Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej UG.1431.5.2018.AF przez DĘBNO w sprawie Monitoring samorządy #1929

Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej, przesłany dnia
9 stycznia 2018 r. drogą elektroniczną, Urząd Gminy Dębno udziela następujących informacji:

Ad. 1. Nie została podjęta uchwała określająca tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.
Ad. 2. W Gminie Dębno nie utworzono Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Ad. 3. W Gminie Dębno nie powołano Rady Oświaty. Zadania Rady wypełniane są przez Komisję Oświaty, Kultury, Spraw Socjalnych i Sportu Rady Gminy Dębno.
Ad. 4. Obowiązująca uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami to Uchwała Nr VII/400/2014 z dnia 25 września 2014 r. Link do uchwały: http://www.gminadebno.bip.net.pl/?a=1896
Ad. 5. Liczba uchwał przyjętych przez Radę Gminy Dębno w latach 2014-2016 to:
• rok 2014 - 123 uchwały,
• rok 2015 - 114 uchwał,
• rok 2016 - 97 uchwał.

Ad. 6. Liczba konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami zgodnie z uchwałą Nr VII/400/2014 z 25 września 2014 r. to:

• rok 2014 - 15 konsultacji,
• rok 2015 - 4 konsultacje,
• rok 2016 - 1 konsultacja.

Ad. 7. W Gminie Dębno nie utworzono Młodzieżowej Rady Gminy.
Ad. 8. W Gminie Dębno nie utworzono Gminnej Rady Seniorów.
Ad. 9. W Gminie Dębno wyodrębniono fundusz sołecki. Obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego to Uchwała Nr II/51/2015 z dnia
27 lutego 2015 r.
Link do uchwały: http://www.gminadebno.bip.net.pl/?p=document&action=show&id=3916&bar_id=2125
Ad. 10. Fundusz sołecki realizowany jest na podstawie Ustawy o funduszu sołeckim z dnia
21 lutego 2014 r. Dz. U. 2014.301.
Ad. 11. W Gminie Dębno nie funkcjonuje budżet obywatelski.

z poważaniem,
Urząd Gminy Dębno
Wola Dębińska 240
32-852 Dębno
14 631-85-60

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ZAKLICZYN w sprawie Monitoring samorządy #2074

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 9.01.2018 r. Urząd Miejski w Zakliczynie
informuje:

> czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
> oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
> lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
> wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
> (link), pod którym jest dostępna ta uchwała - nie obowiązuje

> czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
> ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) -
> nie utworzono

> czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
> oświatowego) - nie powołano

> czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
> konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
> gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
> BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała - nie obowiązuje

> informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
> latach 2014-2016:
- 2014: 110 uchwał,
- 2015: 98 uchwał,
- 2016: 115 uchwał

> informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
> poszczególnych latach 2014-2016: 2 konsultacje

> czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
> samorządzie gminnym) - nie utworzono

> czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
> gminnym) - nie utworzono

> czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
> funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
> www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
> wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
> wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
> jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
> funduszu sołeckiego - tak:
UCHWAŁA NR XXXIX/382//2014 RADY MIEJSKIEJ W ZAKLICZYNIE z dnia 31 marca
2014 r. w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Zakliczyn środków
Funduszu Sołeckiego:
https://bip.malopolska.pl/umzakliczyn,a,874515,uchwala-nr-xxxix3822014-rady-miejskiej-w-zakliczynie-z-dnia-31-marca-2014-r-w-sprawie-wyodrebnienia-.html

> link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
> związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie:
UCHWAŁA NR XLII/349/2017 RADY MIEJSKIEJ W ZAKLICZYNIE z dnia 28 grudnia
2017 r. w sprawie Uchwała Budżetowa Gminy Zakliczyn na rok 2018 – tabela
nr 10 (WYKAZ ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ SOŁECTWA GMINY ZAKLICZYN W RAMACH
FUNDUSZU SOŁECKIEGO W ROKU 2018):
https://bip.malopolska.pl/umzakliczyn,a,1407188,uchwala-nr-xlii3492017-rady-miejskiej-w-zakliczynie-z-dnia-28-grudnia-2017-r-w-sprawie-uchwala-budze.html

> czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
> rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
> sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
> mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
> www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
> (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego
> partycypacyjnego) - nie funkcjonuje

> jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
> oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
> wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
> (partycypacyjny) - nie funkcjonuje

> jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
> poszczególnych latach 2014-2016 - nie dotyczy

Janusz Krzyżak
Sekretarz Gminy Zakliczyn
tel. 146326470

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KOŚCIAN w sprawie Monitoring samorządy $449

1431.5.2018

Sz. P.

Szymon Osowski, Bartosz Wilk

Sieć Obywatelska Watchdog Polska

ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Szanowni Państwo!

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9
stycznia 2018 roku, Wójt Gminy Kościan informuje, iż w Gminie Kościan:

1) nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej,

2) nie utworzono Rady działalności pożytku publicznego,

3) nie powołano rady oświatowej,

4) zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami
określa Uchwała Nr XXIII / 301 / 17 Rady Gminy Kościan z dnia 31 stycznia
2017 r. w sprawie: zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych
http://bip.gminakoscian.pl/bip/5522.html

5) a) w roku 2014 Rada Gminy Kościan podjęła 123 uchwały, w tym: 91
uchwał w ramach kadencji 2010 - 2014 oraz 32 uchwały w kadencji 2014 -
2018,

b) w roku 2015 Rada Gminy Kościan podjęła 121 uchwał,

c) w roku 2016 Rada Gminy Kościan podjęła 132 uchwały,

6) w latach 2014 - 2016 nie przeprowadzono konsultacji społecznych z
mieszkańcami,

7) nie utworzono młodzieżowej rady gminy,

8) nie utworzono gminnej rady seniorów,

9) fundusz sołecki został wyodrębniony Uchwałą Nr XXXIII/410/17 Rady
Gminy Kościan z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie: uchwały budżetowej Gminy
Kościan na rok 2018: http://bip.gminakoscian.pl/bip/6186.html

10) zarządzenia organu wykonawczego publikowane są pod następującym
adresem: http://bip.gminakoscian.pl/bip/98.html

11) nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) rozumiany jako
konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu w sprawie przeznaczenia
części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,

12) nie funkcjonuje również budżet obywatelski (partycypacyjny) oparty o
inną konstrukcję prawną.

Wójt Gminy Kościan

/-/ Andrzej Przybyła

informacja publiczna przez JELCZ-LASKOWICE w sprawie Monitoring samorządy #372

Dzień dobry,

Poniżej wnioskowana informacja publiczna:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

odp. ww. uchwała jest w trakcie opracowania

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

odp. brak wniosku organizacji - nie utworzono rady, współpraca poprzez
konsultacje programu współpracy i udział w komisjach oceny ofert

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

odp. nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

odp. nie

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

odp. 2014 - 85 uchwał, 2015 - 114 uchwał, 2016 - 85 uchwał

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,

odp. w latach 2014-2016 nie przeprowadzano konsultacji społecznych

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

odp. tak

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/bip-jelczlask/komunikaty/_
010_004_014_441557.pdf?version=1.0

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

odp. organ wykonawczy nie wydał zarządzeń w tej sprawie

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

odp. tak w 2017 przeprowadzono pierwsze konsultacje na 2018 r., na najbliżej
sesji w dniu 26.01.2018 r. Radni podejmą uchwałę w sprawie konsultacji na
2019 r.

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/pliki/15378491?version=1.0

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

odp. nie

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

odp. 2014-2016 nie funkcjonował budżet obywatelski

Ewa Kocjan

Kierownik Wydziału Organizacji i Obsługi

Tel. 71 381 71 49

informacja publiczna przez JELCZ-LASKOWICE w sprawie Monitoring samorządy #372

Dzień dobry,

Poniżej wnioskowana informacja publiczna:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

odp. ww. uchwała jest w trakcie opracowania

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

odp. brak wniosku organizacji - nie utworzono rady, współpraca poprzez
konsultacje programu współpracy i udział w komisjach oceny ofert

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

odp. nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

odp. nie

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

odp. 2014 - 85 uchwał, 2015 - 114 uchwał, 2016 - 85 uchwał

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,

odp. w latach 2014-2016 nie przeprowadzano konsultacji społecznych

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

odp. tak

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/bip-jelczlask/komunikaty/_
010_004_014_441557.pdf?version=1.0

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

odp. organ wykonawczy nie wydał zarządzeń w tej sprawie

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

odp. tak w 2017 przeprowadzono pierwsze konsultacje na 2018 r., na najbliżej
sesji w dniu 26.01.2018 r. Radni podejmą uchwałę w sprawie konsultacji na
2019 r.

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/pliki/15378491?version=1.0

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

odp. nie

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

odp. 2014-2016 nie funkcjonował budżet obywatelski

Ewa Kocjan

Kierownik Wydziału Organizacji i Obsługi

Tel. 71 381 71 49

informacja publiczna przez KOWALE OLECKIE w sprawie Monitoring samorządy $456

Biuro Rady Gminy

Halina Lasota

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CIECHANOWIEC w sprawie Monitoring samorządy $127

Dzień dobry,

w załączeniu wysyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
--
Łączę wyrazy szacunku
Magdalena Kondraciuk
------------------------------------------------------------------------

Urząd Miejski
w Ciechanowcu
ul. Mickiewicza 1
18-230 Ciechanowiec

/tel. (86) 277-11-45 wew.36 fax. (86) 277-10-66
kondraciuk.m@ciechanowiec.pl <mailto:kondraciuk.m@ciechanowiec.pl%20.>
www.ciechanowiec.pl/

1

dot. udostępnienia informacji publicznej przez BIELAWA w sprawie Monitoring samorządy #335

Przesyłam w załączeniu odpowiedź na wniosek z dnia 09.01.2018 r. Pozdrawiam.

--
Beata Jagieła-Pastuszka
Kierownik Referatu Spraw Społecznych i Działalności Gospodarczej
Urząd Miejski w Bielawie
Pl. Wolności 1
tel. 74 8328703

1

Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GRYBÓW w sprawie Monitoring samorządy #1942

--
Urząd Gminy w Grybowie
33-330 Grybów
Jakubowskiego 33
tel 18 445-02-04

1

Informacja publiczna przez JAKUBÓW w sprawie Monitoring samorządy $330

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 9 stycznia 2018 roku o
udostępnienie informacji, w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o
dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764późn.
zm.), Wójt Gminy Jakubów w załączeniu przesyła odpowiedź.

--
Z poważaniem:
Hanna Wocial
Wójt Gminy Jakubów

1

FW: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GOLCZEWO w sprawie Monitoring samorządy $259

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,

Weronika Pabianek

Inspektor ds. księgowości budżetowej

Urząd Miejski w Golczewie

ul. Zwycięstwa 23

72-410 Golczewo

tel. 91 38 60 127

fax. 91 38 60 123

tel. bezpośredni 91 32 25 156

<http://www.golczewo.pl/> www.golczewo.pl

logo Golczewo

3

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej S.1431.03.2018 przez OZIMEK w sprawie Monitoring samorządy #2307

W nawiązaniu do wniosku o udzielenie informacji, przesyłam wnioskowane
informacje:
> - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
w gminie nie obowiązuje przedmiotowa uchwała

> - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
w gminie nie utworzono

> - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
nie powołano
> - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
http://ozimek.pl/static/img/k01/uchway_2013/277_03.pdf
> - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
2014-75 uchwał
2015-102 uchwały
2016-96 uchwał
> - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
2014-0
2015-3
2016-3
> - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
nie utworzono
> - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
nie utworzono
> - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
http://ozimek.pl/static/img/k01/uchway_2014/370_3.pdf
> - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
http://ozimek.pl/static/img/k01/zarzadzenia2014/ZarzadzenieBO.0050.71.2014.pdf
http://ozimek.pl/static/img/k01/zarzadzenia2016/zarzadzenieBO.0050.89.2016.pdf
http://ozimek.pl/static/img/k01/zarzadzenia2016/zarzadzenieBO.0050.88.2016.pdf
> - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
http://ozimek.pl/static/img/k01/RM%202017/kwiecie%C5%84/XXXVII_232_17.pdf
http://ozimek.pl/static/img/k01/projekty_uchwal2016/maj%202016/XXIII_149_16.pdf
> - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
nie dotyczy
> - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.
budżet obywatelski funkcjonuje dopiero o 2017 roku
2017 rok- 200000,00 zł
2018 rok-250000,00 zł
>
> z poważaniem
>
> Barbara Durkalec
>
> Sekretarz Gminy Ozimek
>
> Urząd Gminy i Miasta w Ozimku
>
> Ul. Ks. Jana Dzierżona 4B
>
> 46-040 Ozimek
>
> Tel. +48 77 4622 837, Fax: +48 77 4622 811
>
> e-mail: sekretarz@ugim.ozimek.pl

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WIŚNIOWA (woj. małopolskie) w sprawie Monitoring samorządy #2070

SG.1431.1.2018.JW
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej o
treści jak poniżej, w załączeniu odpowiedź.

Z poważaniem
Jolanta Wolak
Sekretarz Gminy Wiśniowa

*Gmina Wiśniowa*
*Wiśniowa 441
32-412 Wiśniowa*
Tel: 12 271 40 86; 12 271 45 52
Fax: 12 271 45 50
Nip: 6811381938
Regon: 351556286
www.ug-wisniowa.pl <http://www.ug-wisniowa.pl/>
info@ug-wiśniowa.pl
<https://poczta.home.pl/mail/write?to=info@ug-wisniwoa.pl>

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 09.01.2018 roku przez LIPSKO w sprawie Monitoring samorządy $529

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji Publicznej
poniżej udzielam odpowiedzi:

Pytanie 1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,

odpowiedź: według dokumentów w latach 2014 -2018 nie była podjęta taka
uchwała.

Pytanie 2 Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego
(art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie),-

odpowiedź: NIE - według posiadanych dokumentów

Pytanie 3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego), -

odpowiedź: NIE - według posiadanych dokumentów

Pytanie 4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu
przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała

odpowiedź: TAK - Uchwała Nr XXIV/197/2012 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia
26 listopada 2012 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta i Gminy Lipsko (Dz. Urz.
Woj. Maz. z 2012 r. poz. 8458 -  data publikacji : 4 grudnia 2012 r.

Pytanie 5. Informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w
poszczególnych latach 2014-2016,

Odpowiedź:-ogółem  podjęto 247 uchwał: wyszczególnienie:*2014 - 16; 2015
-134; 2016 - 97*

Pytanie 6.informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z
mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,

odpowiedź: rok 2014 - 0, rok 2015 - 2, rok 2016 - 2

Pytanie 7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)

odpowiedź: TAK - Uchwała Nr XIX/98/2008 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia
28 stycznia 2008 r. w sprawie powołania i funkcjonowania młodzieżowej
Rady MiastaLipska;

Pytanie 8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)

Odpowiedź: NIE

Pytanie 9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1
ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego;

odpowiedź: Uchwała Nr VII/35/2015 Rady Miejskiej w Lipsku z dnia 23
marca 2015 r. w sprawie funduszu sołeckiego i Uchwała Nr VIII/46/2015
Rady Miejskiej w Lipsku z dnia 3 kwietnia 2015 r. zmieniająca uchwałę Nr
VII/35/2015 z dnia 23 marca 2015 r.

Pytanie 10. link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego,
wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

odpowiedź: wszystkie zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Lipsko
przesyłamy w formie skanów w załączeniu niniejszej odpowiedzi.( 3
załączniki)

Pytanie 11. czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny)
- rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

Pytanie 12. jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski
(partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę
konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie
realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),

odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

Pytanie 13. Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.

odpowiedź: W mieście i Gminie Lipsko nie funkcjonuje budżet obywatelski

--
Z Poważaniem,
Sekretarz Miasta i Gminy Lipsko
Artur Dygas
tel.: (48) 37 84 123

3

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - ?==?utf-8?q?Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PLATERÓWKA w sprawie Monitoring samorządy #440

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres urzadgminywplaterowce@xl.wp.pl.

Uwaga: To potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GOSTYŃ w sprawie Monitoring samorządy $270

O.1431.018

Szymon Osowski

Bartosz Wilk

Sieć obywatelska

Watchdog Polska

Szanowni Państwo,

poniżej przekazuję odpowiedzi na postawione przez Panów pytania złożone
w dniu 9 stycznia 2018 r. w trybie udostępnienia informacji publicznej.

1.Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała?

/Odpowiedź:/

/W gminie nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej, jednak kryteria oceny są zawarte w Regulaminie prac Komisji
Konkursowej przyjętego zarządzeniem Burmistrza Gostynia nr 664/2018 z
dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie powołania składu Komisji Konkursowej
na 2018 rok oraz regulaminu jej pracy./

/http://biuletyn.gostyn.pl/ordinances/content/9797 /

2.Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)?

/Odpowiedź:/

/Nie utworzono gminnej rady pożytku publicznego./

3.Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego)?

/Odpowiedź:/

/Nie powołano rady oświatowej./

4.Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała?

/Odpowiedź:/

/Tak, http://biuletyn.gostyn.pl/resolutions/content/837/

5.Informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016.

Odpowiedź:

/Podjęte uchwały publikowane są na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej http://biuletyn.gostyn.pl/resolutions/86 /

6.Informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016.

/Odpowiedź:/

/Rok 2014 – 0/

/Rok 2015 – 1 raz/

/Rok 2016 – 1 raz/

7.Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)?

/Odpowiedź:/

/W gminie Gostyń utworzono Młodzieżową Radę Miejską./

8.Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)?

/Odpowiedź:/

/W gminie Gostyń powołano Gminną Radę Seniorów./

9.Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego?

/Odpowiedź:/

/W gminie Gostyń wyodrębniono fundusz sołecki./

/http://biuletyn.gostyn.pl/resolutions/content/941 /

10.Link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie.

/Odpowiedź:/

/Fundusz sołecki realizowany jest na podstawie ustawy o samorządzie
gminnym./

11.Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego)?

/Odpowiedź:/

/W gminie od 2018 roku nie funkcjonuje budżet obywatelski./

12.Jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny).

/Odpowiedź:/

/Nie funkcjonuje./

13.Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.

/Odpowiedź:/

/Rok 2014 – 350.000 zł/

/Rok 2015 – 1.000.000 zł/

/Rok 2016 – 1.000.000 zł/

--
Ewa Dąbrowska-Gulcz
Wydział Organizacyjny
Urząd Miejski w Gostyniu
Rynek 2, 63-800 Gostyń
tel. 65 5752113; fax 65 5752114
www.gostyn.pl

Wysyłanie wiadomości e-mail: wniosek o udost. przez CHRZYPSKO WIELKIE w sprawie Monitoring samorządy $125

Szanowni Państwo,

wywiązując się z ustawowego obowiązku udzielenia informacji publicznej,
w załączniku przesyła żądane informacje.

Z poważaniem

Małgorzata Borowicz
e-mail: promocja@chrzypsko.pl tel: 61 29 51 011

Urząd Gminy Chrzypsko Wielkie
ul. Główna 15, 64-412 Chrzypsko Wielkie
www.chrzypsko.pl e-mail:urzad@chrzypsko.pl

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CERANÓW w sprawie Monitoring samorządy $104

Ceranów dnia 19 stycznia 2018 roku

1431.3.2018 Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

Urząd Gminy Ceranów w załączeniu przesyła odpowiedz na wniosek z dnia 9 stycznia 2018 roku
w sprawie realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Anastazja Kierył
Urząd Gminy Ceranów
25 7870779 wew.27

Informacja Publiczna przez KOŃSKOWOLA w sprawie Monitoring samorządy #1028

Końskowola, dnia 18 stycznia 2018r.

Or.1431.4.2018

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd
Gminy Końskowola informuje:

1.Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu… - NIE

2.Czy utworzono gminna radę działalności pożytku publicznego – TAK

3.Czy powołano w gminie radę oświatową – NIE

4.Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzenia
konsultacji z mieszkańcami… - NIE

5.Informacja o liczbie przyjętych uchwał…. – w 2014 r. – 58, 2015 – 93,
2016 -55.

6.Informacja o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami… -
proszę określić rodzaj konsultacji.

7.Czy utworzono młodzieżową radę gminy – NIE

8.Czy utworzono gminna radę seniorów – NIE

9.Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki… - NIE

10.Link do obowiązujących zarządzeń… - Nie dotyczy

11.Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski… - NIE

12.Jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski 9 partycypacyjny)… -
NIE DOTYCZY

13.Jaka była kwota budżetu obywatelskiego…… - NIE DOTYCZY

Krzysztof Bartuzi

Sekretarz Gminy Końskowola

--
Pozdrawiam
Stanisława Próchniak
Insp ds. obsługi organów gminy

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez RZEPIN w sprawie Monitoring samorządy #1431

Witam,
W załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia 2018 r. Proszę o potwierdzenie otrzymania ODPOWIEDZI.
Z POWAŻANIEM
Natalia Kliszczak
Sekretariat UM Rzepin

1

udostępnienie informacji publicznej OS. IV.143.5/ 2018 przez TORZYM w sprawie Monitoring samorządy #1448

OS.IV.143.4.2018
Odpowiedź (w załącznikach) na wniosek (data wpływu 10.01.18) o udostępnienie informacji publicznej

2

informacja publiczna przez LIDZBARK WARMIŃSKI w sprawie Monitoring samorządy $519

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam skan z odpowiedzią na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Wiesław Skrętkowski- Kierownik Referatu

Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim

1

wniosek o udostępnienie informacji publicznej - odpowiedź przez PODGÓRZYN w sprawie Monitoring samorządy #441

Dzień dobry, w załączeniu odpowiedź na przesłany prze Państwa wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.
Proszę o potwierdzenie otrzymania dokumentu.

Przemek Linke
UG w Podgórzynie

1

Odpowiedź na wniosek w sprawie udzielenia informacji publicznej przez BOLESŁAWIEC w sprawie Monitoring samorządy #339

Dzień dobry,

Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
wpłynął w dniu 9 stycznia 2018 r., informuję:

Ad 1 Gmina Miejska Bolesławiec nie przyjęła uchwały dotyczącej trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w
ramach inicjatywy lokalnej.

Ad 2 W Gminie Miejskiej Bolesławiec nie funkcjonuje gminna rada działalności
pożytku publicznego.

Ad 3 W Gminie Miejskiej Bolesławiec nie powołano rady oświatowej.

Ad 4 W Gminie Miejskiej Bolesławiec obowiązuje uchwała Nr XL/327/09 Rady
Miasta Bolesławiec z dnia 27 maja 2009 r. w sprawie określenia zasad
przeprowadzania konsultacji społecznych wśród mieszkańców miasta Bolesławiec
http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/?id=51887

Ad 5 2014 r. - 117; 2015r. - 173; 2016r. - 121.

Ad 6 2014 r.- 4 ; 2015 r. - 6 ; 2016 r. - 6

Ad 7 W Gminie Miejskiej Bolesławiec działa Młodzieżowa Rada Miasta.

Ad 8 W Gminie Miejskiej Bolesławiec działa Bolesławiecka Rada Seniorów.

Ad 9 W Gminie nie ma sołectw.

Ad 10 Nie dotyczy.

Ad 11 Nie funkcjonuje.

Ad 12 Nie funkcjonuje.

Ad 13 Nie dotyczy.

pozdrawiam

Sylwia Chruszcz

Kierownik Referatu Organów Gminy Miejskiej

Urząd Miasta Bolesławiec

Bolesławiec, ul. Rynek 41

tel. 75 645 64 14

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informachji publicznej przez STRYSZÓW w sprawie Monitoring samorządy #2044

Stryszów, dnia 19 stycznia 2018 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
Warszawa

Urząd Gminy w Stryszowie poniżej udziela odpowiedzi na zadane pytania we wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 09 stycznia 2018 r.:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) - NIE
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) - NIE
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego) - NIE
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym) - www.stryszow.pl - BIP - Uchwała Nr XXX/193/2010 z dnia 21.05.2010 r.
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014- 1, 2015 - 1, 2016 - 3
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym) - NIE
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym) - NIE
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim)- TAK www.stryszow.pl - BIP - Uchwała Nr IV/18/2015 z dnia 06.03.2015
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty - NIE

Z poważaniem
Sekretarz Gminy
Krystyna Pułka