Cyfryzacja urzędów przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 168 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 211 | 0 |
Lubuskie | 82 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 182 | 0 |
Mazowieckie | 313 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 159 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 121 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 101 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 224 | 0 |
Zachodniopomorskie | 111 | 0 |
Listy
RE: Cyfryzacja gmin przez SIECIECHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1281
Szanowni Państwo
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, poniżej przedkładam odpowiedzi na poszczególne pytania:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
Wdrożony w Urzędzie Gminy Sieciechów system Elektronicznego Zarzadzania Dokumentacją w pełni się sprawdził, jest bardzo poręczny i praktyczny.
Z poważaniem
Mirosława Pachocka
Kierownik Referatu Organizacji, Nieruchomości i Zamówień Publicznych
Tel. 48 621 60 08 wew. 22
Odpowiedź na wniosek przez CZARNA BIAŁOSTOCKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1624
Szanowni Państwo
Przesyłam w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020
r.
Pozdrawiam
Bożena Kucharewicz
Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej, 16-020 Czarna Białostocka, ul. Torowa
14A
tel. 85-713-13-40, fax. 85-713-13-49, <http://www.czarnabialostocka.pl/>
www.czarnabialostocka.pl, <mailto:um@czarnabialostocka.pl>
um@czarnabialostocka.pl
Informacja Administratora - zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO dotycząca
zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie BIP Urzędu
Miejskiego w Czarnej Białostockiej pod adresem:
https://bip.um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/ochronadanychosobowych/kla
uzula-informacyjna-ogolna-rodo-dla-klientow-urzedu-miejskiego-w-czarnej-bial
ostockiej.html
Dotyczy: Cyfryzacja gmin - odpowiedź na wniosek o informacje publiczną przez ZDZIESZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1302
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września 2020 r.
1. a), b), C)
2. b)
3. a)
4. b)
5. c)
Pozdrawiam
--
Witold Trybała
Urząd Miejski w Zdzieszowicach
ul. Bolesława Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice
telefon: 77 40 64 415
e-mail: iod@zdzieszowice.pl
------------------------------------------------------------------------
/*Informacja o przetwarzaniu danych osobowych */
/Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą
wykorzystywane przetwarzane dane osobowe, jest Urząd Miejski w
Zdzieszowicach reprezentowany przez Burmistrza Zdzieszowic.
Korespondencję do administratora należy kierować na adres: ul. Bolesława
Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice lub um@zdzieszowice.pl.
W celu uzyskania informacji o sprawach dotyczących przetwarzania danych
osobowych oraz Twoich praw z tym związanych najlepiej skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych, poprzez e‑mail: iod@zdzieszowice.pl.
Wszystkie informacje, których przekazania wymaga od nas ogólne
rozporządzenie o ochronie danych (RODO), dostępne są na stronie
Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Zdzieszowicach
pod adresem https://bip.zdzieszowice.pl w zakładce Dane osobowe. Można
je także uzyskać w sekretariacie urzędu w godzinach pracy./
Re: Cyfryzacja gmin przez BODZENTYN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1924
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej
udzielam odpowiedzi na przedmiotowe pytania:
Ad. 1.
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
Ad. 2.
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
Ad. 3.
a) Tak
Ad. 4.
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
Ad. 5.
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
W dniu 2020-09-29 o 12:13, UMiG Bodzentyn pisze:
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> Temat: Cyfryzacja gmin
> Data: Mon, 28 Sep 2020 05:51:52 -0000
> Nadawca: sprawa-30490@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Odpowiedź-Do: sprawa-30490@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Adresat: bodzentyn@post.pl
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
> urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
> i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
> udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-30490@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: biuro@siecobywatelska.pl
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
> Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>
Re: Cyfryzacja gmin przez LWÓWEK ŚLĄSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #205
W dniu 2020-09-28 o 07:45, sprawa-28771@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Szanowni Państwo, informujemy, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), w związku z powyższym spełniając obowiązek
informacyjny poniżej załączamy klauzulę informacyjną:
Czytaj więcej.. <http://assets.lwowekslaski.pl/pliki/rodo.pdf>
2W dniu 2020-09-28 o 07:45, sprawa-28771@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
> urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
> i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
> udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-28771@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: biuro@siecobywatelska.pl
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
> Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>--
Szanowni Państwo, informujemy, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), w związku z powyższym spełniając obowiązek
informacyjny poniżej załączamy klauzulę informacyjną:Czytaj więcej.. <http://assets.lwowekslaski.pl/pliki/rodo.pdf>
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej - odpowiedź przez KOCHANOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1772
SE.1431.48.2020 Kochanowice, dnia 12.10.2020 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Ul. Ursynowska 22/2
02 – 605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. dotyczący cyfryzacji urzędu, przesyłam poniżej wnioskowane dane.
Z poważaniem
Andrzej Domagała
Sekretarz Gminy
From: sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl> >
Sent: Monday, September 28, 2020 7:52 AM
To: gmina@kochanowice.pl <mailto:gmina@kochanowice.pl>
Subject: Cyfryzacja gmin
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem - TAK
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług - TAK
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-30338@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjMwNDE3LjI0ODE4LjU5MTQ4MzE1OTYzMTYwNjk3OTRAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8TW9uLCAyOCBTZXAgMjAyMCAwNTo1MTo0NCAtMDAwMHxnbWluYUBrb2NoYW5vd2ljZS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS>
informacja publiczna przez GRODZISK MAZOWIECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1266
dot. IP.1431.109.2020
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
Z poważaniem
--
Emilia Jędrzejczyk
Koordynator ds. Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim
ul. T.Kościuszki 32a
05-825 Grodzisk Mazowiecki
tel. 22 755 55 34, 22 463 46 59
690 542 574
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przez Białystok w sprawie Cyfryzacja urzędów #1587
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie rozwiązań cyfrowych przy załatwianiu spraw w Urzędzie.
Ewa Krystyna Buko
Departament Organizacyjny i Nadzoru
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok
tel. 85 869 61 63
[ http://www.bialystok.pl/ ] [ http://www.twitter.com/wbialystok ]
[ http://www.bialystok.pl/ | www.bialystok.pl ]
[ http://www.fb.com/wschodzacy.bialystok | www.fb.com/wschodzacy.bialystok ]
[ http://www.twitter.com/wbialystok | www.twitter.com/wbialystok ]
odpowiedź na wniosek przez STRZELCE OPOLSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1358
Szymon Osowski
Katarzyna Batko-Tołuć
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020 roku przesyłam poniższe odpowiedzi:
1. a), d)
2. b)
3. a)
4. żadne
5. c)
Dodatkowy komentarz: jedynym utrudnieniem we wdrożeniu usług cyfrowych jest przywiązanie petentów do tradycyjnych druków, wniosków i wizyt w urzędzie. To wciąż najpopularniejszy sposób załatwienia wielu spraw choć od lat informujemy o usługach elektronicznych.
Z poważaniem
MAŁGORZATA KORNAGA
Główny specjalista ds. informacji publicznej
URZĄD MIEJSKI
Pl. Myśliwca 1, 47-100 Strzelce Opolskie
tel. 77 404 93 88
kom. +48 668 993 707
RE: Cyfryzacja gmin przez LEŚNAPODLASKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #525
IP.1431.46.2020
W odpowiedzi na poniższy wniosek, działając na podstawie art. 13 ust.2 ustawy o dostępie do informacji publicznej z uwagi na czasową nieobecność pracownika merytorycznego wyznaczam nowy termin załatwienia sprawy tj. do 15.10.2020 r.
Z poważaniem,
Anna Bąkowska
UG Leśna Podlaska
1
From: sprawa-29091@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-29091@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Monday, September 28, 2020 7:47 AM
To: ug@lesnapodlaska.pl
Subject: Cyfryzacja gmin
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29091@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
odpowiedź na inf. publiczną przez NOWE MIASTO n. PILICĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1069
<http://www.nowemiasto.pl/_portals_/nowemiasto/CKFiles/uploads/herb_nm2.png>
Urząd Miasta i Gminy
Pl.O.H. Koźmińskiego 1/2, 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą
tel. 48 674 10 98, 48 674 10 60, 48 674 11 23; fax 48 674 11 79
oficjalny serwis internetowy: www.nowemiasto.pl
email:nowemiasto@nowemiasto.pl <mailto:nowemiasto@nowemiasto.pl>
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowe Miasto nad Pilicą
(adres: pl. O. H. Koźmińskiego 1/2 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą; numer
telefonu: 48 6741098). W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą
Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail:
<mailto:inspektor@cbi24.pl> inspektor@cbi24.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych
ciążących na Administratorze. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres
niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania
określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych. Podstawą
prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów
przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora. Osoba, której dane
dotyczą ma prawo do dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich
poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia
swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do
usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa
danych oraz do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy
przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego
rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych
osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22
ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 przez BIAŁA PISKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2056
--
/Z poważaniem,/
*/Damian Modzelewski/*
/Informatyk/
/tel. 87 424 13 59/
/email: informatyk@bialapiska.pl <mailto:informatyk@bialapiska.pl>/
//
*/Urząd Miejski w Białej Piskiej/*
/ul. Plac Adama Mickiewicza 25, 12-230 Biała Piska/
/tel. +48 87 4241350, faks +48 87 4241351/
/e-mail: _um@bialapiska.pl <mailto:um@bialapiska.pl>_, ,
//www.bialapiska.eu <http://www.bialapiska.eu/>///
Niniejsza wiadomość może zawierać informacje poufne lub kierowane tylko
do określonego adresata i jest przeznaczona wyłącznie do użytku podmiotu
lub osoby do której jest adresowana. Może być również objęta tajemnicą
zawodową lub być chroniona innymi przepisami prawnymi. Jeśli Pan/Pani
nie jest odbiorcą, dla którego wiadomość jest przeznaczona, proszę
niezwłocznie zawiadomić o tym nadawcę odpowiadając na nią oraz ją
skasować, przy czym zabronione jest jakiekolwiek ujawnianie, kopiowanie
lub rozpowszechnianie tej wiadomości, a w przypadku jego podjęcia może
być ono uznane za naruszające prawo. Z powodu możliwego przechwycenia,
uszkodzenia, zgubienia, zniszczenia danych, opóźnień lub niepełnej
transmisji oraz obecności wirusów, proces przesyłania poczty
elektronicznej nie gwarantuje bezpieczeństwa i braku błędów. Dlatego
nadawca nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy i pominięcia
występujące w treści tej wiadomości, które powstały na skutek jej
przesyłania. Jeżeli konieczna jest weryfikacja treści tej wiadomości,
prosimy przesłać wersję drukowaną.
Urząd Miejski w Białej Piskiej nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
szkód wynikających w następstwie przesłania niniejszej wiadomości lub z
powodu opóźnienia jej przekazu, nieuprawnionego pozyskania, uszkodzenia
lub zawirusowania. Jednocześnie informujemy, że Urząd Miejski w Białej
Piskiej przetwarza dane osobowe, jako ich administrator, zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46WE (RODO).
usługi cygrowe przez Orla w sprawie Cyfryzacja urzędów #1555
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r.
--
Z poważaniem
Mariola Kubajewska
inspektor Urzędu Gminy Orla
RE: Cyfryzacja gmin przez BRĄSZEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #765
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej Urząd Gminy w Brąszewicach informuje:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
Sylwester Domagała
UG Brąszewice
___________________________________________________________________________
URZĄD GMINY W BRĄSZEWICACH
ul. Starowiejska 1, 98-277 Brąszewice, tel. (43) 82 117 78, fax. (43) 821 18 73, <http://www.braszewice.pl/> www.braszewice.pl
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy w Brąszewicach. Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych. Ma Pan/Pani prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji na stronie <http://www.braszewice.pl/> www.braszewice.pl w zakładce RODO.
1
From: sprawa-29331@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-29331@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Monday, September 28, 2020 7:48 AM
To: ug_braszewice@wp.pl
Subject: Cyfryzacja gmin
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-29331@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Odpowiedź - Cyfryzacja gmin przez JASTRZĄB w sprawie Cyfryzacja urzędów #1056
W związku z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1330, 1669) udzielam informacji
publicznej:
Odpowiedzi na pytania nr:
1. Odpowiedź a), d).
2. Odpowiedź d).
3. Odpowiedź c). Elektroniczny obieg funkcjonuje w określonych
referatach.
4. Odpowiedź b), c). Istnieje niechęć do podwójnego obiegu
dokumentów, gdyż nadal podstawowym sposobem jest obieg papierowy, a
elektroniczny jest obiegiem wspomagającym.
5. Odpowiedź a). Uczestniczymy i planujemy wdrożyć EZD, jako
podstawowy obieg.
6. Żaden mieszkaniec nie wypowiedział się w debacie
Sekretarz Gminy Jastrząb
Albert Bobrowski
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej. przez SIEDLCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1012
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej Gmina Siedlce
udzoela następujących informacji (odpowiedzi nie zgodne ze stanem
faktycznym zostały oznaczone jako przekreślone):
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet
w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: sprawa-29578@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
--
z poważaniem,
Ireneusz Baka JFIF x x C
$ &%# #"(-90(*6+"#2D26;=@@@&0FKE>J9?@=