Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin przez SIECIECHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1281

Szanowni Państwo

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, poniżej przedkładam odpowiedzi na poszczególne pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
Wdrożony w Urzędzie Gminy Sieciechów system Elektronicznego Zarzadzania Dokumentacją w pełni się sprawdził, jest bardzo poręczny i praktyczny.

Z poważaniem

Mirosława Pachocka

Kierownik Referatu Organizacji, Nieruchomości i Zamówień Publicznych

Tel. 48 621 60 08 wew. 22

Odpowiedź na wniosek przez CZARNA BIAŁOSTOCKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1624

Szanowni Państwo

Przesyłam w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020
r.

Pozdrawiam

Bożena Kucharewicz

Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka, ul. Torowa
14A

tel. 85-713-13-40, fax. 85-713-13-49, <http://www.czarnabialostocka.pl/>
www.czarnabialostocka.pl, <mailto:um@czarnabialostocka.pl>
um@czarnabialostocka.pl

Informacja Administratora - zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO dotycząca
zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie BIP Urzędu
Miejskiego w Czarnej Białostockiej pod adresem:

https://bip.um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/ochronadanychosobowych/kla
uzula-informacyjna-ogolna-rodo-dla-klientow-urzedu-miejskiego-w-czarnej-bial
ostockiej.html

2

Dotyczy: Cyfryzacja gmin - odpowiedź na wniosek o informacje publiczną przez ZDZIESZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1302

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września 2020 r.

1. a), b), C)

2. b)

3. a)

4. b)

5. c)

Pozdrawiam

--

Witold Trybała
Urząd Miejski w Zdzieszowicach
ul. Bolesława Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice
telefon: 77 40 64 415
e-mail: iod@zdzieszowice.pl

------------------------------------------------------------------------
/*Informacja o przetwarzaniu danych osobowych */
/Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą
wykorzystywane przetwarzane dane osobowe, jest Urząd Miejski w
Zdzieszowicach reprezentowany przez Burmistrza Zdzieszowic.
Korespondencję do administratora należy kierować na adres: ul. Bolesława
Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice lub um@zdzieszowice.pl.
W celu uzyskania informacji o sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych oraz Twoich praw z tym związanych najlepiej skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych, poprzez e‑mail: iod@zdzieszowice.pl.
Wszystkie informacje, których przekazania wymaga od nas ogólne
rozporządzenie o ochronie danych (RODO), dostępne są na stronie
Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Zdzieszowicach
pod adresem https://bip.zdzieszowice.pl w zakładce Dane osobowe. Można
je także uzyskać w sekretariacie urzędu w godzinach pracy./

Re: Cyfryzacja gmin przez BODZENTYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1924

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej
udzielam odpowiedzi na przedmiotowe pytania:

Ad. 1.
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

Ad. 2.
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

Ad. 3.
a) Tak

Ad. 4.

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad. 5.

c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

W dniu 2020-09-29 o 12:13, UMiG Bodzentyn pisze:

Re: Cyfryzacja gmin przez LWÓWEK ŚLĄSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #205

W dniu 2020-09-28 o 07:45, sprawa-28771@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--

Szanowni Państwo, informujemy, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), w związku z powyższym spełniając obowiązek
informacyjny poniżej załączamy klauzulę informacyjną:

Czytaj więcej.. <http://assets.lwowekslaski.pl/pliki/rodo.pdf>

2

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej - odpowiedź przez KOCHANOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1772

SE.1431.48.2020 Kochanowice, dnia 12.10.2020 r.

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

Ul. Ursynowska 22/2

02 – 605 Warszawa

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. dotyczący cyfryzacji urzędu, przesyłam poniżej wnioskowane dane.

Z poważaniem

Andrzej Domagała

Sekretarz Gminy

informacja publiczna przez GRODZISK MAZOWIECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1266

dot. IP.1431.109.2020

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem

--
Emilia Jędrzejczyk
Koordynator ds. Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
ul. T.Kościuszki 32a
05-825 Grodzisk Mazowiecki
tel. 22 755 55 34, 22 463 46 59
690 542 574

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przez Białystok w sprawie Cyfryzacja urzędów #1587

Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie rozwiązań cyfrowych przy załatwianiu spraw w Urzędzie.

Ewa Krystyna Buko
Departament Organizacyjny i Nadzoru
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok
tel. 85 869 61 63
[ http://www.bialystok.pl/ ] [ http://www.twitter.com/wbialystok ]

[ http://www.bialystok.pl/ | www.bialystok.pl ]
[ http://www.fb.com/wschodzacy.bialystok | www.fb.com/wschodzacy.bialystok ]
[ http://www.twitter.com/wbialystok | www.twitter.com/wbialystok ]

2

odpowiedź na wniosek przez STRZELCE OPOLSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1358

Szymon Osowski
Katarzyna Batko-Tołuć

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020 roku przesyłam poniższe odpowiedzi:

1. a), d)
2. b)
3. a)
4. żadne
5. c)

Dodatkowy komentarz: jedynym utrudnieniem we wdrożeniu usług cyfrowych jest przywiązanie petentów do tradycyjnych druków, wniosków i wizyt w urzędzie. To wciąż najpopularniejszy sposób załatwienia wielu spraw choć od lat informujemy o usługach elektronicznych.

Z poważaniem

MAŁGORZATA KORNAGA
Główny specjalista ds. informacji publicznej

URZĄD MIEJSKI
Pl. Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel. 77 404 93 88
kom. +48 668 993 707

RE: Cyfryzacja gmin przez LEŚNAPODLASKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #525

IP.1431.46.2020

W odpowiedzi na poniższy wniosek, działając na podstawie art. 13 ust.2 ustawy o dostępie do informacji publicznej z uwagi na czasową nieobecność pracownika merytorycznego wyznaczam nowy termin załatwienia sprawy tj. do 15.10.2020 r.

Z poważaniem,

Anna Bąkowska

UG Leśna Podlaska

1

odpowiedź na inf. publiczną przez NOWE MIASTO n. PILICĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1069

<http://www.nowemiasto.pl/_portals_/nowemiasto/CKFiles/uploads/herb_nm2.png>
Urząd Miasta i Gminy
Pl.O.H. Koźmińskiego 1/2, 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą
tel. 48 674 10 98, 48 674 10 60, 48 674 11 23; fax 48 674 11 79
oficjalny serwis internetowy: www.nowemiasto.pl
email:nowemiasto@nowemiasto.pl <mailto:nowemiasto@nowemiasto.pl>

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowe Miasto nad Pilicą
(adres: pl. O. H. Koźmińskiego 1/2 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą; numer
telefonu: 48 6741098). W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą
Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail:
<mailto:inspektor@cbi24.pl> inspektor@cbi24.pl.

Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych
ciążących na Administratorze. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres
niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania
określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych. Podstawą
prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów
przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora. Osoba, której dane
dotyczą ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich
poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia
swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do
usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa
danych oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy
przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego
rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.

Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych
osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22
ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

1

Odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 przez BIAŁA PISKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2056

--
/Z poważaniem,/
*/Damian Modzelewski/*
/Informatyk/
/tel. 87 424 13 59/
/email: informatyk@bialapiska.pl <mailto:informatyk@bialapiska.pl>/

//

*/Urząd Miejski w Białej Piskiej/*
/ul. Plac Adama Mickiewicza 25, 12-230 Biała Piska/
/tel. +48 87 4241350, faks +48 87 4241351/
/e-mail: _um@bialapiska.pl <mailto:um@bialapiska.pl>_, ,
//www.bialapiska.eu <http://www.bialapiska.eu/>///

Niniejsza wiadomość może zawierać informacje poufne lub kierowane tylko
do określonego adresata i jest przeznaczona wyłącznie do użytku podmiotu
lub osoby do której jest adresowana. Może być również objęta tajemnicą
zawodową lub być chroniona innymi przepisami prawnymi. Jeśli Pan/Pani
nie jest odbiorcą, dla którego wiadomość jest przeznaczona, proszę
niezwłocznie zawiadomić o tym nadawcę odpowiadając na nią oraz ją
skasować, przy czym zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie
lub rozpowszechnianie tej wiadomości, a w przypadku jego podjęcia może
być ono uznane za naruszające prawo. Z powodu możliwego przechwycenia,
uszkodzenia, zgubienia, zniszczenia danych, opóźnień lub niepełnej
transmisji oraz obecności wirusów, proces przesyłania poczty
elektronicznej nie gwarantuje bezpieczeństwa i braku błędów. Dlatego
nadawca nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy i pominięcia
występujące w treści tej wiadomości, które powstały na skutek jej
przesyłania. Jeżeli konieczna jest weryfikacja treści tej wiadomości,
prosimy przesłać wersję drukowaną.

Urząd Miejski w Białej Piskiej nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
szkód wynikających w następstwie przesłania niniejszej wiadomości lub z
powodu opóźnienia jej przekazu, nieuprawnionego pozyskania, uszkodzenia
lub zawirusowania. Jednocześnie  informujemy, że Urząd Miejski w Białej
Piskiej przetwarza dane osobowe, jako ich administrator, zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46WE (RODO).

2

usługi cygrowe przez Orla w sprawie Cyfryzacja urzędów #1555

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r.

--
Z poważaniem
Mariola Kubajewska
inspektor Urzędu Gminy Orla

1

RE: Cyfryzacja gmin przez BRĄSZEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #765

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej Urząd Gminy w Brąszewicach informuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Sylwester Domagała

UG Brąszewice

___________________________________________________________________________

URZĄD GMINY W BRĄSZEWICACH
ul. Starowiejska 1, 98-277 Brąszewice, tel. (43) 82 117 78, fax. (43) 821 18 73, <http://www.braszewice.pl/> www.braszewice.pl
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy w Brąszewicach. Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Ma Pan/Pani prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji na stronie <http://www.braszewice.pl/> www.braszewice.pl w zakładce RODO.

1

Odpowiedź - Cyfryzacja gmin przez JASTRZĄB w sprawie Cyfryzacja urzędów #1056

W związku z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1330, 1669) udzielam informacji
publicznej:

Odpowiedzi na pytania nr:

1. Odpowiedź a), d).

2. Odpowiedź d).

3. Odpowiedź c). Elektroniczny obieg funkcjonuje w określonych
referatach.

4. Odpowiedź b), c). Istnieje niechęć do podwójnego obiegu
dokumentów, gdyż nadal podstawowym sposobem jest obieg papierowy, a
elektroniczny jest obiegiem wspomagającym.

5. Odpowiedź a). Uczestniczymy i planujemy wdrożyć EZD, jako
podstawowy obieg.

6. Żaden mieszkaniec nie wypowiedział się w debacie

Sekretarz Gminy Jastrząb

Albert Bobrowski

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej. przez SIEDLCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1012

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej Gmina Siedlce
udzoela następujących informacji (odpowiedzi nie zgodne ze stanem
faktycznym zostały oznaczone jako przekreślone):

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29578@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

--
z poważaniem,
Ireneusz BakaJFIFxxC
 



$ &%# #"(-90(*6+"#2D26;=@@@&0FKE>J9?@=


}!1AQa"q2#BR$3br
%&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz?j

odp. na wniosek przez PIONKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1166

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020r.

pozdrawiam

proszę o potwierdzenie maila

--
Urząd Gminy Pionki
ul.Zwycięstwa 6a
26-670 Pionki
tel.48 612-15-14
FAX 48 612-12-34

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej załączniki podlegają ochronie prawnej.
Jeśli nie jest Pani/Pan prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione.
Jeśli otrzymała/otrzymał Pani/Pan niniejszą wiadomość wskutek pomyłki, proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

1

Odp. Cyfryzacja gmin przez JELCZ-LASKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #176

Poniżej odpowiedzi na pytania z wniosku o udostępnieniu informacji
publicznych:

1. a i d
2. d
3. b
4. a i b
5. a

Pozdrawiam

Marcin Kozłowski
UMiG Jelcz-Laskowice
ul. Wincentego Witosa 24
55-220 Jelcz-Laskowice

odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez DĘBOWIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1763

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej  z dnia 28
września br. informuję:

ad.1

odpowiedzi: a,b,d

ad.2

odpowiedź : c

ad.3

odpowiedź: a

ad.4

odpowiedź: e - przyzwyczajenie mieszkańców, zwłaszcza starszych osób,
którzy wolą sprawy załatwiać osobiście

Ad.5

odpowiedź : c

pozdrawiam,

Dorota Krzyżanek

UG Dębowiec

RE: Cyfryzacja gmin przez BRALIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2354

Dzień dobry!

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji dot. cyfryzacji urzędu.

Pozdrawiam

Ewelina Pieles

Sekretarz Gminy Bralin

tel. 62 78 11 215, 515 387 311

Urząd Gminy Bralin

ul. Rynek 3

63-640 Bralin

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych – dalej RODO − informujemy, że: Administratorem przetwarzanych Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bralin z siedzibą w Bralinie, ul. Rynek 3, 63-640 Bralin. Szczegóły dotyczące zasad przetwarzania Państwa danych osobowych znajdują się na stronie <https://bip.bralin.pl/> Biuletynyu Informacji Publicznej Gminy Bralin

1

RE: Cyfryzacja gmin przez GORZÓW ŚLĄSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1356

Or-I. 1431.19.2020

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej Urząd Miejski w Gorzowie Śląskim udziela odpowiedzi na pytania jn.:

Ad.1)

a) TAK

b) NIE

c) NIE

d) TAK

e) TELEFONICZNIE

Ad.2) pkt c) - Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad.3) pkt b) – NIE

Ad. 4) pkt c) – Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad.5) pkt d) – Nie, choć byłaby taka potrzeba.

Z poważaniem:

Marek Morawiec

Informatyk

Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TARNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #904

pon., 12 paź 2020 o 12:10 Klaudiusz Dzik <klaudiuszdzik@gmail.com>
napisał(a):

Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TARNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #904

ad 1:
a, d, e W przypadku d,e to sprawy informacyjne lub gdy mamy zweryfikowaną
osobę, mail zawiera dokument podpisany podpisem kwalifikowanym (PK) lub
profilem zaufanym (PZ).

ad 2: c W przypadku zastosowania powszechności PZ i zrównania jego wagi
prawnej z PK oraz doprecyzowaniu prawodawstwa można by podnieść do poziomu
b oczywiście z zachowaniem awaryjnych ścieżek dla skomplikowanych spraw lub
ludzi którzy nie są w stanie zaakceptować cyfryzacji.
ad 3: b W chwili obecnej urząd posiada elektroniczny obieg dokumentów ale
jest on systemem pomocniczym do tradycyjnego systemy obiego dokumentów.
Czyli zgodnie i w rozumieniu prawa urząd nie posiada elektronicznego obiegu
dokumentów.
ad 4: c,d,e Ograniczenia prawne: np jeśli urząd przyjmie elektroniczny
obieg dokumentów to nie może wrócić do tradycyjnego. Brak wytycznych czy
można wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów nie dla całego urzędu ale
jedynie dla wybranych usług, procesów biznesowych. Nie ustalone wytyczne
techniczne dla archiwów elektronicznych, formy ich składowania i
przekazania do archiwów państwowych.
ad 5: d

pon., 12 paź 2020 o 11:25 ablyskal <aneta.blyskal@gmina.tarnow.pl>
napisał(a):

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WIELISZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1154

Dzień dobry,

w załączeniu przekazujemy odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem,

Magdalena Kucińska

Urząd Gminy Wieliszew

tel. 22 782-27-63.

1

Odp. inf. publiczna - Gmina Łodygowice przez ŁODYGOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1773

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam zeskanowaną odpowiedź na wniosek o udostepnienie
informacji publicznej.

Ewa Kurdziel

Sekretariat

Urząd Gminy Łodygowice

ul. Piłsudskiego 75

34-325 Łodygowice

Tel. 33 8630502

1