Opis

Pandemia COVID-19 na nowo wywołała temat cyfryzacji usług. Mieszkańcy obawiali się wchodzić do urzędów, wiele urzędów zamknęło się dla mieszkańców. Czasem jedyną możliwością złożenia wniosku było wrzucenie go do skrzynki przed urzędem. Ta nowa sytuacja spowodowała, że możliwość cyfrowego "załatwiania spraw" okazała się zrozumiała dla szerszej grupy odbiorców, niż dotychczas. Sprawdzamy na jakim etapie cyfryzacji są polskie gminy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że cyfryzacja nie jest panaceum na wszystko. Ale bardzo pomaga rozładować zatłoczenie w urzędach, w środkach komunikacji (wszak do urzędu czasem trzeba dojechać), zaoszczędzić czas, zadbać o środowisko. A zatem sprawdzamy, jak funkcjonuje ta sfera w polskich gminach.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2110
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Odpowiedz na wniosek oudostępnienie informacji publicznej przez PILCHOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1858

Dzień dobry,

W załączniku przekazuję odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji
publicznej OR.1431.53.2020

Sekretariat UG Pilchowice.

1

Cyfryzacja gmin - odpowiedź na informację publiczną SK.1431.48.2020 przez TCZEW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1739

Dzień dobry,

niżej przedstawiam odpowiedzi na ankietę w trybie dostępu do informacji
publicznej.

W dniu 28.09.2020 o 13:09, Gmina Tczew pisze:
--
 Gmina Tczew
Gmina Tczew <https://www.gmina-tczew.pl>
*Katarzyna Beringer-Kusio*
^Kierownik Referatu
Administracyjno-Organizacyjnego
Tel.: *+ 58 530-51-49*
E-mail: *kberinger@gmina-tczew.pl*
WWW: *www.gmina-tczew.pl* <http://www.gmina-tczew.pl>
Adres: *Urząd Gminy Tczew**
ul. Lecha 12**, 83-110 Tczew*

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
(RODO), na stronie http: //bip.gmina-tczew.pl/m,238,dane-oosobowe.html
umieszczone zostały szczegółowe informacje na temat przetwarzania
Państwa danych osobowych. Szczegółowe Klauzule Informacyjne umieszczone
są również przy wejściu do Urzędu oraz dostępne u każdego Pracownika
przy stanowisku.

Urząd Gminy w Milówce przez MILÓWKA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1872

W załączniku przesyłam odpowiedzi na przesłane pytania. Elżbieta Motyka

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnianie informacji publicznej przez ŁOPUSZNO w sprawie Cyfryzacja urzędów #1935

Dzień dobry

W załączeniu przesyłamy odpowiedź na wniosek o udostępnianie informacji
publicznej.

Urząd Gminy w Łopusznie

ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno

Tel. 41 3914001

Mail: gmina@lopuszno.pl

www.lopuszno.pl

1

Cyfryzacja gmin przez STARA DĄBROWA w sprawie Cyfryzacja urzędów #2404

Dzień dobry.

W załączniku przesyłam odpowiedź na udostępnienie informacji publicznej dot.
cyfryzacji gmin.

Pozdrawiam,

Klaudia Pałka

Promocja i Informatyzacja

880 348 407

Urząd Gminy Stara Dąbrowa

Stara Dąbrowa 20

73-112 Stara Dąbrowa

Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Stara Dąbrowa.
Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych dostępne są na
stronie <http://bip.staradabrowa.pl/strony/menu/2.dhtml>
http://bip.staradabrowa.pl/strony/menu/2.dhtml.

1

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez KISZKOWO w sprawie Cyfryzacja urzędów #2234

IN.1431.1.2020

Szanowni Państwo,

odpowiadając na poniższy wniosek, na podstawie art. 61 ust. 1 i
Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji
publicznej przesyłam poniżej odpowiedzi:

*Ad.1*. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy
jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

*Ad.2*. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)

*Ad.3.* Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak

*Ad.4.* Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej
urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

*Ad.5.* Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?

d) Nie, choć byłaby taka potrzeba

z poważaniem

/Robert Słowiński /

/Urząd Gminy Kiszkowo/
/Ul. Szkolna 2/
/62-280 Kiszkowo/
W dniu 28.09.2020 o 13:20, Urząd pisze:

Re: Cyfryzacja gmin przez KOLSKO w sprawie Cyfryzacja urzędów #589

Dzień dobry.Przesyłam w załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznych.

Anna Sieradzan

W dniu 28.09.2020 o 07:47, sprawa-29155@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Odpowiedź na zapytanie publiczne - cyfryzacja gmin. przez ANDRYCHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #868

Witam,

    W załączeniu przesyłam odpowiedź na zapytanie publiczne jakie
trafiło do tut. Urzędu w dniu 28.09.2020 z adresu meilowego
sprawa-29434@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Urząd Miejski w Andrychowie
info@andrychow.eu

1

Gmina Uście Gorlickie - odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez UŚCIE GORLICKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #864

Dzień Dobry,

w odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
28.09.2020 r., przesyłam w załączeniu skan odpowiedzi Wójta Gminy Uście
Gorlickie.

Pozostając w poważaniu

Jadwiga Jagieła - Maczuga

Podinspektor

Referat Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Rolnictwa

Urząd Gminy Uście Gorlickie

38-315 Uście Gorlickie 80

tel. 18 351 60 41 wew. 37

e-mail: gospodarka_gruntami@usciegorlickie.pl

Administratorem danych osobowych (ADO) przetwarzanych w ramach prowadzonej
korespondencji jest Urząd Gminy Uście Gorlickie; Uście Gorlickie 80; 38 -
315.

Z ADO można się kontaktować: telefonicznie pod numerem: 18 351 60 41,
listownie, na adres: Uście Gorlickie 80; 38 - 315 lub za pośrednictwem
poczty e - mail, na adres: sekretariat@usciegorlickie.pl
<mailto:sekretariat@usciegorlickie.pl> Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu
do danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, sprostowania danych,
w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, usunięcia danych
("prawo do bycia zapomnianym"), ograniczenia przetwarzania
danych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych. Aby sprawdzić pełną
informację w jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe
proszę kliknąć tutaj
<http://www.usciegorlickie.pl/klauzula-informacyjna-rodo2>

1

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez GRĘBKÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1014

Dzień dobry!

Odpowiadając na wniosek o dostęp do informacji publicznej Urząd Gminy w
Grębkowie   uprzejmie informuje, że:

> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy
> jest wybór kilku odpowiedzi)
> X a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której
> można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> X d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania
> się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> X c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej
> 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji
> bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25%
> usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
> urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> X b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do
> zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z
> transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> X c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
> samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> X b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest
> wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
>  „Jednocześnie informuję, iż jeżeli zamierza Pan/Pani wykorzystać
> uzyskaną informację w celu jej ponownego wykorzystania w rozumieniu
> art.2 ust.2 ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu
> informacji sektora publicznego tj.”Przez ponowne wykorzystywanie
> należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i
> jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej
> „użytkownikami”, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych
> lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego
> informacja została wytworzona”, - należy zwrócić się do Organu
> udostępniającego niniejsza informację, celem ustalenia warunków jej
> ponownego wykorzystania w przeciwnym razie Organ nie ponosi
> odpowiedzialności za niezgodne z prawem wykorzystanie informacji."
>
Pozdrawiam

Ewa Trojanowska

Sekretarz Gminy Grębków

>
>

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ZARZECZE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1495

Dzień dobry

W odpowiedzi na wniosek z dnia 28.09.2020 r. dotyczący udzielenia
informacji publicznej w zakresie udostępnienia danych dotyczących
rozwiązań cyfrowych stosowanych w Urzędzie Gminy Zarzecze przekazuję
odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania:

1.Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*d) Zwykłym mailem*
e) Inny sposób

2.Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
*_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)_*
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3.Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
*_b) Nie_*
c) Trudno powiedzieć

4.Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
*_d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową_*
e) Inne, jakie?

5.Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
*_d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
_*e) Inne, jakie.

Z poważaniem

Paweł Płocica
Gmina Zarzecze
ul. Długa 7
37-205 Zarzecze
16 640 15 29

**

**

**

**

1

Re: Cyfryzacja gmin przez RADZIEJOWICE w sprawie Cyfryzacja urzędów #1280

W odpowiedzi na Państwa wniosek niniejszym informujemy:

ad1. Gmina Radziejowice umożliwia:
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Zwykłym mailem

ad2. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

ad3. Tak, w Urzędzie Gminy Radziejowice funkcjonuje elektroniczny system
obiegu dokumentów.

ad4. Podstawowe problemy:
a) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
b) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
c) Inne. Brak publicznych rozwiązań chmurowych dedykowanych samorządom.

ad5. Gmina Radziejowice uczestniczy w programach na poziomie samorządu
wojewódzkiego (projekty EAiBW oraz ASI Urzędu Marszałkowskiego). W
kolejnych latach realizowany będzie projekt z funduszy unijnych na który
uzyskana została dotacja.
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany.

Z poważaniem
Sławomir Janicki

W dniu 28.09.2020 o 08:35, Urząd Gminy Radziejowice pisze:
--
Z poważaniem

*Sławomir Janicki*

2

Cyfryzacja gmin przez MOKOBODY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1067

Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej, który wpłynął do
Urzędu Gminy Mokobody z dnia 28.09.2020 r. (data wpływu 28.09.2020 r.)
informuję jak w załączniku.

