Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin przez RÓŻAN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1215

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

1

Odpowiedź na wniosek przez KSIĄŻ WIELKOPOLSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2335

Dzień dobry,

poniżej przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_d) Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
_d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
_b) Nie_
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba_
e) Inne, jakie.

--
*Jagoda Szaroszyk*/
/
/Stanowisko ds.obsługi sekretariatu i promocji gminy/

**

*Urzą**d Miejski w Książu Wlkp.**
**ul. Stacha Wichury 11a**
**63-130 Książ Wlkp. *

tel. 612822001 wew. 10 lub 612822033
e-mail: urzad@ksiaz-wlkp.pl
www.ksiaz-wlkp.pl

Ta wiadomość zawiera informacje, które mogą być w całości lub części
poufne i/lub objęte ochroną prawną i/lub tajemnicą służbową. Jeżeli
wiadomość niniejsza została otrzymana przez pomyłkę, proszę zawiadomić
nadawcę wysyłając odpowiedź na tę wiadomość. Jeśli nie są Państwo
zamierzonym i/lub właściwym odbiorcą niniejszej wiadomości to nie mogą
jej Państwo używać, ujawniać, rozpowszechniać, kopiować, drukować ani
korzystać z niej. Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Urząd Miejski w Książu Wlkp., ul. Stacha Wichury 11 a,
63-130 Książ Wlkp. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych
Osobowych: e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, tel. 792 304 042. Pani/Pana
dane osobowe (w szczególności: imię, nazwisko, e-mail, nr telefonu i
dane podane w korespondencji) są przetwarzane m.in. w celu załatwiania
sprawy i prowadzenia korespondencji i/lub w innych celach. Pani/Pana
dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów
oraz czas wynikający z przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe mogą
zostać przekazane do innych podmiotów. Prosimy o zapoznanie się z
przysługującymi Pani/Panu uprawnieniami oraz pełną treścią obowiązku
informacyjnego dostępnego pod adresem: Dane osobowe
<https://www.ksiaz-wlkp.pl/bip/?pid=215/>

W dniu 2020-09-28 o 07:53, sprawa-30901@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Re: Cyfryzacja gmin przez CHODZIEŻ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2200

SG.1431.36.2020
Chodzież, 01.10.2020r.

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

Odpowiadając na wniosek w sprawie udostepnienia informacji publicznej przedkładam odpowiedzi na zadane pytania:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? Wdrożenie pełnej elektronizacji usług wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, co w sposób zdecydowany powoduje odłożenie w czasie tych zadań. Ponadto zbyt mało mieszkańców obecnie korzysta z wdrożonych przez nas rozwiązań mimo dużej promocji tych usług.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie. Podpisaliśmy deklarację udziału w dwóch projektach finansowanych ze środków zewnętrznych. Czekamy na rozstrzygnięcie. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia będziemy rozszerzać zakres świadczonych elektronicznie usług.

Z poważaniem
--
Katarzyna Staśkowiak
Sekretarz Gminy
email: kstaskowiak@gminachodziez.pl
tel. 67 28 21 608
kom. 728 814 037

RE: Cyfryzacja gmin przez LISKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2150

Dzień dobry,

W załączniku przesyłam odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Patrycja Wesołek

URZĄD GMINY W LISKOWIE

ul. ks. Wacława Blizińskiego 56

62-850 Lisków, pow. kaliski, woj. wielkopolskie

tel.: 62 76 34 114, fax: 62 594 48 07

email: gmina@liskow.pl

2

Re: Cyfryzacja gmin przez JANOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2061

Witam,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na poniższy wniosek.

Z wyrazami szacunku,

Dorota Paczyńska
Sekretarz Gminy
e-mail: sekretarz@janowo.pl <mailto:sekretarz@janowo.pl>
tel. +48 89 650 40 04

Urząd Gminy Janowo
13-113 Janowo, ul. Przasnyska 14
tel. +48 89 626 44 80
fax +48 89 626 44 80 wewn. 100
www.janowo.pl <http://www.janowo.pl>

Niniejsza wiadomość została wysłana automatycznie i jest przeznaczona
wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o
charakterze poufnym. W razie stwierdzenia, że nie jesteś zamierzonym
adresatem, prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.

