Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odp. na inf. publiczna przez OBRAZÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1961

W odpowiedzi na pismo z dnia 28.09.2020 udzielamy odpowiedzi:

Ad. 1 - a, d

Ad. 2 - b

Ad. 3 - a

Ad. 4 - c

Ad. 5 - a

W najbliższym czasie zostanie udostępniony portal mieszkańca eurzad, dzięki
któremu będzie można załatwić większość spraw w urzędzie droga
elektroniczną.

Pozdrawiam

Karolina Słomka

Informatyk Urzędu Gminy

-------------------------------------

Urząd Gminy Obrazów

Obrazów 84

27-641 Obrazów

tel. 15 836-51-62 wew. 25

<mailto:admin@obrazow.pl> admin@obrazow.pl

<http://www.obrazow.pl/> www.obrazow.pl

Cyfryzacja gmin [Sprawa#WOA.1431.55.2020] przez MIĘDZYRZECZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #622

Dokumenty: WOA.KW.00096.2020
Znak sprawy: WOA.1431.55.2020
Rej. koresp. wych.: RKWe-00270/20
Wysłane przez: Marcin Rzepa
Tel. służbowy: (095) 742 69 55
Miejsce urzędowania: Rynek 1, pok. 301

Urząd Miejski w Międzyrzeczu w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek.
--
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
informujemy, że:

1. Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: um@miedzyrzecz.pl . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: ido@miedzyrzecz.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2. Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja zadań i obowiązków ciążących na administratorze.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania czynności administracyjnych. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe wykonanie tych czynności.
5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
8. Dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania potrzeby ich przechowywania i przetwarzania.
Wysłano z systemu FINN 8 SQL

1

Odpowiedź na informację publiczną przez JEDNOROŻEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1127

Dzień dobry, w załączeniu przesyłam odpowiedź na informację publiczną.

--

2

Kopia - Fwd: Re: Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin przez ZGIERZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #731

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: Re: Fwd: Fwd: Cyfryzacja gmin
Data: Fri, 9 Oct 2020 11:24:12 +0200
Nadawca: Artur Michalski <amichalski@gmina.zgierz.pl>
Firma/Organizacja: Urząd Gminy Zgierz
Adresat: sprawa-29297@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Szanowni Państwo,
Przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej.
Proszę o wiadomość zwrotną z potwierdzeniem odczytania odpowiedzi.
Przesyłam skan dokumentu z uwagi na fakt, że Pani Sekretarz podpisująca
dokument jest w trakcie oczekiwania na otrzymanie zestawu do składania
podpisu elektronicznego, w związku z niedawnym objęciem tego stanowiska.

--
Sygnatura

Artur Michalski
Zastępca Kierownika Referatu Samorządowo-Administracyjnego
tel.: 42-716-25-15, wew. 234

Urząd Gminy Zgierz
ul. Łęczycka 4, 95-100 Zgierz
tel. (42) 716-25-15
faks (42) 716-45-54

Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Zgierz.
Dane przetwarzane są w celu realizacji czynności urzędowych.
Masz prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.gminazgierz.pl w klauzuli
informacyjnej lub klikając link
<https://gminazgierz.pl/serwis/klauzula-informacyjna-urzedu-gminy-zgierz/>.

2

odp na wniosek o cyfryzacje gmin przez SUCHY DĄB w sprawie Cyfryzacja urzędów #1649

Dzień Dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020r.

--
Pozdrawiam
*mgr Justyna Cyra*
*Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego*
Tel. 58 355 68 37
Fax  58 355 68 01
justyna.cyra@suchy-dab.pl
*Urząd Gminy w Suchym Dębie*
ul. Gdańska 17
83-022 Suchy Dąb
NIP 593 10 90 485
www.suchy-dab.pl <http://www.suchy-dab.pl> herb

1

Re: Cyfryzacja gmin przez GOSZCZANÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #703

Witam,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29269@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji przez DALIKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #821

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.

Z poważaniem

Justyna Pawlak

1

Przedłużenie terminu przez KISIELICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #2106

Dzień dobry

W załączeniu pismo

Z poważaniem

Magdalena Majewska
Młodszy referent

_____

Urząd Miejski w Kisielicach | ul. Daszyńskiego 5 | Tel. 55 27-85-500 |
email: sekretariat@kisielice.pl

_____

1

Odp. wniosek ouip - Gmina Poraj przez PORAJ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1809

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej- e-mail z dn. 28.09.2020:

Ad. 1. a i d
Ad. 2. b
Ad. 3. b
Ad. 4. c
Ad. 5. d.

Z-ca Kierownika Referatu OR
Andrzej Kozłowski

Odpowiedź na wniosek przez LIDZBARK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2063

Dzień dobry,

przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji Or.1431.47.2020

Pozdrawiam
Zastępca Naczelnika Wydziału
Agnieszka Ptaszyńska

1

Re: Cyfryzacja gmin przez KALETY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1820

Dzień Dobry

W załączeniu odpowiedź

Z Poważaniem

Sekretariat UM w Kaletach

W dniu 2020-09-28 o 07:51, sprawa-30386@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NIDZICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2066

OSO.1431.77.2020 KW.10213.2020 Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

2

RE: Cyfryzacja gmin przez WIELKA NIESZAWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #367

Dzień dobry.

Poniżej przesyłam odpowiedzi na Państwa pismo z dnia 28.09.2020 r.

Ad. 1) a, d.

Ad. 2) d.

Ad. 3) b.

Ad. 4) c.

Ad. 5) b.

Dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie,

Sekretariat Wójta

Urząd Gminy w Wielkiej Nieszawce

tel. 56 678-10-93 , tel/fax 56 678-12-12

<mailto:sekretariat@wielkanieszawka.pl> sekretariat@wielkanieszawka.pl

KLAUZULA POUFNOŚCI

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są poufne i podlegają ochronie prawnej.

Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja

lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/Pani niniejszy przekaz wskutek błędu,

proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.

1

Przeczytano: Cyfryzacja gmin przez WIELKA NIESZAWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #367

Twoja wiadomość

Do: sekretariat@wielkanieszawka.pl
Temat: Cyfryzacja gmin
Wysłano: 28.09.2020 07:46

odczytano w dniu 09.10.2020 13:46.

Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TRZYDNIK DUŻY w sprawie Cyfryzacja urzędów #539

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publiczną (nasz
znak pisma: Or.1431.48.2020 z dnia 09.10.2020 r.)

Pozdrawiam
Konrad Błaszczak
Urząd Gminy Trzydnik Duży
Trzydnik Duży 59A
23-230 Trzydnik Duży
tel. 158731879

W dniu 2020-09-29 o 08:14, Urząd Gminy Trzydnik Duży pisze:

1

RE: Cyfryzacja gmin przez KOSZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #958

Dzień dobry,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, poniżej przesyłam odpowiedzi.

Z poważaniem

Mateusz Kulesza

1

Re: Fw: Cyfryzacja gmin przez TRZYDNIK DUŻY w sprawie Cyfryzacja urzędów #539

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację publiczną (nasz
znak pisma: Or.1431.48.2020 z dnia 09.10.2020 r.)

Pozdrawiam
Konrad Błaszczak
Urząd Gminy Trzydnik Duży
Trzydnik Duży 59A
23-230 Trzydnik Duży
tel. 158731879

W dniu 2020-09-29 o 08:14, Urząd Gminy Trzydnik Duży pisze:

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. przez BRZEG w sprawie Cyfryzacja urzędów #1354

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. wraz z informacją o ochronie danych osobowych.

Z poważaniem,

Kamila Rosińska

Biuro Organizacyjno-Prawne

Urząd Miasta w Brzegu

3

Odpowiedź na inf. publ. przez WAGANIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #328

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na inf. publiczną.

z poważaniem,

Anna Bierzyńska

2

Odpowiedzi na informację publiczna z dnia 28.09.2020 przez BIAŁA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1314

W odpowiedzi na informację publiczna z dnia 28.09.2020 informujemy:

Pytanie nr 1.

Odpowiedź:

Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap,

załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym,

zwykłym mailem.

Pytanie nr 2.

Odpowiedź:

Duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawienia się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie.

Pytanie nr 3.

Odpowiedź:

Tak.

Pytanie nr 4.

Odpowiedź:

Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową.

Pytanie nr 5.

Odpowiedź:

Nie, choć byłaby taka potrzeba.

--
Sebastian Siorak
Urząd Miejski w Białej
77 438 85 52

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KOTLA w sprawie Cyfryzacja urzędów #88

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r.

--
Z poważaniem

Marzanna Kubacka

Podinspektor ds. organizacyjnych
Urząd Gminy Kotla
Referat Organizacyjno – Administracyjny, Spraw Obywatelskich i Oświaty
Telefon: 76 8318361, 76 8318313

1

Re: Cyfryzacja gmin przez JAROSŁAW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1467

Dzień dobry,

poniżej odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? Brak problemów

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Pozdrawiam,
Artur Bżdżoła
UG Jarosław

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MACIEJOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1021

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej.

Z poważaniem,

--
Sebastian Kieliszek
Sekretarz Gminy
Urząd Gminy w Maciejowicach
ul. Rynek 7
08-480 Maciejowice
tel. 608-576-846

1

Odpowiedź przez TARNÓW OPOLSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1350

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam skan odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 28.09.2020 r.

Z wyrazami szacunku

Wioletta Polańska

Urząd Gminy w Tarnowie Opolskim

ul. Dworcowa 6

46-050 Tarnów Opolski

1

odp. na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez PRZYTUŁY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1549

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej z
dnia 28.09.2020r.

--
Urząd Gminy w Przytułach
ul. Supska 10
18-423 Przytuły
tel. 512413016

1