Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odp.na wniosek przez HERBY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1769

--

ul. Lubliniecka 33
42-284 Herby
Tel\fax: (+48 34) 3574100, 3574101, 3574105, 3574080
e-mail: gmina@herby.pl <mailto:gmina@herby.pl> , urzherby@poczta.onet.pl
<mailto:urzherby@poczta.onet.pl>
www.herby.pl <http://herby.pl> , www.herby.bipgmina.pl
<http://herby.bipgmina.pl>

Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Herby, z siedzibą:
Urząd Gminy Herby, ul. Lubliniecka 33, 42-284 Herby, tel. (+48 34) 35 74
080, e-mail: gmina@herby.pl Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w
celu prowadzenia korespondencji z Państwem oraz w celu, dla którego
zostały nam udostępnione. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna
jest pod adresem: https://www.herby.pl/ochrona-danych-osobowych/

2

Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez REGNÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #748

Urząd Gminy na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429) w odpowiedzi
na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.,
udostępnia informację w następującym zakresie:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Judyta Szydłowska

Podinspektor Or

Urząd Gminy w Regnowie

46 813-16-23

------------------------------------------------

Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego w Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 Kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 94/46/WE (Dz.Urz. UE L 119, s.1), tzw. RODO,
informujemy, że Urząd Gminy w Regnowie jest Administratorem Pani/Pana danych
osobowych.
W celu udzielenia Państwu informacji dotyczących Administratora Danych,
Inspektora ochrony danych osobowych, celów i podstaw przetwarzania danych,
odbiorcach danych, okresu przechowywania danych, przysługujących Państwu
prawach, w tym prawie do cofnięcia zgody i prawie sprzeciwu, przygotowaliśmy
dla Państwa specjalną stronę
<http://www.bip.ugregnow.pl/382,ochrona-danych-osobowych>
http://www.bip.ugregnow.pl/382,ochrona-danych-osobowych, na której znajdą
Państwo informacje na wskazany powyżej temat. Prosimy o zapoznanie się ze
wskazanymi informacjami.
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji

1

Odp: Cyfryzacja gmin przez KAMIENNA GÓRA w sprawie Cyfryzacja urzędów #196

Dzień dobry.
Urząd Gminy Kamienna Góra w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem
Justyna Ferenc

Urząd Gminy Kamienna Góra
Al. Wojska Polskiego 10
58-400 Kamienna Góra
tel. 756106292
fax. 757442857
e-mail: urzad@gminakg.pl

>>> <sprawa-28762@fedrowanie.siecobywatelska.pl> 28.09.2020 07:45 >>>
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
na adres: sprawa-28762@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji
--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

RE: Cyfryzacja gmin przez WIELKA NIESZAWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #367

Dzień dobry.

W nawiązaniu do piątkowej (09.10.2020 r.) odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 28.09.2020 r. przesyłam skan z podpisem Wójta

Pozdrawiam,

Sekretariat Wójta

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce

tel. 56 678-10-93 , tel/fax 56 678-12-12

<mailto:sekretariat@wielkanieszawka.pl> sekretariat@wielkanieszawka.pl

KLAUZULA POUFNOŚCI

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej.

Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja

lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/Pani niniejszy przekaz wskutek błędu,

proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

2

Fwd: FW: Cyfryzacja gmin przez STAREMIASTO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2255

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020r.

--

Z poważaniem

______________________________
Łukasz Berliński
Informatyk

Urząd Gminy Stare Miasto
ul. Główna 16 B
62-571 Stare Miasto

Tel.: +48 632 416 216 w.235

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: FW: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 12 Oct 2020 11:43:16 +0200
Nadawca: UG Stare Miasto <sekretariat@stare-miasto.pl>
Adresat: 'Darek' <informatyk@stare-miasto.pl>

Pozdrawiam,

___________________________

Marta Ficner

Urząd Gminy Stare Miasto

ul. Główna 16 B

62-571 Stare Miasto

Tel.: +48 632 416 216 w. 202

1

Fwd: Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ROZOGI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2070

---------- Forwarded message ---------
Od: Monika Grudziądz <sekretarz@rozogi.pl>
Date: pt., 9 paź 2020 o 09:07
Subject: Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
To: <biuro@siecobywatelska.pl>

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publ. w
sprawie cyfryzacji gmin.

Monika Grudziądz - sekretarz gminy Rozogi

1

OA.1431.95.2020 przez OSTRÓWEK (woj. lubelskie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #481

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Pozdrawiam
Olga Rybak
Sekretariat
Urząd Gminy Ostrówek
tel: 81 856 20 02

1

Fwd: Odpowiedź na wnosek przez OCHOTNICA DOLNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #854

---------- Forwarded message ---------
Od: murbaniak@ochotnica.pl <murbaniak@ochotnica.pl>
Date: pt., 9 paź 2020 o 16:08
Subject: Odpowiedź na wnosek
To: <biuro@siecobywatelska.pl>

Dzień dobry,

Urząd Gminy w Ochotnicy Dolnej w załączeniu przesyła odpowiedz (skan) na
wniosek informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku do tyczy
Cyfryzacja gminy, wniosek Nr SA.1431.65.2020.MU

--
Z poważaniem,

Maria Urbaniak
Urząd Gminy Ochotnica Dolna
os. Dłubacze 160
34-452 Ochotnica Dolna

1

Fwd: informacja publiczna przez PIEKOSZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1937

---------- Forwarded message ---------
Od: Sekretariat UG Piekoszów <gmina@piekoszow.pl>
Date: pt., 9 paź 2020 o 14:43
Subject: informacja publiczna
To: <biuro@siecobywatelska.pl>

Dzień dobry,

W załączeniu uprzejmie przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.

---
Z poważaniem
Beata Misztal
Kierownik

Referatu Organizacyjno-Gospodarczego
tel. 041 300 44 00

gmina@piekoszow.pl

Urząd Gminy Piekoszów
26-065 Piekoszów, Częstochowska 66a
tel. +48 41 3004400 fax +48 41 3004460
e-mail: gmina@piekoszow.pl, www.piekoszow.pl
NIP: 959-09-29-137

1

Odpowiedź informacja publiczna przez LUBOCHNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #666

Dzień dobry, w załączeniu odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji
publicznej

Pozdrawiam

Dariusz Koch

stanowisko ds. obsługi informatycznej

Urzędu Gminy Lubochnia

ul. Tomaszowska 9

97-217 Lubochnia

Tel. 44 710 35 10 w 34.

<http://www.lubochnia.pl/> www.lubochnia.pl

Niniejsza wiadomość oraz wszelkie załączone do niej pliki mogą nie mieć
charakteru informacji powszechnej i mogą podlegać ochronie prawnej. Jeżeli
nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem powyższej wiadomości, nie może jej
Pan/Pani ujawniać, kopiować, dystrybuować, ani też w żaden inny sposób
udostępniać lub wykorzystywać. O błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy
niezwłocznie poinformować nadawcę i usunąć wiadomość.

Informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy
Lubochnia z siedzibą w Lubochni Dworskiej, ul. Tomaszowska 9, 97-217
Lubochnia.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych <mailto:iodo@lubochnia.pl>
iodo@lubochnia.pl. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych
osobowych znajdziecie Państwo pod adresem <http://www.lubochnia.pl/>
http://www.lubochnia.pl

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej W.1431.70.2020 przez ZAKRZÓWEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #553

W odpowiedzi na zapytanie o udostępnienie informacji publicznej informuję:

1.a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2.c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3.a)Tak

4.c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5.d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Głaz Sławomir
Urząd Gminy Zakrzówek

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WOLA KRZYSZTOPORSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #720

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

--
Pozdrawiam
Sekretariat
Urząd Gminy Wola Krzysztoporska
tel. 44/61-63-961
fax 61-63-960

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Leszno w sprawie Cyfryzacja urzędów #2304

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

z poważaniem

Paulina Janowicz
Główny specjalista
Biuro prasowe
Tel.: +48 65 529 81 28
Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno




Odwiedź nasze serwisy: www.leszno.pl facebook
<https://www.facebook.com/miastoleszno.official/>
twitter <https://twitter.com/MiastoLeszno>
linkedin <https://www.instagram.com/miastoleszno_official/?hl=pl>

Zanim wydrukujesz wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne – Chroń
środowisko!

5

Odpowiedź na wniosek przez LUBRZA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1366

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r. przesyłam odpowiedzi na Państwa pytania.

1) Odpowiedź - A, D

2) Odpowiedź - C

3) Odpowiedź - A

4) Odpowiedź - C

5) Odpowiedź – C

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez DRELÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #375

Dzień dobry,

w załączniku przesyłam skan odpowiedzi na poniższe pytania.

W dniu 28.09.2020 o 09:16, Urząd Gminy Drelów (sekretariat) pisze:
--
Radosław Struczyk
Informatyk
=========================
Urząd Gminy w Drelowie
ul. Szkolna 12, 21-570 Drelów
Tel. (83) 372 32 33, Fax.: (83) 372 00 37
E-mail: radoslaw.struczyk@drelow.pl

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Słupsk w sprawie Cyfryzacja urzędów #1751

Słupsk, 12.10.2020 r.

Sieć Obywatelska

Watchdog Polska

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Katarzyna Zabawa

--

Z poważaniem // Best regards

Katarzyna Zabawa

Główny Specjalista
Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
Dział Organizacyjny
k.zabawa@um.slupsk.pl
tel. 59 84 88 441

_

Urząd Miejski w Słupsku
pl. Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

1

Cyfryzacja gmin przez STRONIE ŚLĄSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #94

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie inf. publ. na
temat cyfryzacji gmin.
Pozdrawiam

--
Marek Stocki,
Urząd Miejski w Stroniu Śląskim.
tel. 74-8117729

1

RE: Cyfryzacja gmin przez CZERNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #80

Witam,

w załączeniu odpowiedź

Krzysztof Pindera

St. informatyk

______________________________________________

Gmina Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica

tel/fax: 71 726 57 00

NIP: 912-11-01-093

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznych przez ŚWIĘTAJNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2095

W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28.09.2020 roku informuję
(odpowiedzi są podkreślone w kolorze czerwonym)

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
_b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym_
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
_d) Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_a) Tak - jest w fazie wdrożeń_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
_c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji_
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

--

Pozdrawiam LOGO

LESZEK SULIŃSKI
Informatyk

------------------------------------------------------------------------

Urząd Gminy Świętajno
Świętajno 104
19-411 Świętajno

www.swietajno.pl
informatyk@swietajno.pl <mailto:informatyk@swietajno.pl>
Tel: 87-520-70-25
Kom: 502-675-262

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2001

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Anna Krakowiak
Kierownik Referatu Administracyjno - Gospodarczego
Wydział Organizacyjno - Prawny
Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
tel. 41 2672 122

1

odpowiedź na wniosek przez ŻARKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1807

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami
(plikami lub linkami):
odp. watchdog.pdf

--
Dominika Horoszko
Sekretarz Gminy

Urząd Miasta i Gminy
42-310 Żarki, ul. Kościuszki 15/17
tel. 34 314 80 36
www.umigzarki.pl

1

Informacja publiczna przez JÓZEFÓW (woj. mazowieckie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #1228

Dzień dobry!

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej poniżej
udzielam odpowiedzi na postawione we wniosku pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? Odpowiedź a, b
i c, tj. załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap, załatwianie spraw za
pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym oraz zwykłym mailem.
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie? Odpowiedź b, tj. większość usług urzędu jest
już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w
urzędzie (od 50 do 75%)
3. Czy w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? Odpowiedź a, tj. tak, ale wersja
mieszana tzn. bieg elektroniczny i papierowy.
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
Odpowiedź d, tj. problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub
państwową.
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu? Odpowiedź b, tj. tak, ale mają Państwo obawy czy to
wystarczy.

Z poważaniem

Krystyna Wasilewska

Sekretarz Miasta

Odpowiedź na wniosek przez ODRZYWÓŁ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1137

Dzień Dobry

Urząd Gminy w Odrzywole przesyła odpowiedź na wniosek z dnia
28.09.2020r. w spr. udzielenia informacji publicznej :

ad. 1a) tak załatwianie spraw przez e-Puap

ad. 1b) Nie

ad. 1c) Nie

ad. 1d) Tak załatwianie spraw zwykłym e-mail

ad. 1e) nie dotyczy

ad. 2a)  nie dotyczy

ad. 2b) tak - większość usług jest możliwa do realizacji bez wizyty w
Urzędzie (50-75%)

ad. 2c) nie dotyczy

ad. 2d) nie dotyczy

ad. 2e) nie dotyczy

ad. 3a) Tak

ad. 3 b i c - nie dotyczy

ad. 4c) brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

ad. 4 a,b, d, e - nie dotyczy

ad. 5e) Nie choć byłaby taka potrzeba

ad. 5 a,b, c, e - nie dotyczy

Z poważaniem
Sekretarz Gminy
Genowefa Cecylia Pogorzała

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z
dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy w
Odrzywole z siedzibą ul. Warszawska 53, 26-425 Odrzywół.
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: kancelaria.odo@gmail.com
<mailto:kancelaria.odo@gmail.com>
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu kontaktu mailowego, a
w tym przekazania informacji
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie firma wspierająca
obsługę informatyczną i podmioty uprawnione do uzyskania danych
osobowych na podstawie przepisów prawa.
5) Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych
osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, usunięcia,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych.
6) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, wycofać zgodę można w
dowolnym momencie, informując o tym mailowo Administratora pod adresem
poczty elektronicznej: sekretariat@odrzywol.eu
<mailto:sekretariat@odrzywol.eu>

Szanowni Państwo, Państwa adres e-mail został pozyskany z
ogólnodostępnych źródeł lub od Państwa bezpośrednio (jednak przed
wejściem w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
RODO). Wiadomość ma charakter jedynie informacyjny. Szanujemy Państwa
prywatność. Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać od nas wiadomości,
prosimy o przesłanie e-maila zwrotnego na adres: sekretariat@odrzywol.eu
<mailto:sekretariat@odrzywol.eu> wpisując w temacie: usuń z bazy.

Re: Cyfryzacja gmin przez STOCZEK ŁUKOWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #508

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuję że:

ad.1
Urząd Gminy Stoczek Łukowski oferuje mieszkańcom:
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platfromy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
(euslugi.stoczeklukowski.pl)

ad.2

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

ad.3

b) Nie

ad.4

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań

ad.5

b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy

Z poważaniem

Tomasz Kruk

Sekretarz Urzędu Gminy Stoczek Łukowski

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29074@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

Re: Cyfryzacja gmin przez ULAN-MAJORAT w sprawie Cyfryzacja urzędów #529

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1429), na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, UG Ulan-Majorat przesyła w załączeniu (pismo nr ROG.1431.10.2020.PW) i podaje poniżej odpowiedzi na pytania przedstawione w Państwa korespondencji e-mail z dnia 28 września 2020 r.
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
a) załatwianie spraw za pośrednictwem ePUAP;
b) załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym;
c) usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób;
d) zwykłym mailem.

1. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)?
Odpowiedź:
c) duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%).

1. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Odpowiedź:
a) tak.

1. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)?
Odpowiedź:
c) brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,
d) problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową.

1. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Odpowiedź:
c) nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona.

Paweł Wierzchowski
UG Ulan-Majorat
510414069

1