Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez WOJCIECHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #513

Dzień dobry,

w załączniku przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udzieleniu
informacji publicznej.

Urząd Gminy w Wojciechowie

Wojciechów 5

24-204 Wojciechów

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29079@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Gmina Szamocin przez SZAMOCIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2202

Dzień dobry

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
publicznych. Odpowiadając na maila z dnia 28-09-2020 udzielam
następujących informacji:

Ad. 1 Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)

odp. Załatwiamy sprawy za pośrednictwem ePuap, zwykłym mailem lub za
pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym

Ad. 2 Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

odp. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad. 3 Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

odp. Nie

Ad. 4 Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

odp. Mało jest osób, którzy mogliby skorzystać z formy elektronicznej w
załatwieniu spraw, ponieważ nie posiadają podpisu elektronicznego bądź
profilu zaufanego. Mam nadzieję ze po wprowadzeniu w urzędzie e-usług to
się zmieni i więcej osób skorzysta z cyfrowych rozwiązań przy
załatwianiu swych spraw.

AD. 5 Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?

odp. Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

--
Pozdrawiam,
Renata Młynarczyk
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szamocin

Cyfryzacja gmin przez NIEDŹWIADA w sprawie Cyfryzacja urzędów #501

Dzień dobry,

w związku ze złożonym wnioskiem z dnia 28.09.2020 r. o udostępnienie
informacji publicznej w załączeniu przesyłam odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi):

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap,

d) Zwykłym mailem.

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź):

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%).

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie.

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi):

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją,

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba.

Agnieszka Kamińska

Urząd Gminy Niedźwiada

Cyfryzacja gmin przez POŁAJEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2282

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej, informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--

pozdrawiam

Bartosz Peksa

Inspektor

Urząd Gminy Połajewo

ul. Obornicka 6a

64-710 Połajewo

tel. 67 25 67 028 wew. 29

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez GODZIANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #664

Dzień dobry,

w załączniku odpowiedź.

Z poważaniem

Agata Madej

Sekretariat Urzędu Gminy

------------------------------------

Urząd Gminy w Godzianowie

ul. Klonowa 5

96-126 Godzianów

(46) 831 11 20

<http://www.godzianow.pl/> www.godzianow.pl

1

Re: Cyfryzacja gmin przez NOWA SÓL w sprawie Cyfryzacja urzędów #570

Nowa Sól, 30.09.2020 r.

SK.1431.54.2020

Poniżej przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej:

Ad. 1 odp. A i D

Ad. 2 odp. C

Ad. 3 odp. B

Ad. 4 odp. C

Ad. 5 odp. D

--
z poważaniem
Magdalena Wierzbińska
Inspektor ds. administracyjno - organizacyjnych
Sekretariat Wójta Gminy Nowa Sól

Urząd Gminy Nowa Sól
ul. Moniuszki 3A
67-100 Nowa Sól
tel. 68-387-20-16

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29136@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
z poważaniem
Magdalena Wierzbińska
Inspektor ds. administracyjno - organizacyjnych
Sekretariat Wójta Gminy Nowa Sól

Urząd Gminy Nowa Sól
ul. Moniuszki 3A
67-100 Nowa Sól
tel. 68-387-20-16

odp. na wniosek udost inf przez BANIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2450

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji udzielam następujących
odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Kalina Wójcik

Urząd Gminy Banie

ul. Skośna 6

74-110 Banie

tel. 91 4166 381 wew.33

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez PIĄTEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #747

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej

Z poważaniem

Jacek Michalski

St. Informatyk/Promocja Gminy

tel. 24 722-12-37
mobile 790 343 024

Urząd Miejski w Piątku

99-120 Piątek, ul. Rynek 16

tel. 24 722-19-19 fax: 24 722-19-09

www.gminapiatek.pl

Przetwarzanie danych osobowych

W związku z obowiązkami nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w załączonym
<http://www.bip.ugpiatek.pl/?cid=265> linku przekazujemy informację
dotyczącą sposobu przetwarzania Pana/Pani danych osobowych.

2

odp. informacja publiczna przez SUCHAŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2407

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udzielenie
informacji publicznej nt. cyfryzacji gmin wraz z klauzulą informacyjną.

Grażyna Siwek - Sekretarz

Urząd Miejski w Suchaniu

ul. Pomorska 72

73-132 Suchań

2

RE: Cyfryzacja gmin przez UJAZD w sprawie Cyfryzacja urzędów #1364

Dzień dobry,

Poniżej znajdują się odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej na temat Cyfryzacji gmin:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób – zakładka „Zapytaj burmistrza” na stronie internetowej.
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Magdalena Weber-Koziarska

Sekretariat

Urząd Miejski w Ujeździe

ul. Sławięcicka 19, 47-143 Ujazd

tel. 77 404 87 50, fax 77 404 87 63

<mailto:umig@ujazd.pl> umig@ujazd.pl, <http://www.ujazd.pl/> www.ujazd.pl

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klauzula Informacyjna

Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Ujeździe z/s ul. Sławięcicka 19, 47-143 Ujazd, jest Burmistrz Ujazdu, Pani/Pana dane osobowe, przetwarzane będą w celu realizacji zadań nałożonych na urząd, wynikających z prawa, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych, do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Pełna treść informacji o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest na stronie internetowej Urzędu – www.ujazd.pl w zakładce Urząd Miejski/Ochrona danych osobowych, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, w wersji papierowej w Sekretariacie Urzędu oraz na tablicach ogłoszeń i w każdym wydziale Urzędu.

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej. Jeśli nie Pani/Pan jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymała Pani/Pan niniejszy przekaz wskutek błędu, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

_______
Dbaj o środowisko! Zanim wydrukujesz, pomyśl, czy potrzebujesz.
Please take care of the environment - think before you print!

Odp. informacja publiczna przez PSZCZÓŁKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1748

Pszczółki, 2020-09-30

SGP.1431.11.2020.OL

Pan Szymon Osowski

Pani Katarzyna Batko-Tołuć

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

e-mail: sprawa-30314@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-30314@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r., poniżej przesyłam odpowiedzi, które
stanowią informację publiczną.

Ad 1. Urząd Gminy w Pszczółkach umożliwia mieszkańcom załatwianie spraw za
pośrednictwem ePuap oraz zwykłym mailem.

Ad 3. W urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów jako system
wspierający.

Ad 5. Obecnie nie uczestniczymy w programie cyfrowej transformacji urzędu.

Jednocześnie informuję, że odpowiedzi w pozostałym zakresie nie stanowią
informacji publicznej. Zgodnie z wyrokiem WSA w Gliwicach IV SAB/GI 226/17
informacja, aby mogła być przedmiotem jej udostępnienia w trybie przepisów
ustawy o dostępie do informacji publicznej, musi istnieć w formie utrwalonej
(zmaterializowanej), tzn. powinna być zapisana na nośniku informacji, bez
względu na jego charakter oraz musi odnosić się do istniejącego stanu
rzeczy, a więc dotyczyć sfery faktów. Wymogów tych nie spełniają odpowiedzi
na pytania dotyczące m.in. opinii pracowników urzędu.

Z poważaniem

Z up. Wójta

/-/ Olga Laskowska

Sekretarz Gminy

RE: Cyfryzacja gmin przez JONKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2062

[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] Dzień Dobry

Poniżej przedstawiam odpowiedzi na zadane pytania

Pozdrawiam

Arkadiusz Adamkiewicz

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:52:38 -0000

Nadawca:

sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Odpowiedź-Do:

sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Adresat:

sekretariat@jonkowo.pl <mailto:sekretariat@jonkowo.pl>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - TAK www.e.jonkowo.pl <http://www.e.jonkowo.pl>
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - tak identyfikacja konta za pomocą PESEL – wizyta w urzędzie lub PZ

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - TAK
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - TAK
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - Mieszkańcy nie są przekonani do e-usług, pomimo reklamy mało osób się rejestruje na platformie e-usługi

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany[Arkadiusz Adamkiewicz UG Jonkowo] - TAK
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30628@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjM1ODQ1LjI0ODE4LjEyNDkxMzA3MzY3OTExMDE1MzA1QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTI6MzggLTAwMDB8c2VrcmV0YXJpYXRAam9ua293by5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>

Odp: Cyfryzacja gmin przez KRUKLANKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2082

W załączeniu odpowiedź na inf.publiczną Barbara Ginkowska





Dnia 28 września 2020 07:52 sprawa-30648@fedrowanie.siecob napisał(a):



Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. d) Zwykłym mailem e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? a) Tak b) Nie c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona d) Nie, choć byłaby taka potrzeba e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30648@fedrowanie.siecob

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/ www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

Cyfryzacja gmin przez ŁUKTA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2036

Dzień dobry, w odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w
sprawie Cyfryzacji gminy przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam

Piotr Kawiecki

Informatyk

Urząd Gminy Łukta

ul. Mazurska 2

14-105 Łukta

tel. 89 647 50 70

Odpowiedź na informację publiczną - wniosek przez GALEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #729

Wniosek o informację publiczną

Od:

Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska
22/2 | 02-605 Warszawa

Treść wniosku

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29295@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29295@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Odpowiedź:

Ad1: A, D

Ad2: C

Ad3: B

Ad4: A

AD5: B

Z poważaniem



Piotr Rybak
Informatyk
Urząd Gminy w Galewicach
ul. Wieluńska 5, 98-405 Galewice
tel.(62) 783-86-34
e-mail:p.rybak@galewice.pl
<http://galewice.pl/> www.galewice.pl

_____

Pomyśl o środowisku. Nie drukuj tej wiadomości, jeśli nie musisz.

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Galewice z siedzibą ul.
Wieluńska 5, 98-405 Galewice. Kontakt z Inspektorem ochrony danych możliwy
jest drogą mailową: inspektor@myiod.pl. Dane będą przetwarzane w celu
odpowiedzi na przesłaną korespondencje. Szczegółowa treść klauzuli
informacyjnej znajduje się w pod danymi kontaktowymi na stronie internetowej
Administratora danych pod adresem:
<http://www.galewice.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=199&strona=1>
www.galewice.pl/kontakt

Ta wiadomość jest przeznaczona do wyłącznego użytku jej adresata. Jeśli
otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o bezzwłoczne
skontaktowanie się z nadawcą oraz jej usunięcie. Jeśli nie są Państwo
adresatem tej wiadomości, to jej wykorzystanie, w szczególności poprzez
rozpowszechnianie, dystrybucję, powielanie, publikację wiadomości lub
zawartych w niej informacji i/lub dokumentów, jest zabronione.

2

odpowiedź przez WOLSZTYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2141

W załączeniu odpowiedź na wniosek

--
_______________________
Z poważaniem

Ewelina Grinig
Sekretariat Burmistrza Wolsztyna
tel. 68-347-45-03

1

RE: *** SPAM *** *** SPAM *** Cyfryzacja gmin przez UNISŁAW w sprawie Cyfryzacja urzędów #246

OP.1431.27.2020

W odpowiedzi na poniższy wniosek o udzielenie informacji publicznej Gmina Unisław informuje:

Ad. 1) a, d

Ad. 2) c

Ad. 3) b

Ad. 4) a, c

Ad. 5) b

Sylwester Kurdynowski

Urząd Gminy w Unisławiu

ul. Parkowa 20

86-260 Unisław

tel. (56) 686 60 06

tel. kom. 533303008

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych, w posiadaniu których jest Urząd Gminy w Unisławiu, jest Wójt Gminy Unisław, ul. Parkowa 20, 86-260 Unisław. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych w Urzędzie Gminy, z którym można się kontaktować poprzez e-mail iod@unislaw.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust.1. lit. a, b oraz e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r., w celu obsługi i realizacji zadań i obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz zadań realizowanych na wniosek, żądanie lub w związku z umową zawartą ze stroną. Administrator nie udostępnia ani nie przekazuje danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym zgodnie z obowiązującymi przepisami (np. sąd, policja itd.) oraz podmiotom przetwarzającym na zlecenie administratora, z zachowaniem ochrony tych danych. Dane będą przechowywane w czasie niezbędnym do zrealizowania celu. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych, ich poprawienia, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetworzenia, przeniesienia oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Dane osobowe, w których posiadaniu jest urząd nie będą podlegać zautomatyzowaniu i profilowaniu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanego celu.

Informacja zawarta w niniejszej wiadomości lub dowolnym jej załączniku może być chroniona i objęta zakazem jej ujawniania. Jeśli nie jesteś jej zamierzonym adresatem lub pośrednikiem upoważnionym do jej przekazania adresatowi, niniejszym informuję, że wszelkie rozprowadzanie, dystrybucja i powielanie niniejszej wiadomości lub jej załączników, bądź inne działanie o podobnym charakterze jest prawnie zabronione. Jeżeli otrzymałeś tę wiadomość omyłkowo, proszę niezwłocznie zawiadomić nadawcę wysyłając odpowiedź na niniejszą wiadomość i usunąć ją z komputera bez otwierania załączników. Dziękuję.

BĄDŹ EKO - Chroń środowisko – nie drukuj tej wiadomości jeśli nie musisz

1

Re: Cyfryzacja gmin przez OROŃSKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1138

Dzień dobry,

W odpowiedzi na Państwa zapytanie, odpowiadam:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a)_Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b_) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym_
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) _Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)_
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) _Tak_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) _Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c)_Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona_
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam
Dariusz Tomczyk
Sekretarz Gminy Orońsko
tel.: 48 618-59-11
e-mail: sekretarz@oronsko.pl

Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo wzbronione.

Urząd Gminy w Orońsku
ul. Szkolna 8; 26-505 Orońsko
tel.: 48 618-59-00; fax: 48 618-59-59
e-mail: gmina@oronsko.pl; www.oronsko.pl

W dniu 28.09.2020 o 07:49, sprawa-29704@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WODZIERADY w sprawie Cyfryzacja urzędów #810

W Załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej ,
który wpłyną na adres urzędu urzad@wodzierady.pl
<mailto:urzad@wodzierady.pl>

W dniu 28.09.2020 z tematem "Cyfryzacja gmin"

Z poważaniem

Kamil Wodziński

Informatyk UG Wodzierady

Wodzierady 24, 98-105 Wodzierady

<mailto:informatyk@wodzierady.pl> informatyk@wodzierady.pl

<http://www.wodzierady.pl> www.wodzierady.pl

bip.wodzierady.pl

tel. 43 677 49 73

tel. 43 677 33 22 / 43 677 33 23 (wew. 23)

____________
Virus checked by G DATA ANTIVIRUS
Wersja: AVA 25.27188 z 30.09.2020
Informacje: www.gdata.pl

2

RE: Cyfryzacja gmin przez ZAKRZEWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #325

Urząd Gminy w Zakrzewie w załączeniu przesyła odpowiedź na poniższy wniosek.

Z poważaniem

Jan Bąk

UG Zakrzewo

2

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BYCZYNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1315

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@byczyna.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 2020-09-28 07:49

odczytano w dniu 2020-09-30 06:42.

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez ŻYTNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #751

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres sekretarz@zytno.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez WRÓBLEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #671

Dzień dobry.

Szanowni Państwo,

W załączeniu odpowiedź na niniejszy wniosek.

Z poważaniem,

Tomasz Woźniak

Wójt Gminy Wróblew

2

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez BIELAWY w sprawie Cyfryzacja urzędów #773

Twoja wiadomość

Do: ugbielawy@lodz.home.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:48

odczytano w dniu 29.09.2020 15:21.