Z poważaniem

Joanna Krupa

stanowisko obsługi sekretariatu i spraw organizacyjnych

Urzędu Gminy Mokobody

Plac Chreptowicza 25

08-124 Mokobody

tel. 25 641-13-15

www.mokobody.pl

1

RE: Cyfryzacja gmin przez MOKOBODY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1067

Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu Gminy Mokobody z dnia 28.09.2020 r. (data wpływu 28.09.2020 r.) informuję jak w załączniku.

Z poważaniem

Joanna Krupa

stanowisko obsługi sekretariatu i spraw organizacyjnych

Urzędu Gminy Mokobody

Plac Chreptowicza 25

08-124 Mokobody

tel. 25 641-13-15

www.mokobody.pl

2

RE: Cyfryzacja gmin przez MOKOBODY w sprawie Cyfryzacja urzędów #1067

Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu Gminy Mokobody z dnia 28.09.2020 r. (data wpływu 28.09.2020 r.) informuję jak w załączmniku.

Z poważaniem

Joanna Krupa

stanowisko obsługi sekretariatu i spraw organizacyjnych

Urzędu Gminy Mokobody

Plac Chreptowicza 25

08-124 Mokobody

tel. 25 641-13-15

www.mokobody.pl

2

Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ALEKSANDRÓW (woj. lubelskie) w sprawie Cyfryzacja urzędów #463

Dzień dobry,

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 208.09.2020 r., dotyczący rozwiązań cyfrowych
oferowanych mieszkańcom.

1

odpowiedź na wniosek przez None w sprawie Cyfryzacja urzędów #935

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek w sprawie udzielenia informacji publicznej. Iwona Latowska

--------------------------------------------------------------------------------

Iwona Latowska
Sekretarz Urzędu Gminy i Miasta Nowe Brzesko

ul. Krakowska 44

32-120 Nowe Brzesko
www.nowe-brzesko.pl
tel. 12 3852054

--------------------------------------------------------------------------------

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w tym danych adresowych oraz adresu email jest Urząd Gminy i Miasta Nowe Brzesko. Z Administratorem można kontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Krakowska 44, 32-120 Nowe Brzesko, pod numerem telefonu: 12-385-20-94 lub pod adresem e-mail: sekretariat@nowe-brzesko.pl Administrator będzie korzystał z Pani/Pana danych w celu wykonywania zadań wynikających z przepisów prawa oraz w celu zapewnienia niezbędnego kontaktu. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzoru na zasadach wskazanych w RODO. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w naszym Urzędzie znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka Prywatności

1

Re: Cyfryzacja gmin przez DYDNIA w sprawie Cyfryzacja urzędów #1517

Witam,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych
osobowych.
Z poważaniem
Tomasz Żaczek
Kierownik ROiK

W dniu 2020-09-28 o 07:50, sprawa-30083@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

2

inf.publ. przez Łomża w sprawie Cyfryzacja urzędów #1563

Dotyczy udzielenia informacji publicznej. Pismo WIT.1431.82.2020 w
zalączeniu.

1

Re: Cyfryzacja gmin przez BIAŁOPOLE w sprawie Cyfryzacja urzędów #531

W odpowiedzi na dostęp do informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r.
Urząd Gminy Białopole informuje, że:

Ad 1. W Urzędzie Gminy Białopole mieszkańcy sprawy mogą załatwiać cyfrowo za
pośrednictwem ePuap oraz drogą email.

Ad 2. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad 3. Tak

Ad 4. Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji

Ad 5. Nie, choć byłaby taka potrzeba

RE: Cyfryzacja gmin przez BROCHÓW w sprawie Cyfryzacja urzędów #1112

Witam,

w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przesyłam odpowiedzi na pytania :

Pytanie 1 – a,d

Pytanie 2 – c

Pytanie 3 – b

Pytanie 4 – c

Pytanie 5 - b

Pozdrawiam

Żaneta Król

Podinspektor ds. kancelaryjnych

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KROSNO ODRZAŃSKIE w sprawie Cyfryzacja urzędów #600

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
przesłany drogą elektroniczną w dniu 28 września br., informuję:

*Ad.1* Zaznaczono odpowiedzi: a) Załatwianie spraw za pośrednictwem
ePuap, b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której
można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym, c) Usługi
cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposób, d) zwykłym mailem.

*Ad. 2* Zaznaczono odpowiedź b) Większość usług urzędu jest już możliwa
do realizacji bez pojawienia się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50
do 75%).

*Ad.3* Zaznaczono odpowiedź a) Tak.

*Ad. 4* Zaznaczono odpowiedź e) Inne (brak problemów).

*Ad. 5* Zaznaczono odpowiedź a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie
nadzieje na zmiany.