W dniu 28.09.2020 o 07:52, sprawa-30627@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Odpowiedź na wniosek. przez IWANOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #837

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

Paweł Morek

Inspektor ds. Zarzadządzania Kryzysowego,

Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Akcji Kurierskiej

______________________________________________

Urząd Gminy Iwanowice

Iwanowice Włościańskie

ul. Ojcowska 11

32-095 Iwanowice

tel. 12 388 40 03 wew. 17

fax. 12 388 40 30 wew. 23

www.iwanowice.pl

<mailto:adm@iwanowice.malopolska.pl> adm@iwanowice.malopolska.pl

Klauzula Poufności

Niniejsza wiadomość e-mail i jej załącznik jest przeznaczona jedynie dla
zamierzonego adresata. Zawiera ona informacje, które mogą mieć charakter
poufny i/lub są chronione przed rozpowszechnianiem i udostępnianiem osobom
trzecim pod rygorem konsekwencji prawnych. Jeśli nie jest Pan/Pani
zamierzonym adresatem niniejszej wiadomości nie powinien jej Pan/Pani
czytać, kopiować lub używać czy tez przekazywać osobom trzecim.
Nieautoryzowane użycie, kopiowanie i udostępnianie osobom trzecim jest
surowo zabronione i może pociągnąć za sobą konsekwencje prawne. W przypadku
błędnego zaadresowania prosimy niezwłocznie powiadomić nadawcę mailem
zwrotnym lub telefonicznie oraz wykasować wiadomość.

2

odpowiedzi- cyfryzacja gmin przez PROMNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1210

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29776@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Urząd Gminy Promna

Monika Zychowska

Re: Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin przez TOMASZÓW MAZOWIECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #715

Dzień dobry,

w załączniku przesyłam odpowiedź na pismo z dnia 28 września 2020 roku.

Z poważaniem,

Daniel Wolski
Koordynator Zespołu Informatyków
Główny Specjalista ds. projektów graficznych

mobile: +48 798 781 403
e-mail: daniel.wolski@tomaszow-maz.pl

*Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim*
ul. POW 10/16
97-200 Tomaszów Mazowiecki
W dniu 28.09.2020 o 11:42, Piotr Zwardoń pisze:

1

odpowiedź na wniosek przez WYRY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1846

Dzień dobry

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuję
jak następuje:

1.  Rozwiązania cyfrowe jakie oferuje mieszkańcom urząd to:
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap.
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym.
c) Zwykłym mailem.

2. Możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w urzędzie
kształtuje się na poziomie od 50 do 75% - większość usług urzędu jest
już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w
urzędzie

3. Na dzień udzielania odpowiedzi na wniosek, w urzędzie funkcjonuje
Elektroniczny Obieg Dokumentów.

4. W transformacji cyfrowej urzędu utrudnienie rodzi brak pieniędzy na
poczynienie stosownych inwestycji.

5. Urząd nie uczestniczy obecnie w żadnym programie cyfrowej
transformacji, choć byłaby taka potrzeba.

z poważaniem

Beata Stencel-Badocha
Urząd Gminy Wyry
ul. Główna 133
43-175 Wyry
tel. 32 325 68 00
fax 32 325 68 09

--------------------------

Ochrona Danych Osobowych - dowiedz się, w jaki sposób Urząd Gminy Wyry
przetwarza Twoje dane osobowe oraz jakie masz związane z tym prawa -
wejdź na stronę www Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
<http://bip.ugwyry.rekord.pl/BIP.aspx?Sel=3319955>

Odpowiedź na wniosek przez GRABÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #679

Dzień dobry, w nawiązaniu do wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.08.2020r. przekazuję wnioskowana dane poprzez wytłuszczenie właściwych odpowiedzi.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam

Jarosław Głowacki

Sekretarz Gminy Grabów

Odpowiedź Fwd: Cyfryzacja gmin przez CEKCYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #299

Dzień dobry,
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej poniżej
udzielam odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku (poprawne odpowiedzi
podkreślone):

Z poważaniem
Anna Emmert
Urząd Gminy w Cekcynie

--- Treść przekazanej wiadomości --
Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:46:33 -0000
Nadawca: sprawa-28865@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-28865@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: sekretarz@cekcyn.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*_a) Tak_*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_*
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba_*
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-28865@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Cyfryzacja gmin przez BOBROWNIKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1815

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek dot. udostępnienia informacji publicznej.

Z poważaniem,
Julia Chwała
Sekretariat Wójta Gminy Bobrowniki
Referat Organizacyjny
---------------------------------------------------------
Urząd Gminy w Bobrownikach
ul. Gminna 8 42-583 Bobrowniki
TERYT 2401042
tel. +48 32 287 78 87; +48 32 287 78 88
fax. +48 32 287 74 86
Web: http://www.bobrowniki.pl
BIP: http://bip.bobrowniki.pl
EBOI: http://ugbobrowniki.eboi.pl
---------------------------------------------------------
Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
---------------------------------------------------------
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Bobrowniki (Gminna 8, 42-583 Bobrowniki) dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego źródła uprawniającego do kontaktu z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.
---------------------------------------------------------

1

odpowiedź na informację publiczną z dnia 28.09.2020 przez MAŁOMICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #636

Dzień Dobry,

W załączeniu odpowiedź na informacje publiczną

Sekretarz Gminy Małomice

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. przez OJRZEŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1206

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dn.25.09.2020 r.

Kamila Włodkowska

Urząd Gminy w Ojrzeniu

ul. Ciechanowska 27

06-456 Ojrzeń

tel. 23 671 83 20

1

Cyfryzacja gmin odpowiedz przez WŁADYSŁAWÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2265

Dzień dobry

W załączniku przesyłam odpowiedz na Państwa pytania.

logo.jpg





stanowisko.jpg

Waldemar Leśniak

stanowisko.jpg

Stanowisko ds. informatyzacji i zabezpieczenia informacji

telefon.jpg

(63) 280 46 39

mail.jpg

admin@wladyslawow.pl

www.jpg

www.wladyslawow.pl

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Władysławów.

Inspektor danych osobowych: iod@wladyslawow.pl

7

Znak sprawy: ADM.1431.46.2020 przez STAROGARD GDAŃSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1664

Przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej.

--
Pozdrawiam,
Damian Plewako
Inspektor ds. organizacyjno-technicznych
tel. 58 56 250 67 wew. 101
---------------------------------------------
Urząd Gminy
w Starogardzie Gdańskim
ul. Sikorskiego 9
NIP 592-10-02-278
tel. 58 56 250 67
fax. 58 56 246 41
---------------------------------------------
ugstarogard.pl
bip.starogardgd.ug.pl
epuap.gov.pl - /ugstarogard/skrytka
---------------------------------------------
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w Starogardzie Gdańskim jest Wójt Gminy.
Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań ustawowych nałożonych na Wójta.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
• dostępu do swoich danych osobowych,
• żądania sprostowania swoich danych osobowych
• żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych
• przenoszenia swoich danych
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@ugstarogard.pl

--
Email sprawdzony przez Arcabit Internet Security
This email was scanned by Arcabit Internet Security

1

Pd: Cyfryzacja gmin przez BIAŁACZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #772

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Urząd Gminy Białaczów poniżej przedstawia odpowiedzi. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. d) Zwykłym mailem e) Inny sposób 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? a) Tak b) Nie c) Trudno powiedzieć 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową e) Inne, jakie- słaba przepustowość sieci internetu? 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona d) Nie, choć byłaby taka potrzeba e) Inne, jakie. Urząd Gminy Białaczów ul. Piotrkowska 12 26-307 Białaczów tel/fax 44 758-14-14 www.bialaczow.pl Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Białaczów. Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Masz prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji znajdziesz na stronie bialaczow.biuletyn.net bialaczow.biuletyn.net  w zakładce Ochrona Danych Osobowych.

Udostępnienie informacji - Gmina Mucharz przez MUCHARZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #951

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na Państwa wniosek udzielam następujących odpowiedzi:

Ad. 1

a. i d)

ad. 2

a)

ad.3

b)

ad. 4

c)

ad.5

d)

Z poważaniem,

Paweł Paździora

Sekretarz Gminy Mucharz

Informacja publiczna przez ŁĄCKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #928

Dzień dobry,

Odpowiadając na wniosek złożony w trybie  art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. c
oraz art. 10 ust. 1 (Dz.U. z 2019 poz. 1429t.j.) Ustawy o dostępie do
Informacji Publicznej przekazuję wypełnioną ankietę:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_d) Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_a) Tak_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
_e) Inne, jakie? - Duża część mieszkańców gminy woli kontakt osobisty z
Urzędem
_

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba_
e) Inne, jakie.

--
Z poważaniem
Marek Rychlec
Kierownik Referatu Administracyjno-Organizacyjnego i Promocji
Urząd Gminy Łącko
33-390 Łącko 445
tel. 18/414 07 21
-------------------

RE: Cyfryzacja gmin przez ŁAŃCUT w sprawie Cyfryzacja urzędów #1524

W odpowiedzi na maila z dnia 28 września 2020 r. informuję:

Ad. 1

Odp: a), d)

Ad. 2

Odp: d)

Ad. 3

Odp: b)

Ad. 4

Odp: b)

Ad.5

Odp: b)

Z poważaniem

Bożena Siuzdak

dot. u.i.p. przez KRZĘCIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2455

W odpowiedzi na wniosek o u.i.p. z dnia 28.09.2020r. informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

a) spraw za pośrednictwem ePuap

d) zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie.

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

*Z poważaniem*

*Inspektor Ochrony Danych*

*oraz ds. zamówie**ń** publicznych, obs**ł**ugi wniosk**ó**w, skarg *

*i petycji mieszka**ń**c**ó**w oraz wniosków o udost**ę**pnienie informacji
publicznej*

*mgr in**ż**. Dariusz S. Kusal*

*tel. nr (95) 765 52-28*

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Krzęcin, ul. Tylna 7, 73 -
231 Krzęcin. Z Inspektorem Danych Osobowych można skontaktować się poprzez
email: ochrona.danych@krzecin.pl lub listownie. Informacje dotyczące
polityki ochrony danych znajdą Państwo tutaj
<https://krzecin.pl/aktualnosci/dzial/63>. Informacje znajdują się również
na stronie BIP.

Odpowiedź na wniosek przez ZABÓR w sprawie Cyfryzacja urzędów #618

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 roku.

--
Z poważaniem

Iwona Adamiak
Podinspektor ds. promocji

Urząd Gminy Zabór

tel. 68 321 83 00
fax. 68 321 83 01
e-mail: <mailto:iwona.adamiak@gminazabor.pl> iwona.adamiak@gminazabor.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA
Administratorem danych jest Wójt Gminy Zabór. Podstawą przetwarzania danych
są kompetencje gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym, a cel
przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę
prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane
podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie
umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez
okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach
art. od 15 do 22 RODO możesz wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść
sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania,
ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na
przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek
podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych, chyba że jest
warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych
informacji możesz zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w
urzędzie, na stronie BIP lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych
Osobowych Krzysztofem Pukaczewskim: <mailto:pukaczewski@hotmail.com>
pukaczewski@hotmail.com.

2

RE: Cyfryzacja gmin przez RZEPIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #623

Witam,

W załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. Proszę o potwierdzenie otrzymania odpowiedzi.

Z poważaniem

Natalia Kliszczak

Sekretariat UM Rzepin

1

1431.49.2020 przez RADZIECHOWY-WIEPRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1860

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek

Z poważaniem,

M. Biegun

UG Radziechowy – Wieprz

1