Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Re: Cyfryzacja gmin przez OZIMEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #1334

W odpowiedzi na Państwa wniosek informuję co następuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) *Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) *Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym*
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
d) *Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) *Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)*
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a)*Tak*
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b)*P**racownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań*
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie? *Niechęć mieszkańców do cyfryzacji, wolą kontakt osobisty*

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d)*Nie, choć byłaby taka potrzeba*
e) Inne, jakie.

Odpowiedzi o funkcjonujących w Urzędzie rozwiązaniach zostały zaznaczone
pogrubioną czcionką.

z poważaniem

Barbara Durkalec

Sekretarz Gminy Ozimek

W dniu 28.09.2020 o 07:49, sprawa-29900@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

RE: Cyfryzacja gmin przez ŁĘKAWICA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1796

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Agnieszka Rodak

Urząd Gminy w Łękawicy
(33)865 16 01

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

http://www.lekawica.com.pl/klauzula-informacyjna-o-przetwarzaniu-danych-osobowych,63,2516,akt.html

3

Odpowiedź na wniosek o dostępie do informacji publicznej przez PELPLIN w sprawie Cyfryzacja urzędów #1746

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska

Ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28 września 2020 roku przesyłam pismo podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym.

<http://www.pelplin.pl/>

Pozdrawiam,
Monika Jasińska
Sekretarka
Urząd Miasta i Gminy Pelplin

tel.: (58) 536 12 61 w. 37
e-mail: <mailto:urzad@pelplin.pl> urzad@pelplin.pl
strona internetowa: <http://www.pelplin.pl/> www.pelplin.pl

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) na stronie <http://www.bip.pelplin.pl> www.bip.pelplin.pl umieściliśmy szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych.

2

informacja publiczna - odpowiedź przez KOBYŁKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1271

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku o dostęp do
informacji publicznej.

Z poważaniem

Monika Świderska

Kierownik Wydziału Administracji

Urzędu Miasta Kobyłka

Wszelkie informacje i dokumenty zawarte w niniejszej korespondencji
elektronicznej są przeznaczone wyłącznie dla wskazanych w tej korespondencji
adresatów, zawierają informacje chronione tajemnica korespondencji i powinny
być traktowane jako poufne. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej
wiadomości i trafiła ona do Państwa przez pomyłkę, proszę poinformować mnie o
tym odpowiadając na niniejsza korespondencje. W takiej sytuacji proszę o
trwale usuniecie wiadomości i jakiejkolwiek jej kopii z Państwa systemu. Tak
samo proszę postąpić z wydrukami tej korespondencji.

1

Odpowiedz na wniosek - Cyfryzacja gmin - 2020-09-28 przez IWKOWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #956

w załączeniu odpowiedź na wniosek z 28 września 2020 r.

--
KLAUZULA POUFNOŚCI (CONFIDENTIAL CLAUSE)

Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej pliki są przeznaczone
wyłącznie dla odbiorcy i podlegają ochronie na zasadach określonych w
przepisach prawa. Jeśli nie jesteś jej prawidłowym adresatem, jakiekolwiek
jej ujawnienie, reprodukcja, dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są
ściśle zabronione. Jeśli otrzymał Pan/i niniejszy przekaz wskutek błędu,
proszę o niezwłocznie powiadomienie nadawcy i usunięcie otrzymanych
informacji.

W związku z przetwarzaniem danych osobowych w korespondencji e-mail,
których zakres może zawierać w szczególności imię, nazwisko, adres e-mail i
telefon informujemy, iż treść klauzuli informacyjnej wynikającej z art. 13
RODO znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Iwkowa (
https://bip.malopolska.pl/ugiwkowa), w zakładce RODO. Dane osobowe w
korespondencji e-mail przetwarzamy na podstawie art. 6 ust 1 lit. b), c) i
e) RODO.

Piotr Dzięgiel
Gmina Iwkowa
32-861 Iwkowa 468
www.iwkowa.pl
gmina@iwkowa.pl
tel. 14 6844010

1

Gmina Buczek przez BUCZEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #697

Witam
w załączeniu odpowiedź na informacje publiczną.

Sławomira Orzepińska
Urząd Gminy w Buczku
tel. 436774491

1

FW: Cyfryzacja gmin przez ORCHOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2142

RE: Cyfryzacja gmin przez ORCHOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2142

Orchowo, dnia 08.10.2020 r.

WÓJT GMINY ORCHOWO

S.1431.41.2020

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog polska

Ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

Dotyczy wniosku z dnia 28 września 2020 r. o udostępnienie informacji publicznej.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

Odp. a), d)

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

Odp. c)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

Odp. b)

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Odp. a), b), e) – dublowanie pracy w wersji EZD i papierowej.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Odp. a)

Z poważaniem

Z up. Wójta

/-/ Grzegorz Matkowski

Sekretarz Gminy Orchowo

Informacja z Urzędu Gminy Zembrzyce przez ZEMBRZYCE w sprawie Cyfryzacja urzędów #933

Szanowni Państwo
W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. w załączeniu przesyłam
informację z Urzędu Gminy Zembrzyce.

z poważaniem

Danuta Smyrak

z up. Wójta Gminy

Sekretarz Gminy

1

Re: Cyfryzacja gmin przez REJOWIEC FABRYCZNY w sprawie Cyfryzacja urzędów #419

Szanowni Państwo,

poniżej odpowiedź na wniosek o uip. Odpowiedzi zostały wyróżnione
czerwonym kolorem czcionki.

Z uszanowaniem

Joanna Kasprzak

Kancelaria UM

Urząd Miasta Rejowiec Fabryczny

Wydział Organizacji i Nadzoru
ul. Lubelska 16, 22-170 Rejowiec Fabryczny
Tel. 82 5459731

W dniu 28-09-2020 o 07:47, sprawa-28985@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

Cyfryzacja gmin przez SZCZECINEK w sprawie Cyfryzacja urzędów #2358

Szczecinek 07.10.2020

OR.1431.18.2020

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstutucji RP i art.10 ust.1 ustawy o dostepie
do informacji publicznej w załączeniu przesyłam informację .

Renata Grondys

Inspektor

Wydział Organizacyjny

Urzędu Miasta Szczecinek


\--- Treść przekazanej wiadomości --- Temat: | [SPAM] Cyfryzacja gmin
---|---
Data: | Mon, 28 Sep 2020 05:54:09 -0000
Nadawca: |
[sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl](mailto:sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl)
Odpowiedź-Do: |
[sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl](mailto:sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl)
Adresat: | [urzad@um.szczecinek.pl](mailto:urzad@um.szczecinek.pl)

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1\. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2\. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3\. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4\. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5\. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone
odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
adres:
[sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl](mailto:sprawa-30924@fedrowanie.siecobywatelska.pl)

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
zasadami reprezentacji

\--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: [biuro@siecobywatelska.pl](mailto:biuro@siecobywatelska.pl)
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
[www.siecobywatelska.pl](http://www.siecobywatelska.pl)
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

![](http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjQ0OTMwLjI0ODE4LjEzMDIyMTA3NTIzMTA5NTA3MTQ1QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfE1vbiwgMjggU2VwIDIwMjAgMDU6NTQ6MDkgLTAwMDB8dXJ6YWRAdW0uc3pjemVjaW5lay5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D)

1

Fwd: Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez ZABŁUDÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1630

Zabłudów, 7 października 2020

*Urząd Miejski w Zabłudowie *

*ul Rynek 8,
16-060 Zabłudów*

Or.1431.29.2020

*Sieć Obywatelska Watchdog Polska*

**

W nawiązaniu do wniosku o udzielenie informacji publicznej z dnia 28
września 2020r, przesyłam odpowiedzi na zadane pytania.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap - TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym TAK
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób. NIE
d) Zwykłym mailem TAK
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) TAK
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? TAK

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
Uczestniczyliśmy w programie i przystąpiliśmy do kolejnego, z którym
wiążemy wielkie nadzieje na zmiany

Burmistrz
Adam Tomanek

Cyfryzacja gmin przez KOWARY w sprawie Cyfryzacja urzędów #136

Dzień dobry,
W załączeniu przekazuje odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020
z poważaniem
Izabela Górczyk

1

Re: Cyfryzacja gmin przez MNISZKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #689

W dniu 2020-09-28 o 07:47, sprawa-29255@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Dzień dobry,

odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r. przedstawiam odpowiedzi na zadane pytania.

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom?
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap;
d) Zwykłym mailem.

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie?

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług).

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie.

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji.

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba.

Z poważaniem,

Katarzyna Kuśmierska
Sekretariat
___________________
*Gmina Mniszków*
44-756-15-22, wew. 13
www.mniszkow.pl <http://www.mniszkow.pl>

/Klauzula informacyjna RODO/
<http://www.bip.mniszkow.pl/strona-270-RODO___klauzula_informacyjna.html>

odp na informacje publiczna Cyfryzacja gmin przez LUTOMIERSK w sprawie Cyfryzacja urzędów #739

Dzień Dobry przesyłam odpowiedzi :

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór
kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób.
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

b) Nie

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Robert Naglik

Starszy Informatyk w Urzędzie Gminy Lutomiersk

Tel: (043) 677 50 11 wew. 137

herb-podpis

Urząd Gminy Lutomiersk

95-083 Lutomiersk

Pl . Jana Pawła II nr 11

Tel: (043) 677 50 11

Fax: (043) 677 50 94

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
------------------------

1

Odpowiedź na wniosek z dnia 28.09.2020 roku przez POŁANIEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1967

Dzień dobry,

Plik w załączeniu.

--
/*Jakub Moryto*
Informatyk
Urząd Miasta i Gminy w Połańcu
ul. Ruszczańska 27
28-230 Połaniec
------------------------------------------------------------------------
Tel.: 15 8650 602
E-mail: jakub.moryto@poczta.polaniec.eu
<mailto:jakub.moryto@poczta.polaniec.eu> /
----

Zgodnie z RODO informujemy, iż na stronie internetowej Administratora
znajduje się obowiązek informacyjny (zgodnie z art. 13 RODO), w którym
wskazujemy w jaki sposób Państwa dane osobowe przetwarzane są przez:
Urząd Miasta i Gminy w Połańcu, ul. Ruszczańska 27, 28-230 Połaniec.
Prosimy o zapoznanie się z niniejszą klauzulą informacyjną: >Zobacz<
<https://polaniec.bip.gov.pl/ochrona-danych-osobowych/klauzula-informacyjna-ochrona-danych-osobowych-w-urzedzie-miasta-i-gminy-polaniec.html>.
W przypadku pytań lub wątpliwości co do zakresu przetwarzania Twoich
danych przez Administratora zalecamy kontakt z Inspektorem Ochrony
Danych – pan Andrzej Strycharz. Kontakt: andrzej@e-direction.pl

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NURZEC-STACJA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1642

Witam.

Zgodnie z wnioskiem z dnia 28 września 2020 r. (data wpływu do UG) w
załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Z poważaniem Jowita Radzikowska

--
Jowita Radzikowska
mł. referent ds. obsługi Rady Gminy i jej organów

Urząd Gminy Nurzec-Stacja
tel. 856575078 wew.37

1

RE: Cyfryzacja gmin przez GRÓJEC w sprawie Cyfryzacja urzędów #1267

Szanowni Panie,

W odpowiedzi na wniosek dostępie do informacji publicznej udzielam odpowiedzi:

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap TAK
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym TAK - https://eurzad.grojecmiasto.pl/
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. NIE
d) Zwykłym mailem TAK
e) Inny sposób NIE

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) TAK
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak TAK
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji TAK
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona TAK
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Michał Bogucki

michal.bogucki@grojecmiasto.pl <mailto:michal.bogucki@grojecmiasto.pl>

4

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PNIEWY w sprawie Cyfryzacja urzędów #2140

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Gmina Pniewy

cid:image001.png@01D51177.B37CAB10

Urząd Miejski Pniewy

ul. Dworcowa 37

62-045 Pniewy

tel. (48) 612938600

urzad@pniewy.wlkp.pl

www.pniewy.wlkp.pl

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez None w sprawie Cyfryzacja urzędów #445

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28
września 2020 r. Urząd Gminy Adamów informuje:

1. Rozwiązania cyfrowe oferowane mieszkańcom: załatwianie spraw za
pośrednictwem ePuap, za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym, zwykłym mailem.

2. Duża część usług urzędu jest możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańców w Urzędzie (od 25 do poniżej 50 %).

3. W urzędzie nie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów.

4. Problemy, jakie napotykamy w transformacji cyfrowej urzędu:

 - brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
i wdrożenia zmian technologicznych,

- brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji,

- problemy z dostępną na rynku ofertą.

5. Nie uczestniczymy.

Z poważaniem

Jolanta Biaduń

Komentarz: Refleksja osobista - rozwiązania cyfrowe są wymuszone w
małych ośrodkach zmianami ustaw i przepisów wykonawczych. Nie nadążamy
za nimi, ani jeśli chodzi o wyposażenie, ani jeśli o kwalifikacje kadry
i zarządzającej, i administracyjnej oraz interesantów.

Nawet jeśli nauczymy się obsługi sprzętu i jakiejś konkretnej aplikacji,
wciąż mamy problemy z wdrażaniem aktualizacji, z eliminowaniem błędów.
Szereg rozwiązań wdrażanych nawet przez administrację państwową zawiera
błędy, "niedoróbki", nie zawsze rozwiązania cyfrowe odpowiadają
przepisom ustaw i rozporządzeń. Mamy "prawo jazdy", ale nie potrafimy
zlokalizować drobnej usterki w samochodzie, a cóż dopiero ją usunąć. 
Brak jest w urzędzie wyspecjalizowanej kadry, która "nadążyłaby" za
zmianami programowymi w szeregu aplikacji, z których każda tworzona jest
przez inną szkołę, nie wszystkie obsługuje się intuicyjnie. Często
metodą na naprawienie jest wychodzenie z programu, zamykanie programu,
komputera i ponowne uruchamianie. Instrukcje do obsługi programów
napisane są językiem często mało zrozumiałym dla informatyków.

odpowiedź na informację publiczną - Urząd Miejski w Sosnowcu przez Sosnowiec w sprawie Cyfryzacja urzędów #1895

Szanowni Państwo,

W załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udzielnie informacji
publicznej.

Z poważaniem

Paulina Szymańska

Wydział Organizacyjny i Informatyzacji

Urząd Miejski w Sosnowcu

tel. 32/296 08 46

1

odpowiedź informacja publiczna przez MEŁGIEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #439

Dzień dobry.

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 28
września 2020 r., na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 695.)
Urząd Gminy Mełgiew w załączeniu przekazuje odpowiedź.

W związku z obowiązującym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
ogólne rozporządzenie o ochronie danych, (RODO) zgodnie z art. 13ust. 1
i ust 2 RODOUrząd Gminy Mełgiew w załączeniu przekazuje klauzulę
informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.

Z poważaniem

*Paulina Cimek*
Urząd Gminy Mełgiew
ul. Partyzancka 2
21-007 Mełgiew

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 29 września br przez BRZEŚĆ KUJAWSKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #355

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 29 września br informujemy jak w załączniku

1

Re: Fwd: FW: Cyfryzacja gmin przez TERESPOL w sprawie Cyfryzacja urzędów #509

Urząd Gminy Terespol
pl. Ryszarda Kaczorowskiego 1
21-540 Kobylany

O-I.14.31.6.2020.TD

Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-29075@fedrowanie.siecobywatelska.pl
<mailto:sprawa-29075@fedrowanie.siecobywatelska.pl>

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020r. w sprawie udzielania
informacji publicznej, informuję co następuje:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

Tomasz Daniluk
Urząd Gminy Terespol
pl. Ryszarda Kaczorowskiego 1
21-540 Kobylany
tel.83 411 20 43

W dniu 2020-09-28 o 10:53, Danuta Wowczeniuk pisze:

Odp: Cyfryzacja gmin przez KREMPNA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1487

Dzień dobry, W załączeniu przesyłam odpowiedź na poniższy wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Z poważaniem, Katarzyna Maciejczyk Sekretarz Gminy Dnia 28 września 2020 07:50 sprawa-30053@fedrowanie.siecob napisał(a): Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych: 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób. d) Zwykłym mailem e) Inny sposób 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź) a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%) b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%) c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%) d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług) e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów? a) Tak b) Nie c) Trudno powiedzieć 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi) a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją. b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową e) Inne, jakie? 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie? a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona d) Nie, choć byłaby taka potrzeba e) Inne, jakie. Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi. Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30053@fedrowanie.siecob Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -- Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/ www.siecobywatelska.pl NIP 526282872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

1