Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

RE: Cyfryzacja gmin przez MAJDAN KRÓLEWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1413

Dzień dobry !

W odpowiedzi na wniosek przesyłam poniżej wypełniony formularz z zaznaczonymi odpowiedziami

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Grzegorz Mazur

Urząd Gminy Majdan Królewski

ul. Rynek 1a

36-110 Majdan Królewski

tel. centrala +48 15 847 10 73

+48 15 847 10 74

fax +48 15 847 18 90

Strona internetowa: http://www.majdankrolewski.pl

odpowiedźna wniosek - sprawa 28674 przez LEŚNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #108

e​Dzień dobry.
W odpowiedzi na wniosek z dnia 28 września 2020 r. informuję, co
następuje:

* Urząd Miejski w Leśnej obecnie oferuje następujące rozwiązania
cyfrowe: Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap oraz Załatwianie
spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać
się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym,
* Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej
50%),
* Tak, funkcjonuje,
* Najczęstsze problemy napotykane w transformacji cyfrowej urzędu
to: Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już
rozwiązań oraz Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,
* Nie, choć byłaby taka potrzeba.

Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez RYGLICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #946

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na złożony wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.
Pozdrawiam,

--
Kinga Skotnicka
sekretariat
Urząd Miejski w Ryglicach
tel.14 6443635, 14 6443611
e-mail: gmina@ryglice.pl

W związku z wejściem w życie z dniem 25.05.2018 r. przepisów RODO na
stronie urzędu
https://bip.malopolska.pl/umryglice,m,305733,ochrona-danych-osobowych.html
znajduje się informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez
Urząd Miejski w Ryglicach. Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KIETRZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1359

Dzień dobry.

W załączeniu odp. do wniosku o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28.09.2020

Ad.1 a, b, d

Ad.2 a

Ad.3 a

Ad.4 c

Ad.5 a

Z poważaniem

ANETA KOPECZEK

Sekretarz Gminy

e-mail: <mailto:aneta.kopeczek@kietrz.pl> aneta.kopeczek@kietrz.pl

tel. +48 77 485 43 56 wew. 27

nr pokoju: 15

_____________________________________

GMINA KIETRZ

Urząd Miejski w Kietrzu

ul. 3 Maja 1

48-130 Kietrz

tel.: +48 77 485 43 56 do 58

fax: +48 77 485 43 59

e-mail: <mailto:sekretariat@kietrz.pl> sekretariat@kietrz.pl

<http://www.kietrz.pl/> www.kietrz.pl

<http://www.facebook.com/gminakietrz> www.facebook.com/miastoigminakietrz

2

Cyfryzacja gmin- odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji publicznej przez ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #219

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? – częste problemy techniczne z platformą ePUAP

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.- NIE

Pozdrawiam

Edyta Balicka

Kierownik Wydziału Organizacyjnego

Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich

74/8 165-302

………………………………………………

Informacje o Państwa danych osobowych znajdują się TUTAJ <http://bip.zabkowiceslaskie.pl/artykul/7/2918/ochrona-danych-osobowych>

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MTkzODg0LjI0ODE4LjEwMzY3MTI1NDI3NDQwODgwMzg5QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NDU6MzggLTAwMDB8dXJ6YWRAemFia293aWNlc2xhc2tpZS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaW>

odp. na wniosek przez LEŻAJSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1508

OR.1431.47.2020

Leżajsk, 29 września 2020 roku

W załączeniu odpowiedź na wniosek złożony w trybie ustawy o dostępie do
informacji publicznej.

Z up. Burmistrza Leżajska

Agnieszka Wyczarska
Sekretarz Miasta

Urząd Miejski w Leżajsku
tel./fax 17 242-73-33
godz: od 7:30 do 15:30

Zgodnie z art. 13 oraz 14 RODO informuję Pana/ią, że Pana/i dane będą
przetwarzane przez Urząd Miejski w Leżajsku w zakresie niezbędnym do
realizacji umowy oraz spełnienia wymogów prawnych w tym ustawy z dnia 14
lipca 1983 narodowym zasobie archiwalnym. Administratorem Pana/i danych jest
Urząd Miejski w Leżajsku, reprezentowany przez Burmistrza Leżajska. Kontakt
do inspektora danych osobowych <mailto:iodo@miastolezajsk.pl>
iodo@miastolezajsk.pl , tel 17 242 73 33. Szczegóły i zakres przetwarzania
danych osobowych znajdują się w klauzuli informacyjnej opublikowanej na
stronie BIP Urzędu Miejskiego w Leżajsku -
<http://lezajsk.um.bipgmina.pl/wiadomosci/11368/rodo>
http://lezajsk.um.bipgmina.pl/wiadomosci/11368/rodo .

Pomyśl o środowisku, nie drukuj tej wiadomości jeśli nie jest to konieczne.

1

OtrzymałeśdokumentOdpowiedźna wniosek oudostępnienieinformacji publicznej -usługicyfrowe przez PROSZOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #968

![Intradok](cid:0a502e9c0dd4d3501ae9dd7bfd2e302f@intradok.ug)

| |
---
|

### Otrzymałeś dokument Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej - usługi cyfrowe

| ![IntraDOK 4](cid:3cd99a9590c3377e0bb31a226c968a8a@intradok.ug) |
---
|

Otrzymałeś dokument z systemu IntraDOK 4.

|
Nazwa dokumentu: | Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- usługi cyfrowe
---|---
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Wychodzący | 4239/09/2020/Wy
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Wersja dokumentu: | 1
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Komórka organizacyjna: | BI
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Nadawca: | Ochęduszko Dominik
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Adresat: | Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Data na dokumencie: | 29-09-2020
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Data rejestracji: | 29-09-2020 10:30
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Znak: | BI.1431.63.2020.DO
BI.1431.63.2020:2
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
Wiadomość dla użytkowników: | Dzień dobry W załączeniu przesyłam odpowiedź na
wniosek o informację publiczną z dnia 28.09.2020 r.
![](cid:5c45e1fb0b56ea41ba04ef168e77d753@intradok.ug)
|

IntraDOK 4

|
---|---|---

![Intradok](cid:84117e0f6ba8f3568f10536ab22d38b5@intradok.ug)

7

Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin przez ŁUBIANKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #310

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Re: Fwd: Cyfryzacja gmin
Data: Tue, 29 Sep 2020 10:35:44 +0200
Nadawca: Agata Surowiec <agata.surowiec@lubianka.pl>
Adresat: UG Łubianka <gmina@lubianka.pl>

w odpowiedzi na udostępnienie informacji, udzielam następujących odpowiedzi:

1 a, b, d,

2 a

3 a

4  e - przekonanie pracowników do korzystania tylko z formy elektronicznej

5a

Pozdrawiam

Agata Surowiec

W dniu 29.09.2020 o 10:24, UG Łubianka pisze:
--
Agata Surowiec
Kierownik Wydziału Społeczno-Administracyjnego

Urząd Gminy w Łubiance
Aleja Jana Pawła II nr 8
87-152 Łubianka
tel. 56 678 82 17 wew.34
agata.surowiec@lubianka.pl
www.lubianka.pl

Re: Cyfryzacja gmin przez ROSSOSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #455

Dzień dobry,

W nawiązaniu do poniższego wniosku podaje odpowiedzi na Państwa
zapytania:

1. - a, d.
2. - d.
3. - b.
4. - c.
5. - d.

Z poważaniem
Waldemar Ossowski
---
Urząd Gminy Rossosz
ul. Lubelska 8
21-533 Rossosz
tel. 83 378 45 57

Cyfryzacja gmin przez JASTRZĘBIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1268

Dzień dobry,
  w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020r.

Z poważaniem
Edyta Górska
Sekretarz Gminy
tel. 48 3840505 w.24

1

Odpowiedź na wniosek przez NOWINKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1611

Dzień dobry.

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z dnia 28.09.2020 r. dot. cyfryzacji gmin.

--
Pozdrawiam,
Łukasz Jankowski
Urząd Gminy Nowinka
Nowinka 33
16-304 Nowinka
tel. 87 643-80-39

1

odp. informacja publiczna przez PRZECISZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #921

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej niżej
udzielamy odpowiedzi na pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
X a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
X d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
X b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
X c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
X d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Dorota Nykiel-Urban

Sekretarz Gminy Przeciszów

tel. 33 8414 146

Wiadomość ta przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu która/y jest
jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje.
Zabrania się przeglądania, przesyłania, rozpowszechniania lub innego
wykorzystywania tych informacji, jak również podejmowania działań na ich
podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż ich adresat. Jeśli otrzymali
Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie o tym nadawcy i
usunięcie jej z pamięci komputera.

Informujemy, że Wójt Gminy Przeciszów (32-641) przy ul. Podlesie 1 jest
Administratorem Danych Osobowych. Został powołany Inspektor Ochrony Danych,
z którym można skontaktować się we wszystkich sprawach związanych z
przetwarzaniem danych osobowych poprzez adres e-mail:
<mailto:iod@przeciszow.pl> iod@przeciszow.pl. Przesyłane dane będą
przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu niezbędnym do udzielenia
odpowiedzi. Ponadto Wójt Gminy Przeciszów informuje, iż przetwarza dane
osobowe w związku
z realizacją zadań statutowych Urzędu Gminy, a szczegółowe informacje
dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie BIP w
sekcji "Ochrona danych osobowych/klauzule informacyjne".

Odpowiedź na informację publiczną - Urząd Miasta i Gminy Narol przez NAROL w sprawie Cyfryzacja urzędów #1383

OR.1431.23.2020 Narol, 29.09.2020 r.

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej -
przekazujemy poniższe odpowiedzi:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
*a) Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
*b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań*
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*d) Nie, choć byłaby taka potrzeba*
e) Inne, jakie.

--

*Daniel Lomber
*/Sekretarz/

/tel: 16 63 17 086 wew. 24
kom: 698 649 806
e-mail: sekretarz@narol.pl
/

Urząd Miasta i Gminy Narol
ul. Rynek 1, 37-610 Narol
tel: 16 63 17 086, 16 63 17 087
e-mail: urzad@narol.pl
www.narol.pl <http://www.narol.pl>

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(„RODO”) *informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe. *

Klauzula informacyjna RODO. <https://narol.itl.pl/RODO.pdf>

Gmina Lubomino- Cyfryzacja gmin przez LUBOMINO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2046

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznych, przesyłam odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Z poważaniem

Stanisław Piasecki

Gmina Lubomino
tel. 606988918

--- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: Cyfryzacja gmin
Data: Mon, 28 Sep 2020 05:52:37 -0000
Nadawca: sprawa-30612@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiedź-Do: sprawa-30612@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Adresat: sekretariat@lubomino.ug.gov.pl

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30612@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez KŁODAWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #594

Szanowni Państwo, poniżej odpowiedzi na Wasz wniosek o udzielenie informacji
publicznej w zakresie "Cyfryzacji Gmin":

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?: Nieprecyzyjne rozwiązania prawne.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam,

Karolina Niciejewska

Sekretarz Gminy Kłodawa

Tel. 95 7216 662

___________________________

Urząd Gminy Kłodawa

ul.Gorzowska 40

66-415 Kłodawa

Odpowiedź na zapytanie w trybie dostępu do informacji publicznej przez RYCHLIKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #2048

Robert Cytrycki

Urząd Gminy Rychliki
Tel. 784 028 670, 55 248 8150
robert.cytrycki@rychliki.pl
www.rychliki.pl

2

informacja przez REJOWIEC FABRYCZNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #558

W odpowiedzi na wniosek przesłany e mail w dniu 28.09.2020 r. podaję
informację

pkt 1 odpowiedź a, d

pkt 2 odpowiedź  d

pkt 3 odpowiedź  a

pkt 4 odpowiedź c

pkt 5 odpowiedź  obecnie nie uczestniczymy , d

--
Małgorzata Czerwińska-Stańczak
Kierownik
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Urząd Gminy Rejowiec Fabryczny
82 5664 211 wew.35

Przeczytane: Cyfryzacja gmin przez KORCZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1061

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<korczew_gmina@wp.pl> o 28.09.2020 07:49

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o29.09.2020 10:19

Cyfryzacja gmin przez CZŁUCHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1672

Odpowiedzi na pytania:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

Odp. a) i d).

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Odp. b)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Odp. b)

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Odp. a), b), c), d), e) - Wdrożone rozwiązania ogólnopolskie są mało
przyjazne dla użytkowników.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odp. c)

Gmina Miejska Człuchów

--
Marcin Matczak
asi@czluchow.eu
Urząd Miejski w Człuchowie

Gmina Tarnowskie Góry przez TARNOWSKIE GÓRY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1891

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną przekazaną
28.09.2020 r.

Pozdrawiam

Sławomir Niesłony

Naczelnik Wydziału Informatyki

Urząd Miejski Tarnowskie Góry

ul. Sienkiewicza 2

42-600 Tarnowskie Góry

Tel. 32-39-33-650

Informujemy, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w celu
prowadzenia korespondencji elektronicznej jest Burmistrz Miasta Tarnowskie
Góry.
Szczegóły dot. zasad przetwarzania danych tutaj (
https://www.bip.tarnowskiegory.pl/m,5734,ochrona-danych-osobowych.html ).
Niniejszy e-mail oraz wszelkie załączone do niego pliki są poufne i mogą
podlegać ochronie prawnej.
Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem powyższej wiadomości, nie
może jej Pan/Pani ujawniać, kopiować, dystrybuować, ani też w żaden inny
sposób udostępniać lub wykorzystywać.
O błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę
i usunąć wiadomość.

Sprawdzono programem PLIKCENTER - RODO.Crypt Licencja komercyjna -
Commercial PRO https://www.plikcenter.pl/rodocrypt/

2

odpowiedź na wniosek przez BOJADŁA w sprawie Cyfryzacja urzędów #605

Dzień dobry. W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie
informacji publicznej. Ryszard Piwowar UG Bojadła

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez ZBĄSZYNEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #642

Twoja wiadomość

Do: urzad@zbaszynek.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:47

odczytano w dniu 29.09.2020 09:42.

odpowiedz na wniosek o udostępnienie następujących informacji publicznych - Cyfryzacja gmin przez RYDZYNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2195

Ad. 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap

Ad. 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

Ad. 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
Nie

Ad. 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Nie, choć byłaby taka potrzeba

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez OKONEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2194

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji
publicznej z dnia 28 września 2020 dot. cyfryzacji gminy.

Z poważaniem

Anna Bindek

Wydział Organizacyjny

Urząd Miejski w Okonku

ul. Niepodległości 53, 64-965 Okonek

tel. 67 2669 003, fax. 67 266 99 76

<mailto:ratusz@okonek.pl> ratusz@okonek.pl, <mailto:sekretariat@okonek.pl>
sekretariat@okonek.pl

<http://www.okonek.pl/> www.okonek.pl

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) informujemy, że przetwarzamy dane osobowe naszych klientów
w celu realizacji czynności urzędowych. Administratorem danych osobowych
jest Gmina Okonek reprezentowana przez Burmistrza Okonka. Klient ma prawo
dostępu do treści danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych,
ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Szczegółowa klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych znajduje
się w na stronie internetowej <http://www.okonek.pl> www.okonek.pl oraz w
Biuletynie Informacji Publicznej -zakładka ochrona danych osobowych. W
przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się z Inspektorem ochrony
danych poprzez adres e-mail: <mailto:kadry@okonek.pl> kadry@okonek.pl.

1

Udostępnienie informacji publicznej - Cyfryzacja gmin [Sprawa#WWO.1431.00017.2020] przez ORNONTOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1841

Dokumenty: WWO.KW.00654.2020
Znak sprawy: WWO.1431.00017.2020
Rej. koresp. wych.: RPWYCH.3636.2020
Wysłane przez: Joanna Grzywok

W odpowiedzi na wniosek nr RWUIP.040.2020 z dnia 28.09.2020 r., dotyczący udostępnienia informacji publicznej, na podstawie postanowień ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U.2019.1429, zm. Dz.U.2020.695), zgodnie z żądaniem zamieszczonym we wniosku, w załączeniu przesyłam wypełnioną ankietę.
--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

3