Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: FW: Cyfryzacja gmin przez GNOJNIK w sprawie Cyfryzacja urzędów #892

Dzień dobry,

W załączeniu plik podpisany profilem zaufanym za pomocą platformy gov.pl
z odpowiedzią na pytanie w trybie dostępu do informacji publicznej.
W celu weryfikacji podpisu oraz wglądu w dokument proszę o skorzystanie
z usługi dostępnej pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

Pozdrawiam,

--
Grzegorz Reczek
Obsługa Informatyczna Urzędu
Urząd Gminy Gnojnik
tel.: 14-68-69-600 wew. 16
e-mail:greczek@gnojnik.pl

W dniu 2020.09.28 o 08:07, UG Gnojnik pisze:

2

ORS.1431.38.2020 przez KOMPRACHCICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1343

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 r.

Z poważaniem

Wojciech Pawlik

1

Fw: Cyfryzacja gmin przez USTRZYKI DOLNE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1502

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na złożony wniosek.

Z poważaniem
Wiesław Andruch
inspektor

---------------------------------------------------------------------------
Gmina Ustrzyki Dolne
ul. Mikołaja Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne
NIP: 689-11-90-300
REGON: 370440070
tel. (13) 460-80-00 ; 460-80-01
fax. (13) 460-80-16
email: um@ustrzyki-dolne.pl
ePUAP: /8kbmln490e/skrytka
www.ustrzyki-dolne.pl

----------- Oryginalna wiadomość -----------
Od: sprawa-30068@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Data: 2020-09-28 05:50:32
Do: um@ustrzyki-dolne.pl
Temat: Cyfryzacja gmin

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30068@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1

Fwd: Cyfryzacja gmin - odpowiedzi na ankietę ( 0R 1431.31.2020) przez STRYSZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #861

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Cyfryzacja gmin - odpowiedzi na ankietę ( 0R 1431.31.2020)
Data: Mon, 5 Oct 2020 14:41:45 +0200
Nadawca: Wacław Radoń <sekretarz@stryszow.pl>
Adresat: biuro@siecobywatelska.pl

Dzień dobry,

Poniżej przesyłamy odpowiedzi udzielone na Państwa Ankietę :

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem e-PUAP
*b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*b) Nie*
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
*c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
*d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
*a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
*b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

*Wacław Radoń
**Sekretarz Gminy*

Urząd Gminy Stryszów
34-146 Stryszów 149
tel. 33 8797412; fax 338797423
NIP : 5511690907
email: gmina@stryszow.pl http://www.stryszow.pl

1

RE: Cyfryzacja gmin przez SZEMUD w sprawie Cyfryzacja urzędów #1755

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na Państwa pismo, informujemy kolejno:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Oprócz wspomnianego braku pieniędzy (oraz braku czasu) dotąd nie napotykaliśmy istotnych problemów związanych z wdrażaniem transformacji cyfrowej urzędu.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Tutejszy urząd wdraża obecnie tzw. e-urząd.

Z poważaniem

Przemysław Bartnik

Inspektor

Urząd Gminy Szemud

ul. Kartuska 13

84-217 Szemud

tel.: 58 676 44 23

fax: 58 676 44 26

www.szemud.pl <http://www.szemud.pl/>

Opis: Opis: cid:image003.png@01D588C9.4E7FA590

Niniejsza wiadomość wraz z załącznikami może zawierać chronione prawem lub poufne informacje i została wysłana wyłącznie do wiadomości i użytku osób, do których została zaadresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana przypadkowo zabrania się jej kopiowania lub rozsyłania do osób trzecich. W takim przypadku uprasza się o natychmiastowe poinformowanie nadawcy o zaistniałej sytuacji za pomocą wiadomości zwrotnej oraz zniszczenie wiadomości. Dziękujemy.

This message, including any attachments hereto, may contain privileged or confidential information and is sent solely for the attention and use of the intended addressee(s). If you are not an intended addressee, you may neither use this message nor copy or deliver it to anyone. In such case, you should immediately kindly notify the sender by reply email and destroy this message. Thank you.

1

Odpowiedź dot. informacji publicznej - rozwiązania cyfrowe oferowane mieszkańcom przez Tychy w sprawie Cyfryzacja urzędów #1808

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam Państwu odpowiedź na wniosek jak w temacie (skan + forma edytowalna).
Pozdrawiam,
Sebastian Wika

Sebastian Wika
główny specjalista
Wydział Organizacyjny, Kadr i Szkolenia
Urząd Miasta Tychy
al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy
piętro II p. pok. 214
E-mail: [ mailto:sebastian.wika@umtychy.pl | sebastian.wika@umtychy.pl ]
Telefon: 32 776-32-44
WWW: [ http://www.umtychy.pl/ | www.umtychy.pl ]

[ http://www.facebook.com/pages/Miasto-Tychy/124083994321582 ] [ http://twitter.com/MiastoTychy ] [ https://www.instagram.com/tychy_official/ ]

Ochrona Danych Osobowych - dowiedz się, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe
w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa.
[ https://bip.umtychy.pl/ochrona-danych-osobowych | Wejdź na stronę ]

Zastanów się czy musisz drukować tego maila.

2

odpowiedź na wniosek przez KOWIESY w sprawie Cyfryzacja urzędów #805

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Z poważaniem
Teresa Słoma
Sekretarz Gminy Kowiesy

Gmina Kowiesy
Kowiesy 85, 96-111 Kowiesy

tel. 46 8317026
NIP: 836 183 24 18

1

odp. na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 przez GARWOLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1238

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 roku w sprawie cyfryzacji gmin.

--
Pozdrawiam,
Krzysztof Wągrodzki
Wydział Organizacji Urzędu

Urząd Miasta Garwolin
ul. Staszica 15
08-400 Garwolin
tel. 25 7864238
e-mail: k.wagrodzki@garwolin.pl

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Kalisz w sprawie Cyfryzacja urzędów #2325

Urząd Miasta Kalisza
Główny Rynek 20
62-800 Kalisz

WO.1431.0021.2020
Kalisz, 05.10.2020

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020 roku udzielamy następujących odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
Odpowiedź: a
---------------
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
Odpowiedź: d
---------------
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
Odpowiedź: a
--------------
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
Odpowiedź: c,d
---------------
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Odpowiedź: d
---------------
Z poważaniem
Piotr Walczak
Główny Specjalista
Koordynator Obsługi Informatycznej Urzędu

Odpowiedź na informację publiczną - UMŁ przez Łódź w sprawie Cyfryzacja urzędów #798

Witam,

w załączeniu przesyłam odpowiedź Urzędu Miasta Łodzi na przesłany wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

--
Pozdrawiam,
Dariusz Kotowicz

Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Oddział ds. Elektronicznego Urzędu
tel. 426384634

1

Odpowiedź na wniosek przez MILANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #393

1

Informacja publiczna Urzad Miasta Szczecin - NR UNIKALNY 53646 przez PRZELEWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2369

Dzień dobry,
Wydział Informatyki na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej przesyła ankietę.

Z poważaniem

[cid:image002.gif@01C9AC93.AC3404B0]Ewa Szynkowska
Zastępca Dyrektora
Wydział Informatyki

Urząd Miasta Szczecin
Plac Armii Krajowej 1
70-456 Szczecin
tel: 91 424 57 76
eszynka@um.szczecin.pl<mailto:mjachim@um.szczecin.pl>

Klauzula informacyjna Urzędu Miasta Szczecin wynikająca z przepisów RODO: http://bip.um.szczecin.pl/chapter_131142.asp

2

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez KOSAKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1689

Twoja wiadomość

Do: kosakowo@kosakowo.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:50

odczytano w dniu 05.10.2020 15:05.

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MIŃSK MAZOWIECKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1064

IN.1431.47.2020.AW

Dzień dobry,

Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020r. niniejszym informuję, że:

Ad.1) Odpowiedzi a) i d)

Ad.2) Odpowiedź c)

Ad.3) Odpowiedź a)

Ad.4) Odpowiedzi a) i c)

Ad.5) Odpowiedź b)

Z poważaniem,

Albert Woźnica

Inspektor Ochrony Danych

tel. (25) 756 25 38

FW: Informacja Publiczna przez JABŁONOWO POMORSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #281

1

FW: odpowiedź - informacja publiczna przez JABŁONOWO POMORSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #281

1

FW: Cyfryzacja gmin przez SŁAWNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2384

Witam,

poniżej podaję odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób: -

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) TAK
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Iwona Zilm

Inspektor ds. kadr

Urząd Miejski w Sławnie

ul. M.C. Skłodowskiej 9

76-100 Sławno

tel. 59 810 00 64

<http://www.slawno.pl> www.slawno.pl

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjQ1MTc4LjI0ODE4LjEyMjQ0ODQ3MDkyOTMwMjc0MjA0QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTQ6MTEgLTAwMDB8d3lkei5vcmdhbml6YWN5am55QHNsYXduby5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>

FW: odpowiedź-informacja publiczna przez JABŁONOWO POMORSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #281

1

odpowiedź na informację publiczna przez Włocławek w sprawie Cyfryzacja urzędów #270

Dzień dobry,
W załączeniu przekazuje odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej, którego wpływ tut. Urząd odnotował w dniu 28 września 2020 r.

Z poważaniem
Małgorzata Wichlińska
Podinspektor
w Wydziale Organizacyjno-Prawnym i Kadr
w Urzędzie Miasta Włocławek

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez BOBOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #966

Dzień dobry,

poniżej przekazuje się odpowiedź na wniosek udostępnienie informacji
publicznej.

z poważaniem

Sekretariat Urzędu Miejskiego w Bobowej

Ad1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?

- załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
- zwykłym mailem

Ad2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

- duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

- tak

Ad4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

- problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

Ad5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
- tak, ale mamy obawy czy to wystarczy

RE: Cyfryzacja gmin przez IŃSKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2454

Dzień dobry.

W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji poniżej – bezpośrednio pod pytaniami, udzielam informacji.

Z poważaniem

Jarosław Leśkiw

Sekretarz Gminy

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Ińsku

ul. Boh. Warszwy 38

73-140 Ińsko

pow. stargardzki

tel. 91 562 10 26

1

Odpowiedź na ankietę. przez Jaworzno w sprawie Cyfryzacja urzędów #1789

Dzień dobry,
przesyłam wybrane warianty odpowiedzi na poszczególne pytania zadane we wniosku:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - tak
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym - tak -
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób - nie
d) Zwykłym mailem - nie
e) Inny sposób - nie

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) - tak
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak - tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji - tak
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy - tak
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem,
z upoważnienia Naczelnika Wydziału,

Anna Młynarczyk

Specjalista
Urząd Miejski w Jaworznie
ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno
tel. (032) 61 81 638
[ mailto:anna.zemla@um.jaworzno.pl | anna.mlynarczyk@um.jaworzno.pl ]
Administratorem Twoich danych jest Gmina Miasta Jaworzna z siedzibą w Jaworznie 43-600, ul. Grunwaldzka 33.

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020 przez OSIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #332

Osie, dnia 05.10.2020 r.

Urząd Gminy Osie

ul. Dworcowa 6

86-150 Osie

ORG.1431.39.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

        ul. Ursynowa 22/2

02-605 Warszawa

       sprawa-28898@fedrowanie.siecobywatelska.pl

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z
dnia 28.09.2020 r. Urząd Gminy Osie informuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap**
**b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym*
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
*b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) *
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*b) Nie*
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
*b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań  (Ewa
nie wiem czy to zaznaczać ?)*
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
*d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową*
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
*b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy (Wdrożyliśmy Gminny
System Komunikacji Online w którym udostępniiśmy 20 e- usług dla
mieszkańców)*
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Proszę o potwierdzenie otrzymania powyższej odpowiedzi na wniosek.

--

*/Z poważaniem
Ewa Słomska
/*/Kierownik Referatu Organizacyjnego
/

herbosia
/Urząd Gminy Osie
//ul. Dworcowa 6/

/86 - 150 Osie
/

/ tel. +48 52 33 29 540
email: slomska@osie.pl <mailto: slomska@osie.pl>///
<mailto:informatyk@osie.pl>

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LUBSZA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1306

SG.1431.10.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska Ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

Urząd Gminy w Lubszy w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem
Karina Ciszewska
Sekretarz Gminy
Urząd Gminy w Lubszy
ul. Brzeska 16
49-313 Lubsza
www.lubsza.ug.gov.pl
tel. 77 411 86 29
fax 77 411 86 30

1

cyfryzacja gmin przez CZECHOWICE-DZIEDZICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1760

WI.1431.4.2020

Dzień dobry

W odpowiedzi na złożone zapytanie dotyczące cyfryzacji gmin poniżej
przedstawiam odpowiedzi na złożone pytania.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Adam Trojan

Naczelnik Wydziału Informatyki

Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach

Plac Jana Pawła II 1

43-502 Czechowice-Dziedzice

tel. (32) 2147191

wi@um.czechowice-dziedzice.pl

1