Z poważaniem

--
*Monika Karwowska-Pawłowska*

Starszy Inspektor

Wydział Organizacyjny

tel. (68) 410 97 09, fax (68) 383 5122

e-mail:m.karwowska@krosnoodrzanskie.pl
<mailto:m.karwowska@krosnoodrzanskie.pl>

Urząd Miasta w Krośnie Odrzańskim

ul. Parkowa 1, 66-600 Krosno Odrzańskie
www.krosnoodrzanskie.pl <http://www.krosnoodrzanskie.pl>

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Krosna
Odrzańskiego z siedzibą w Urzędzie Miasta przy ul. Parkowej 1, 66 – 600
Krosno Odrzańskie. Z administratorem można kontaktować się poprzez adres
email sekretariat@krosnoodrzanskie.pl
<mailto:sekretariat@krosnoodrzanskie.pl> lub pisemnie na adres siedziby
administratora. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z
którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email
iod@krosnoodrzanskie.pl <mailto:iod@krosnoodrzanskie.pl> we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych przez administratora oraz
korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Państwa dane
osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane
przez Państwa pytania, a następnie w celu wypełnienia obowiązku
archiwizacji dokumentów wynikających z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Przysługuje Państwu prawo
dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do
sprostowania danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych (przy
czym odrębne przepisy mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego
prawa), prawo do usunięcia danych (nie dotyczy sytuacji, gdy
przetwarzanie danych jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku
wynikającego z przepisu prawa).  Szczegółowa klauzula informacyjna
dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Krośnie
Odrzańskim pod linkiem: www.bip.krosnoodrzanskie.pl

1

Odpowiedź przez ZĄBKI w sprawie Cyfryzacja urzędów #1236

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 28 września 2020 r.
dotyczący udostępnienia informacji publicznej.

--
Pozdrawiam
Emilia Ziółkowska
Referat Organizacyjno-Administracyjny
Urząd Miasta Ząbki
ul. Wojska Polskiego 10
05-091 Ząbki
tel. 22 5109 729

Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i
sposobach przetwarzania Państwa danych osobowych jest Miasto Ząbki z
siedzibą przy ul. Wojska Polskiego 10, 05-091 Ząbki.
To, w jakich celach przetwarzamy Państwa dane wynika z przepisów prawa.
Szczegółowo kwestie te opisujemy na stronie internetowej www.zabki.pl w
zakładce "Dane osobowe".

2

RE: Cyfryzacja gmin przez GRABÓW NAD PROSNĄ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2332

Dzień dobry.
Odpowiadając na Państwa wniosek o informację publiczną informuję, że:
Ad.1. a, d, e
Ad.2. b
Ad.3. a
Ad.4. c, e
Ad.5. d
Z poważaniem
EWA KRZYKAŁA
Sekretarz Miasta i Gminy Grabów nad Prosną
URZĄD MIASTA I GMINY W GRABOWIE NAD PROSNĄ
www.grabownadprosna.com.pl
ul. Kolejowa 8 63-520 Grabów nad Prosną
tel. + 48 62 732 12 84
e-mail: sekretarz@grabownadprosna.com.pl
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuje Pana/Panią, że: Administratorem przetwarzanych Pana/ Pani danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Grabów nad Prosną, ul. Kolejowa 8, 63-520 Grabów nad Prosną. Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych mogą Państwo znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
http://bip2.wokiss.pl/grabownp/zasoby/files/dane_osobowe/informacjaod.pdf [http://bip2.wokiss.pl/grabownp/zasoby/files/dane_osobowe/informacjaod.pdf]
Od: sprawa-30898@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Do: urzad@grabownadprosna.com.pl
DW:
BCC::
Data: 2020-09-28 05:53:30
Temat: Cyfryzacja gmin
Załączniki:

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-30898@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Fwd: Cyfryzacja gmin przez PRZYSTAJŃ w sprawie Cyfryzacja urzędów #1850

Gmina Przystajń (Urząd Gminy Przystajń, 42-141 Przystajn,ul.
Częstochowska 5) - odpowiedź na informacje publiczną:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)
_*a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap*_
_*b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym (SEKAP)*_
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
autorski sposób.
*_d) Zwykłym mailem_*
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
*_d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)_*
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
_*a) Tak*_
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
_*e) Inne, jakie?: Niewielki odsetek mieszkańców korzysta z usług cyfrowych
*_

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
_*e) Inne, jakie: NIE
*_

--
Pozdrawiam
Paweł Antczak
inspektor
Gmina Przystajń
ul. Częstochowska 5
42-141 Przystajń
NIP: 5742055766
tel. 34/3191154 wew.113

W dniu 28.09.2020 o 14:42, Bogusław Leszczyński pisze: