. przez WĄWOLNICA w sprawie Monitoring samorządy #1144

Dzień dobry,
w odpowiedzi na wniosek informuję, co następuje:

Ad. 1 . Rada Gminy Wąwolnica nie podejmowała uchwały dot. trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej. Została podjęta uchwała w sprawie
uchwalenia programu współpracy Gminy Wąwolnica z organizacjami
pozarządowymi w roku 2018 – Uchwała Nr XXXIII/199/2017 z 30 listopada
2018 r. - http://bip.wawolnica.pl/index.php?id=76&p1=szczegoly&p2=232745

Ad.2. Nie utworzono gminnej Rady działalności pożytku publicznego.

Ad. 3. Nie powołano gminnej rady oświatowej.

Ad. 4. W gminie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami

Uchwała Nr XXX/180/17w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
społecznych z mieszkańcami Gminy Wąwolnica .

http://bip.wawolnica.pl/index.php?id=76&p1=szczegoly&p2=231055
<http://bip.wawolnica.pl/index.php?id=76&p1=szczegoly&p2=231055>.

Ad.5. W 2014 r. podjęto: 55 uchwał tj. 41 uchwał Rada poprzedniej
kadencji, rada obecnej kadencji podjęła 11 uchwał,

W 2015. r. podjęto 71 uchwał,

W 2016 r. podjęto 63 uchwał.

W 2014 r. przeprowadzono 2 razy konsultacje społeczne,

W 2015 r. przeprowadzono 2 razy konsultacje społeczne,

W 2016 r. przeprowadzono 2 razy konsultacje społeczne.

Ad. 6. W Wąwolnicy nie utworzono młodzieżowej rady gminy.

Ad. 7.W gminie nie utworzono rady seniorów.

Ad. 8. W gminie utworzono Fundusz sołecki Uchwała Nr XXXIV/185/14 Rady
Gminy Wąwolnica z dnia 27 marca 2014 r.

http://bip.wawolnica.pl/WawolnicaArchiwum/bip.wawolnica.pl/public/UCHWA%C5%81A%20XXXIV%20185%20149f19.pdf?id=351512

Realizacja funduszu opiera się o wytyczne ustawy. Nie wprowadzano nowego
regulaminu. Wysokość środków na poszczególne wsie widoczna jest w
załączniku do budżetu na dany rok.

Ad. 9. W gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski.

Z poważaniem
Joanna Paciejewska
Insp. ds. kadr i obsługi Rady Gminy

PD: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Bydgoszcz w sprawie Monitoring samorządy #686

Bydgoszcz, dnia 23 stycznia 2018r.

BKS.I.1431.15.2018

Wnioskodawca:

Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu

Sieć Obywatelska Watchdog Polska

W odpowiedzi na wystosowany przez Panów wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie jn. informuję, iż:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała:

Tak – link:

<http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/16185/Uchwa%C5%82a-XXXIII_692_12>http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/16185/Uchwa%C5%82a-XXXIII_692_12

<http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/16185/Uchwa%C5%82a-XXXIII_692_12>

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie):

Tak – link:

ww.bip.um.bydgoszcz.pl/organizacje-pozarzadowe/rada-dzialalnosci-pozytku-publicznego/Artyku_.aspx#0<http://bip.um.bydgoszcz.pl/organizacje-pozarzadowe/rada-dzialalnosci-pozytku-publicznego/Artyku_.aspx#0>

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego):

Nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała:

Tak – link:

www.bip.um.bydgoszcz.pl/prezydentmiasta/Konsultacje_spo_eczne/Zasady_i_tryb.aspx#0<http://www.bip.um.bydgoszcz.pl/prezydentmiasta/Konsultacje_spo_eczne/Zasady_i_tryb.aspx#0>

www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/26620/Uchwa%C5%82a-XLI_879_17<http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/26620/Uchwa%C5%82a-XLI_879_17>

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016:

2014 – 263

2015 – 391

2016 – 350

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016:

2014 – 1

2015 – 0

2016 – 2

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym):

Tak – link:

www.bip.um.bydgoszcz.pl/rada_miasta/mlodziezowa_rada_miasta_bydgoszczy/<http://www.bip.um.bydgoszcz.pl/rada_miasta/mlodziezowa_rada_miasta_bydgoszczy/>

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym):

Tak – link:

www.bip.um.bydgoszcz.pl/rada_miasta/rada_seniorow_bydgoszczy/<http://www.bip.um.bydgoszcz.pl/rada_miasta/rada_seniorow_bydgoszczy/>

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego:

Nie, Miasto Bydgoszcz nie posiada funduszu sołeckiego

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie:

Jw.

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego):

Tak – link:

www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/26860/Zarz%C4%85dzenie-247_2017<http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/26860/Zarz%C4%85dzenie-247_2017>

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny):

Ewaluacja i monitoring zasad Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego odbywa się w oparciu o konsultacje z mieszkańcami.

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016:

2014 – 5 mln zł

2015 – 5 mln zł

2016 – 5 mln zł

z poważaniem

Rafał Rospenda

Biuro Komunikacji Społecznej

Urząd Miasta Bydgoszczy

________________________________
Od: sprawa-4833@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-4833@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Wysłane: 9 stycznia 2018 07:58
Do: Urząd Miasta Bydgoszczy
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres sprawa-4833@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl>
www.watchdogportal.pl<http://www.watchdogportal.pl>
www.funduszesoleckie.pl<http://www.funduszesoleckie.pl>
www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego