Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Cyfryzacja gmin - odpowiedź Gmina Siedlisko przez SIEDLISKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #614

Witam,

poniżej przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 roku

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a)_Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap_
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) _Zwykłym mailem_
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
_c) Trudno powiedzieć_

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

_a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją._
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba_
e) Inne, jakie.

Z poważaniem
Martyna Debert

--
Gmina Siedlisko-Urząd Gminy Siedlisko
67-112 Siedlisko, pl. Zamkowy 6
NIP 9251963367 REGON 000549714
tel. 68 388 32 18 fax. 68 388 32 18
e-mail: ug@siedlisko.pl

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w niniejszej wiadomości
jest Wójt Gminy Siedlisko, Pl. Zamkowy 6, 67-112 Siedlisko,
posiadający nr NIP 9251963367 REGON 000549714.

2. Dane osobowe zawarte w niniejszej wiadomości będą przetwarzane
w celu zapytania lub udzielenia odpowiedzi zgodnie z przepisami
o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz o dostępie do informacji publicznej.

3. Informujemy, że przysługują Państwu prawa do: dostępu do swoich danych,
sprostowania danych, usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie,
oraz ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Państwu również prawo
do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
na przetwarzanie ich danych przez Administratora

4. Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adresata.
Dostęp osób trzecich do tej wiadomości jest zabroniony.
Jeśli nie są Państwo adresatem niniejszej wiadomości,
informujemy, że jej rozpowszechanianie, kopiowanie, rozprowadzanie
lub inne działanie o podobnym charakterze jest zabronione i może być nielegalne.
Prosimy o poinformowanie nadawcy oraz usunięcie wiadomości bez otwierania załączników.

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez KOŻUCHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #621

Szanowni Państwo,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2003 roku o dostępie do
informacji publicznej.

Z poważaniem

Edyta Ozgowicz

Wydział Organizacyjny

Urząd Miejski w Kożuchowie

Tel. 68 355 59 76; 502 260 020

edyta.ozgowicz@kozuchow.pl

logo kożuchów3

2

odpowiedz na wniosek z 28.09 - Urząd Miejski w Złocieńcu przez ZŁOCIENIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #2446

witam,

w załączeniu przesyłam odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji
publicznej

pozdrawiam

--

2

Re: Cyfryzacja gmin przez WĄWOLNICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #406

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Z poważaniem,

Izabela Skocz

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-28972@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--

--

/Pozdrawiam/

/Iza Skocz/

////

2

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez JÓZEFÓW nad Wisłą w sprawie Cyfryzacja urzędów #468

Dzień dobry,

Poniżej odpowiedzi na przesłany wniosek:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona

Pozdrawiam,

*Marcin Świerzyna*

*Starszy Informatyk*

*Urząd Miasta Józefów nad Wisłą*

ul. Opolska 33 F, 24-340 Józefów nad Wisłą,

tel. 81 828 83 37, fax 81 828 50 70,

e-mail: informatyk@gminajozefow.pl <mailto:informatyk@gminajozefow.pl>
www.gminajozefow.pl <http://www.gminajozefow.pl>

www.facebook.com/gminajozefow <https://www.facebook.com/gminajozefow/>

Administratorem, który odpowiada za przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych, zawartych w korespondencji prowadzonej drogą elektroniczną
jest Gmina Józefów nad Wisłą, ul. Opolska 33F, 24-340 Józefów nad Wisłą,
www.gminajozefow.pl <http://www.gminajozefow.pl>. Kontakt we wszystkich
sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych oraz
wykonywaniem praw, możliwy jest pod adresem mailowym:
rodo@gminajozefow.pl <mailto:rodo@gminajozefow.pl> (inspektor ochrony
danych). Informacje o Pani/Pana uprawnieniach związanych z
przetwarzaniem danych osobowych zamieszczone są pod adresem:
https://ugjozefow.bip.lubelskie.pl/index.php?id=159

Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub
podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje
prawnie chronione. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze
jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie,
bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje
przez osobę lub podmiot niebędący jego adresatem, jest niedozwolone.
Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o
zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. Dziękujemy.

RE: Cyfryzacja gmin przez Opole w sprawie Cyfryzacja urzędów #1367

W odpowiedzi na korespondencję email z dnia 28-09-2020r. przesyłam w
załączniku odpowiedzi na przedstawione w poniższym mejlu pytania.

Odpowiedzi zostały wysłane również na Pańswa skrytkę EPUAP:
/SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka.

Z poważaniem.

Jarosław Marcinów

Wydział Informatyki

Urząd Miasta Opola

ITPROJ@UM.OPOLE.PL

www.opole.pl <http://www.opole.pl>

Urząd Miasta Opola
Rynek-Ratusz
45-015 Opole

Klauzula informacyjna w zakresie ochrony danych osobowych

dostępna jest na stronie https://bip.um.opole.pl/klauzula

_____

Od: <mailto:sprawa-29933@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
sprawa-29933@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Do: "urzad" < <mailto:urzad@um.opole.pl> urzad@um.opole.pl>
Wysłane: poniedziałek, 28 września, 2020 7:49:25
Temat: Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres: <mailto:sprawa-29933@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
sprawa-29933@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: <mailto:biuro@siecobywatelska.pl> biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
<http://www.siecobywatelska.pl> www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

2

RE: Cyfryzacja gmin przez BIAŁA RAWSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #797

Dzień dobry

W załączeniu odpowiedź na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września br

Sekretariat

Urząd Miasta i Gminy w Białej Rawskiej

ul. Jana Pawła II 57

96-230 Biała Rawska

tel. (046) 815-93-77

1

Odpowiedź na informację publiczną przez TULISZKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2218

Witam,

Urząd Gminy i Miasta w Tuliszkowie w załączniku przesyła odpowiedź na
informację publiczną.

Magdalena Potrzebowska

Informatyk

Urząd Gminy i Miasta w Tuliszkowie

Plac Powstańców Styczniowych 1863 r.1

62-740 Tuliszków

Tel. 63 279 17 77

Niniejsza wiadomość (wraz z załącznikami) jest przeznaczona wyłącznie dla
określonego adresata i może zawierać informacje służbowe lub inne informacje
poufne prawnie chronione. Jeżeli nie jesteście Państwo właściwym adresem
wiadomości lub otrzymali Państwo tę wiadomość na skutek pomyłki, prosimy o
tym fakcie niezwłocznie poinformować nadawcę i trwale usunąć otrzymaną
wiadomość. Każde nieautoryzowane kopiowanie, przechowywanie, przetwarzanie,
ujawnianie lub rozpowszechnianie załączonej informacji w całości lub w
części jest zabronione i może być ono uznane za naruszające prawo.

Administratorem danych osobowych jest Gmina i Miasto Tuliszków (pl.
Powstańców Styczniowych 1863 r.1, 62-740 Tuliszków ) reprezentowana przez
Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków. Szczegółowy obowiązek informacyjny
znajduje się na stronie internetowej: http://bip.tuliszkow.pl/ (zakładka
Ochrona Danych Osobowych)

2

FW: Cyfryzacja gmin przez BARWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2460

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie cyfryzacji gmin:

Ad. 1. a,d

Ad.2. b

Ad.3. a

Ad.4. c

Ad.5. d

Z poważaniem

Anna Buczko

Urząd Miejski w Barwicach

Sprawa 28609 - informacja publiczna przez SUCHEDNIÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #43

Dzień dobry, w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na Państwa wniosek

Karolina Jakubowska

Inspektor ds. zamówień publicznych i funduszy krajowych

karolina.jakubowska@radwanice.pl <mailto:karolina.jakubowska@radwanice.pl>

<http://www.radwanice.pl/> www.radwanice.pl

tel. +48 76 759 20 14

Pomyśl o środowisku - nie drukuj tej wiadomości jeśli nie jest to konieczne.

2

Odpowiedź na wniosek w trybie dostępu do informacji publicznej - 1431.55.2020 z dnia 28 września 2020r przez PUCHACZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #451

Puchaczów, dnia 12 października 2020r.

*Urząd Gminy Puchaczów
21-013 Puchaczów
Lubelska 22*

*1431.55.2020*

*Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska**
*
*ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa*

*Odpowiedź*

W odpowiedzi na e-mail z dnia 28 sierpnia 2020r. stanowiący wniosek o
udostępnienie informacji publicznej:

Ad. 1

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

Ad. 2
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

Ad. 3
c) Trudno powiedzieć - w naszym urzędzie działa częściowo EZD.

Ad. 4
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

Ad. 5
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem
Arkadiusz Grzyb

--
Arkadiusz Grzyb
Inspektor Ochrony Danych

Urząd Gminy Puchaczów
ul. Lubelska 22, 21-013 Puchaczów
tel. (81) 535 88 39
www.puchaczow.pl, e-mail: puchaczow@lubelskie.pl, ePUAP: 415pn0tool
---------------------------------------
Zasady dotyczące ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Puchaczów
dostępne są na https://ugpuchaczow.bip.e-zeto.eu w zakładce Ochrona Danych Osobowych
---------------------------------------
Wiadomość ta przeznaczona jest wyłącznie dla jej adresata i może zawierać informacje zastrzeżone i prawnie chronione.
Jeżeli przez pomyłkę otrzymali Państwo niniejszą wiadomość, prosimy o poinformowanie o tym fakcie nadawcy
i usunięcie wiadomości wraz z załącznikami.

This e-mail is intended solely for the addressee, may contain proprietary and legally privileged information.
If you have received this e-mail by mistake please notify the sender and delete this e-mail along with attachments.

odp. na wniosek o udost. inf. publicznej przez SĘDZISZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1927

Witam!

Urząd Miejski w Sędziszowie w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Uprzejmie proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
--
Pozdrowienia,
Ilona Stępień

1

Re: Cyfryzacja gmin przez RUTKA-TARTAK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1599

Dzień dobry,
w odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 28 września 2020 r. o
udostępnienie informacji publicznej w załączeniu przesyłam odpowiedz.

Pozdrawiam
Marta Rutkowska
Urząd Gminy Rutka-Tartak

W dniu 28.09.2020 o 07:50, sprawa-30165@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Wysyłanie wiadomości e-mail: RRG-1431-40-2020_inf.pdf przez WOLA UHRUSKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #565

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną
Z poważaniem

Marek Pakuła
Informatyk
Urząd Gminy Wola Uhruska
Ul. Parkowa 5, 22-230 Wola Uhruska
tel. 82 59 15 003 wew. 34

1

RE: Cyfryzacja gmin przez TOMASZÓW LUBELSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #552

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek

1

odp. OG.1431.51.2020 przez ŁAZISKA GÓRNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1759

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie
informacji publicznej wraz z klauzulą dotyczącą przetwarzania danych
osobowych.

Jednocześnie zwracam się z prośbą o potwierdzenie otrzymania niniejszej
wiadomości.

Z wyrazami szacunku,

Dorota Jaworska-Sitko

--
Dorota Jaworska-Sitko
Podinspektor Wydziału Organizacyjnego
tel. +48 32 324 80 05,fax. +48 32 324 80 06
d.jaworskasitko@laziska.pl
Urząd Miejski w Łaziskach Górnych
Plac Ratuszowy 1; 43-170 Łaziska Górne
NIP: 635-12-08-485, REGON: 276257601
Dane do faktur:
Miasto Łaziska Górne
Plac Ratuszowy 1; 43-170 Łaziska Górne
NIP: 635-183-40-18, REGON: 276257601
____________________________________________________
Uwaga:
Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu, który jest jej adresatem
i może zawierać poufne i/lub uprzywilejowane informacje.
Jakiekolwiek przeglądanie,przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystanie tych informacji lub
podjęcie jakichkolwiek działań odnośnie tych informacji przez osoby lub
podmioty inne niż zamierzony adresat jest zabronione i może być nielegalne.
Jeżeli Państwo otrzymali przez pomyłkę tę informację prosimy o poinformowanie
o tym nadawcy i usunięcie tej wiadomości z wszelkich komputerów bez otwierania.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez RUDA-HUTA w sprawie Cyfryzacja urzędów #457

Szanowni Państwo,
udzielam odpowiedzi na wniosek o informację publiczną z dnia 28 września
2020 r.:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie.
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Z poważaniem
Agnieszka Woszczewska
Sekretarz Gminy
----------

*Sekretariat UG Ruda-Huta*

Urząd Gminy Ruda-Huta
22-110 Ruda-Huta, ul. Niepodległości 44
tel./fax 82 568 60 33, 568 60 16 568 60 76
e-mail:sekretariat@ruda-huta.pl
www.ruda-huta.pl

W dniu 2020-09-28 07:47, sprawa-29023@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

2

RE: Cyfryzacja gmin Miasto i Gmina Łasin przez ŁASIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #352

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym - w trakcie wdrażania
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem - tak
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) - tak
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak – w trakcie wdrażania
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji - tak
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-28918@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Obraz usunięty przez nadawcę.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez BODZANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1158

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Z poważaniem

Monika Rybicka

Sekretariat Urzędu Gminy Bodzanów

gmina@bodzanow.pl

te. 24/260-70-83 wew. 125

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin przez CZERMIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #2352

Dzień dobry,
w załączniku przesyłamy odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
Z wyrazami szacunku

Urząd Gminy Czermin
Czermin 47
63-304 Czermin
tel.627416031

Uprzejmie informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Czermin,
Czermin 47 63-304 Czermin, tel. 627416031, e-mail: ugczermin@czermin.wlkp.pl.
Pełny tekst informacji dotyczący przetwarzania danych osobowych oraz Państwa praw
w zakresie ochrony danych osobowych znajduje na http://czermin.wlkp.pl/ochrona-danych-osobowych/

--

Urząd Gminy Czermin
Czermin 47
63-304 Czermin
tel.627416031

Uprzejmie informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Czermin,
Czermin 47 63-304 Czermin, tel. 627416031, e-mail: ugczermin@czermin.wlkp.pl.
Pełny tekst informacji dotyczący przetwarzania danych osobowych oraz Państwa praw
w zakresie ochrony danych osobowych znajduje na http://czermin.wlkp.pl/ochrona-danych-osobowych/

1

RE: Cyfryzacja gmin przez WOJKOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1901

Witam ,

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020r dotyczący cyfryzacji Urzędu,

przesyłam ankietę z zaznaczonymi odpowiedziami.

Pozdrawiam,

Edyta Cichoń

Urząd Miasta Wojkowice

2

RE: Cyfryzacja gmin przez OBORNIKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2306

Urząd Miejski w Obornikach przesyła odpowiedź (poniżej zaznaczenia w kolorze czerwonym) na złożony wniosek o udotępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem,
Barbara Talarek

Wydział Organizacyjno-Administracyjny
Urząd Miejski w Obornikach
ul. marsz. J. Piłsudskiego 76
64-600 Oborniki
tel.: 61 65 59 114,
tel. kom.: 607 783 327

Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez GRZEGORZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #2161

To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres katarzyna.fila@grzegorzew.pl.

Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.

1

FW: Cyfryzacja gmin przez KADZIDŁO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1128

Dzień dobry!

Przesyłam odpowiedzi na poniższy wniosek:

Ad. 1) a, b, d

Ad. 2) d

Ad. 3) a

Ad. 4) e – czas

Ad. 5) d

Pozdrawiam

Sylwester Marchewka

Urząd Gminy Kadzidło

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez LIPIANY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2448

Dzień dobry,

niniejszym udzielamy odpowiedzi na Państwa wniosek:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

--
Z poważaniem
Agnieszka Kosiorek
Główny specjalista ds. kontroli i informacji publicznej
Urząd Miejski w Lipianach
tel. 91/564 10 49
(sprawa ROA-B.1431.49.2020)

W dniu 2020-10-09 o 11:02, umig@lipiany.pl pisze:

1